Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CDA101
Ders İsmi: Tasarım ve Modelleme
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 2 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. AYŞE DANIŞ BEKDEMİR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP ÖZGE KALYONCU
Öğr.Gör. AYŞE DANIŞ BEKDEMİR
Öğr.Gör. BURAK DERVİŞOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 3D Modelleme ve Render programları ve bu uygulamalarla geliştirilen medya hakkında bilgi ve deneyim edinme
Dersin İçeriği: 3D Modelleme ve Render üzerine öğrencileri tasarım ürünleri verebilecek düzeyde geliştirmek dersin içeriğini özetler.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Animasyon ürünlerinin kapsamını anlamak
2) Animasyon ürün tasarımı yapmak ve geliştirmek
3) Yaratıcı ve etkili 3D Animasyon ürünleri üretebilmek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sanat ve Tasarım Kavramları Tasarım (John Heskett) Sanat Nedir? (Lev Tolstoy) Sanatın İcadı (Larry Shiner) Dijital Sanat (Sibel Avcı Tuğal) Canlandırma Sineması (Selcuk Hünerli)
2) Tasarımda Dijitalleşme, Temel 3 Boyutlu Model Üretimi Tasarım (John Heskett) Sanat Nedir? (Lev Tolstoy) Sanatın İcadı (Larry Shiner) Dijital Sanat (Sibel Avcı Tuğal) Canlandırma Sineması (Selcuk Hünerli)
3) Digitalization in Design, Basic 3D Model Production Tasarım (John Heskett) Sanat Nedir? (Lev Tolstoy) Sanatın İcadı (Larry Shiner) Dijital Sanat (Sibel Avcı Tuğal) Canlandırma Sineması (Selcuk Hünerli)
4) Temel 3 Boyutlu Model Üretimi Tasarım (John Heskett) Sanat Nedir? (Lev Tolstoy) Sanatın İcadı (Larry Shiner) Dijital Sanat (Sibel Avcı Tuğal) Canlandırma Sineması (Selcuk Hünerli)
5) 3 Boyutlu Model Üretimi Tasarım (John Heskett) Sanat Nedir? (Lev Tolstoy) Sanatın İcadı (Larry Shiner) Dijital Sanat (Sibel Avcı Tuğal) Canlandırma Sineması (Selcuk Hünerli)
6) 3 Boyutlu Model Üretimi Tasarım (John Heskett) Sanat Nedir? (Lev Tolstoy) Sanatın İcadı (Larry Shiner) Dijital Sanat (Sibel Avcı Tuğal) Canlandırma Sineması (Selcuk Hünerli)
7) 3 Boyutlu Model Üretimi Tasarım (John Heskett) Sanat Nedir? (Lev Tolstoy) Sanatın İcadı (Larry Shiner) Dijital Sanat (Sibel Avcı Tuğal) Canlandırma Sineması (Selcuk Hünerli)
8) Vize sınav haftası
9) Proje Geliştirme Tasarım (John Heskett) Sanat Nedir? (Lev Tolstoy) Sanatın İcadı (Larry Shiner) Dijital Sanat (Sibel Avcı Tuğal) Canlandırma Sineması (Selcuk Hünerli)
10) Proje Geliştirme Tasarım (John Heskett) Sanat Nedir? (Lev Tolstoy) Sanatın İcadı (Larry Shiner) Dijital Sanat (Sibel Avcı Tuğal) Canlandırma Sineması (Selcuk Hünerli)
11) Proje Geliştirme Tasarım (John Heskett) Sanat Nedir? (Lev Tolstoy) Sanatın İcadı (Larry Shiner) Dijital Sanat (Sibel Avcı Tuğal) Canlandırma Sineması (Selcuk Hünerli)
12) Proje Geliştirme Tasarım (John Heskett) Sanat Nedir? (Lev Tolstoy) Sanatın İcadı (Larry Shiner) Dijital Sanat (Sibel Avcı Tuğal) Canlandırma Sineması (Selcuk Hünerli)
13) Proje Geliştirme Tasarım (John Heskett) Sanat Nedir? (Lev Tolstoy) Sanatın İcadı (Larry Shiner) Dijital Sanat (Sibel Avcı Tuğal) Canlandırma Sineması (Selcuk Hünerli)
14) Final Sınav Haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 3d Studio Max İle İç Ve Dış Mekan Modelleme / Ali Murat SÜMEN
3ds Max ve Mental Ray İç Mekan Uygulamaları /Emrah Çelik
3ds Max Arayüzüyle V-Ray / K.Gökhan Gürbüz
Diğer Kaynaklar: 3d Studio Max İle İç Ve Dış Mekan Modelleme / Ali Murat SÜMEN
3ds Max ve Mental Ray İç Mekan Uygulamaları /Emrah Çelik
3ds Max Arayüzüyle V-Ray / K.Gökhan Gürbüz

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
2) Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme
3) Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme
4) Animasyon projeleri tasarlayabilme
5) Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme
6) Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme
7) Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme
8) Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme
9) Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme
10) Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme
11) 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
12) 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
13) Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme
14) Animasyon projeleri tasarlayabilme
15) Oyun projeleri tasarlayabilme
16) Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme
17) Video ile animasyonu birlikte kullanabilme
18) Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme
19) Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
20) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
21) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme 1
2) Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme 3
3) Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme
4) Animasyon projeleri tasarlayabilme 2
5) Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme 1
6) Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme 2
7) Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme 1
8) Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme
9) Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme 3
10) Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme
11) 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme 2
12) 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme 3
13) Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme
14) Animasyon projeleri tasarlayabilme 2
15) Oyun projeleri tasarlayabilme
16) Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme
17) Video ile animasyonu birlikte kullanabilme 3
18) Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme
19) Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
20) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
21) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100