İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ARC312
Ders İsmi: Kentsel Okumalar-İstanbul
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ALP ARISOY
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SEDA HAYAL TATLI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders, mimariyi kentsel bağlamıyla düşünmeyi ve kent olgusunu kendisini var eden temel kavramla tartışmayı amaçlar.
Dersin İçeriği: Kentsel okumalar, kentsel tasarıma giriş niteliğinde bir teori dersidir. Kent ve kent ölçeğine yönelik temel kavramların tartışılması hedefledir

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kent ve kent dokusunu ekonomik, sosyal ve mekânsal bütünlük içinde görebilmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kentsel ölçeği bir bütün olarak algılamak
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Tasarımın kentsel çevre ile ilişkisini kurabilmek
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kentin gelişimini tarihsel bağlamıyla tartışabilmek
2) Farklı ölçekler arasında çapraz tasarım gücünü geliştirmek
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Dersi; Kent nedir? -
2) Kent dokusu; Kent morfolojisine giriş Derse ilişkin ön okumalar
3) Kent planı; Kentsel planlamanın gelişimi ve türleri Konulara ilişkin ön okumalar
4) Kent imajı ve algısı; odaklar ve aksları okumak Konulara ilişkin ön okumalar
5) Kent imajı ve algısı; kentsel akışlar ara ödev 1
6) Kent imajı ve algısı; sınırlar ve bölgeleri okumak Konulara ilişkin ön okumalar
7) Kamusal mekan kavramı Konulara ilişkin ön okumalar
8) ARA SINAV (Ödev: Meydanlar ve tarihsel gelişimi)
9) Kentsel kullanımlar; üretim mekan ilişkisi Konulara ilişkin ön okumalar
10) Kentsel kullanımlar; ticaret ve mekan ilişkisi Konulara ilişkin ön okumalar
11) Kentsel kullanımlar; boş zaman ve kent Konulara ilişkin ön okumalar
12) Sokak ve kullanımları Konulara ilişkin ön okumalar
13) Atölye çalışması: Kentsel tasarıma giriş Atölye ön hazırlığı
14) Atölye çalışması: Kentsel tasarıma giriş Atölye ön hazırlığı
15) FİNAL

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Mumford, L.,“Tarih Boyunca Kent”. Ayrıntı Yayınları. İstanbul
Diğer Kaynaklar: • Fran Tonkiss, ”Space, the City and Social Theory”
• Mark Gottdiener, Leslie Bidd, Panu Lehtovuori, ”Key Concepts in Urban Studies”
• Helga Leitner, Jamie Peck, Eric Sheppard, ”Urban Studies Inside/out”
• Mark Jayne, “Urban Theory: New Critical Perspectives”
• Simon Parker, “Urban Theory and Urban Experience: Encountering the City”
• Alan Harding, Talja Blokland, “Urban Theory: A Critical Introduction to Power, Cities and Urbanism in 21st Century”

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

5

3

4

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %