İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ARC408
Ders İsmi: Kentsel Dönüşüm Süreçleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ÖNCÜL KIRLANGIÇ IŞIL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SEDA HAYAL TATLI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İçinde bulunduğumuz dönemde kentsel dönüşüm eylemlerinin yoğunluğu, bu konuda üretilmiş teorik yaklaşımların kavranmasını gerekli kılmaktadır. Ders günümüzde uygulanan kentsel dönüşüm uygulamalarını incelemeyi ve mevcut teorik yaklaşımları tartışmayı hedeflemektedir.
Dersin İçeriği: "Kentsel dönüşüm” olgusu, sosyo-ekonomik politikaları, kentsel ölçek çeşitliliği, tasarım yaklaşımları, sosyal kültürel etki değerleri, sosyolojik değişim eşikleri bağlamında tartışılacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Kentsel ölçekte farklı müdahale model, metodoloji ve uygulamalarını, bağlamları ile değerlendirebilmek.
2) Mekansal müdahaleleri, sosyal, kültürel ve ekonomik sonuçları ile bütün olarak değerlendirebilmek.
3) Mimari ölçeğe ve mimari tasarıma, kentsel ölçekteki parametreler ışığında bakabilmek.
4) Kent dokusunu şekillendiren politika ve uygulamaları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek.
5) Kentsel ölçekte mekansal strateji ve program geliştirebilmek.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Dersi, temel tanımlar
2) Kentsel müdahale modelleri Konulara ilişkin ön okumalar
3) Kentsel yenileme ve kentsel dönüşüm kavramı Konulara ilişkin ön okumalar
4) Modernizm ve kentsel yenileme Konulara ilişkin ön okumalar
5) Barınma sorunu ve kentsel yenileme Konulara ilişkin ön okumalar
6) Kentsel Rönesans, sanayisizleşme sonrası kentin dönüşümü Konulara ilişkin ön okumalar
7) Piyasa odaklı kentsel yenileme Konulara ilişkin ön okumalar
8) VİZE Konulara ilişkin ön okumalar
9) Küreselleşme ve neoliberal kentleşme Konulara ilişkin ön okumalar
10) Kentsel yenileme ve kent hakkı Konulara ilişkin ön okumalar
11) Kentsel yenilemenin toplumsal boyutu Konulara ilişkin ön okumalar
12) Topluluk odaklı kentsel yenileme modelleri Konulara ilişkin ön okumalar
13) Koruma ve kentsel yenileme ilişkisi Konulara ilişkin ön okumalar
14) Türkiye’de kentsel yenileme Konulara ilişkin ön okumalar
15) FİNAL

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Mark Stern, Susan Seifert, “Culture and Urban Revitalization”, University of Pennsylvalia Press
Diğer Kaynaklar: 1) Carl Grodach, Renia Ehrenfeucht, “Urban Revitalization”, Routledge
2) Dave O’Brian, Peter Matthew, “After urban Regeneration”, Policy Press
3)”Towards an Urban Renaissance” Urban Task Force
4) Pablo Sendra, Daniel Fitzpatrick, “Community-led Regeneration”, UCL Press
5) Shron Zukin, “Naked City”, Oxford University Press
6) Steven Tiesdell, Taner Öc, Tim Heath, “Revitalizing Historic Urban Quarters”, Routledge

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %