Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | VCC103 | ||||||||
Ders İsmi: | Temel Bilgi Teknolojileri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. HAKAN ÇAKAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. HAKAN ÇAKAN Öğr.Gör. SELEN ORTA Öğr.Gör. GÖKHAN DİLEK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bireyin temel bilgi teknolojileri becerilerini edinebilmesi, İnternet ortamında aradığı bilgiye ulaşabilmesi, internetin sağladığı iletişim araçlarını kullanabilmesi, kendini tanıtıp anlatabilmesi, öğrenme sürecinde İnternet kaynaklarından yararlanabilmesi ve bir kelime işlemci programı kullanılabilmesi amaçlanarak dersin içeriği şekillendirilmiştir. |
Dersin İçeriği: | Bilginin temel kavramları; İnternet, internet tarayıcısı ve arama motorları; Elektronik posta kavramları ve hesap yönetimi; Taşınabilir cihazlar; Eşzamanlı ve eşzamansız iletişim araçları; Sosyal ağlar; Teknoloji ve öğrenme; MS Office Word (kelime işlemci programı) |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilginin Temel Kavramları (Veri, Enformasyon ve Bilgi; Bilgi İşleme Modeli) | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
2) | Bilginin Temel Kavramları (Bilgisayarın Bileşenleri; Bilgi İşleme Süreci) | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
3) | İnternet ve İnternet Tarayıcısı - İnternet ile ilgili kavramlar - İnternet tarayıcısı kullanımı - Google arama motoru kullanımı | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
4) | Elektronik Posta Yönetimi - Gmail üzerinden öğrenci maili kullanımı | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
5) | Taşınabilir Cihazlar ve Özellikleri | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
6) | Eşzamanlı ve eşzamansız iletişim araçları | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
7) | Sosyal Ağlar | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
8) | 1. Ara Değerlendirme | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
9) | Teknoloji ve öğrenme | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
10) | Kelime İşlemci (MS Word): Kullanıcı arayüzü, Dosya İşlemleri | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
11) | Kelime İşlemci (MS Word): Metin İşlemleri | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
12) | Kelime İşlemci (MS Word): Tablo İşlemleri | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
13) | Kelime İşlemci (MS Word): Görsel Nesneler 2. Ara Değerlendirme | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
14) | Kelime İşlemci (MS Word): Sayfa düzeni ve yazdırma | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
15) | Kelime İşlemci (MS Word): Genel Tekrar | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemi (Ayvansaray E-Öğrenme) üzerinden haftalık olarak öğrencilerle paylaşılmaktadır. |
Diğer Kaynaklar: | Yıldız, B. (2017). Office 2016 Türkçe. İstanbul: Kodlab. Üçüncü, H. (2011). Yeni Başlayanlar İçin Bilgisayar Windows 7 ve Microsoft Office 2010. İstanbul: Alfa. Gülbahar, Y. (2018). E-Öğrenme (4. b.). Ankara: Pegem Akademi. Kuzu, A. (2017). Çoklu Ortam Uygulamalarının Kuramsal Temelleri İçinde Dursun, Ö. Ö., Odabaşı, H. F. (Eds.), Çoklu ortam tasarımı. Ankara: PEGEM Akademi. Aydın, C. H. (2015). Temel Kavramlar İçinde T. V. Yüzer, M. R. Okur (Eds.), Temel Bilgi Teknolojileri I, Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 3190. Fırat M. ve Özdamar Keskin N. (2015). İnternet Teknolojileri İçinde T. V. Yüzer, M. R. Okur (Eds.), Temel Bilgi Teknolojileri I, Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 3190. Toprak E. ve Uça-Güneş, E. P. (2015). Sosyal Ağlar. İçinde T. V. Yüzer, M. R. Okur (Eds.), Temel Bilgi Teknolojileri I, Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 3190. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
11 |
12 |
13 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
10 |
14 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||||||||||
1) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | ||||||||||||||||||||||||||||
2) Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||||||||||
3) Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||||||||||
4) Animasyon projeleri tasarlayabilme | ||||||||||||||||||||||||||||
5) Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme | ||||||||||||||||||||||||||||
6) Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||||||||||
7) Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||||||||||
8) Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme | ||||||||||||||||||||||||||||
9) Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||||||||||
10) Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme | ||||||||||||||||||||||||||||
11) 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme | ||||||||||||||||||||||||||||
12) 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme | ||||||||||||||||||||||||||||
13) Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme | ||||||||||||||||||||||||||||
14) Animasyon projeleri tasarlayabilme | ||||||||||||||||||||||||||||
15) Oyun projeleri tasarlayabilme | ||||||||||||||||||||||||||||
16) Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme | ||||||||||||||||||||||||||||
17) Video ile animasyonu birlikte kullanabilme | ||||||||||||||||||||||||||||
18) Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme | ||||||||||||||||||||||||||||
19) Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme | ||||||||||||||||||||||||||||
20) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | ||||||||||||||||||||||||||||
21) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | |
2) | Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme | |
3) | Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme | |
4) | Animasyon projeleri tasarlayabilme | |
5) | Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme | |
6) | Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme | |
7) | Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme | |
8) | Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme | |
9) | Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme | |
10) | Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme | |
11) | 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme | |
12) | 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme | |
13) | Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme | |
14) | Animasyon projeleri tasarlayabilme | |
15) | Oyun projeleri tasarlayabilme | |
16) | Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme | |
17) | Video ile animasyonu birlikte kullanabilme | |
18) | Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme | |
19) | Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme | |
20) | Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | |
21) | Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 80 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |