İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IAD412
Ders İsmi: Meslek Etiği
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ATLIHAN ONAT KARACALI
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İçmimarlık mesleği ile ilgili bilincin oluşturulup, mesleğe dair yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: İçmimarlık mesleği ile ilgili bilincin oluşturulup, mesleğe dair yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) İletişim ve Sosyal Yetkinlik
2) İnceleme Yetkinliği
3) Alana Özgü Yetkinlik
4) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı Ön araştırmalar
2) Meslek Etiği – etik kavramı, literatür Ön araştırmalar
3) Meslek Etiği – etik kavramı, meslek etiği, ilgili düzenlemeler Konuyla ilgili ön okumalar
4) Meslek Etiği – içmimarlık meslek etiğine dair temel kavramlar Konuyla ilgili ön okumalar
5) Meslek Etiği – içmimarlık meslek etiğine dair temel kavramlar Konuyla ilgili ön okumalar
6) Meslek Etiği – meslek etiğine dair süreçler ve farkındalık Konuyla ilgili ön okumalar
7) Meslek Etiği – meslek etiği, ilgili düzenlemeler ve kuruluşlar Konuyla ilgili ön okumalar
8) Vize Sınavı Konuyla ilgili ön okumalar
9) Kariyer Öyküleri / Durum Örnekleri üzerinden tartışma Konuyla ilgili ön okumalar
10) Kariyer Öyküleri / Durum Örnekleri üzerinden tartışma Konuyla ilgili ön okumalar
11) Kariyer Öyküleri / Durum Örnekleri üzerinden tartışma Konuyla ilgili ön okumalar
12) Kariyer Öyküleri / Durum Örnekleri üzerinden tartışma Konuyla ilgili ön okumalar
13) Kariyer Öyküleri / Durum Örnekleri üzerinden tartışma Konuyla ilgili ön okumalar
14) Kariyer Öyküleri / Durum Örnekleri üzerinden tartışma Konuyla ilgili ön okumalar
15) Final Sınavı Konuyla ilgili ön okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: *Akarsu, B. Ahlak Öğretileri, İnkılap Kitabevi, 1998.
*Mantelli, M. (1964). Ethics and Professionalism in Engineering Macmillan, New York.
*Mıstıkoğlu, G., Genç, O. Ve Erdiş, E. (2017). Mimarlık Öğrencilerinin Etik ve Meslek Etiği Konusundaki Farkındalığı.
Diğer Kaynaklar: Immanuel Kant, Ethica: Etik üzerine dersler. Pencere yayınları, 2003.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %