Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GRD101
Ders İsmi: Sanat ve Tasarım Kuramları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. MEHMET DERE
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP ÖZGE KALYONCU
Öğr.Gör. MEHMET DERE
Dr. Öğr. Üyesi SEVGİ AKA
Öğr.Gör. DEMET KOCA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Çağdaş sanat ve tasarım kuramlarını öğrenip analiz ederek, uygulanacak yeni
projelerde esas olarak problem belirleme ve ürünü analiz edebilme aşamalarında
benzer çalışmaları uygulayabilmek
Dersin İçeriği: Çağdaş sanat ve tasarım kuramlarının özelliklerini ve sanatçılarını inceleyerek
dönemlere ait eserlerin belgesel ve biçimsel açıdan çözümlemesinin yapılması.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İletişim, görsel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin temel kuram ve ilkeler hakkında bilgi ve pratik sahibi olmak
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Grafik tasarım ve görsel iletişime ilişkin uygulamaları eleştirel bir biçimde değerlendirmek
2) Tasarımda çağdaş, etkin bir görsel anlatım dili yaratabilmek, toplumsal ve kültürel yapıdaki değişimleri gözlemleyebilmek, kavrayabilmek ve sorgulayabilmek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sanatın anlamı, sanat ve tasarım kavramlarının analizi Sanatın Öyküsü, E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi
2) Kuram kavramının analizi ve sanat ürünlerinin kuramsal açıdan sınıflandırılması Kuram kavramını tanımlamak. Yansıtma kuramının özelliklerini öğrenmek ve ilgili eserlerin analizini yapabilmek Philosophy of The Arts, Gordon Graham Sanat Kuramı, Cynthia Freeland
3) Sanat ürünlerinin kuramsal açıdan sınıflandırılması Biçimci kuramın tanımını yapabilmek, özelliklerini öğrenmek ve ilgili eserlerin analizini yapabilmek. Philosophy of The Arts, Gordon Graham Sanat Kuramı, Cynthia Freeland
4) Sanat ürünlerinin kuramsal açıdan sınıflandırılması Dışavurumcu kuramın tanımını yapabilmek, özelliklerini öğrenmek ve ilgili eserlerin analizini yapabilmek Philosophy of The Arts, Gordon Graham Sanat Kuramı, Cynthia Freeland
5) Sanat ürünlerinin kuramsal açıdan sınıflandırılması İşlevsellik kuramın tanımını yapabilmek, özelliklerini öğrenmek ve ilgili eserlerin analizini yapabilmek. Philosophy of The Arts, Gordon Graham Sanat Kuramı, Cynthia Freeland
6) Sanat ürünlerinin kuramsal açıdan sınıflandırılması Örnek eserlerin analizini ve sunumunu yapabilmek. Philosophy of The Arts, Gordon Graham Sanat Kuramı, Cynthia Freeland
6) Sanat ürünlerinin kuramsal açıdan sınıflandırılması Örnek eserlerin analizini ve sunumunu yapabilmek. Philosophy of The Arts, Gordon Graham Sanat Kuramı, Cynthia Freeland
7) Grafik tasarımın başlangıcı ve gelişimi Grafik tasarımın başlangıcını ve gelişim sürecini öğrenmek. İletişim, gösterge ve sanat ilişkisini kavramak. Fifty Key Contemporary Thinkers, John Lechte
9) Grafik tasarım alanında çağdaş kuramlar. Modernist kuram olan Yapısalcılık(Structuralism) kuramını öğrenmek ve ilgili tasarımların analizini yapabilmek. Fifty Key Contemporary Thinkers, John Lechte
10) Grafik tasarım alanında çağdaş kuramlar Modernist kuram olan Göstergebilim(Semiotics) kuramını öğrenmek ve ilgili tasarımların analizini yapabilmek. Fifty Key Contemporary Thinkers, John Lechte
11) Grafik tasarım alanında çağdaş kuramlar Post-Modernist kuram olan Post-Yapısalcılık(Post-Structuralism) kuramını öğrenmek ve ilgili tasarımların analizini yapabilmek. Fifty Key Contemporary Thinkers, John Lechte
12) Grafik tasarım alanında çağdaş kuramlar Post-Modernist kuram olan Yapısöküm(Deconstruction) kuramını öğrenmek ve ilgili tasarımların analizini yapabilmek. Fifty Key Contemporary Thinkers, John Lechte
13) Grafik tasarım alanında çağdaş kuramlar Post-Modernist kuram olan İlişkisel (Relational) kuramını öğrenmek ve ilgili tasarımların analizini yapabilmek. Fifty Key Contemporary Thinkers, John Lechte

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sanatın Öyküsü, E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi
Philosophy of The Arts, Gordon Graham
Sanat Kuramı, Cynthia Freeland
Fifty Key Contemporary Thinkers, John Lechte
Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir, Veronique Vienne, Steven Heller
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
2) Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme
3) Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme
4) Animasyon projeleri tasarlayabilme
5) Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme
6) Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme
7) Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme
8) Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme
9) Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme
10) Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme
11) 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
12) 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
13) Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme
14) Animasyon projeleri tasarlayabilme
15) Oyun projeleri tasarlayabilme
16) Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme
17) Video ile animasyonu birlikte kullanabilme
18) Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme
19) Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
20) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
21) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
2) Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme
3) Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme
4) Animasyon projeleri tasarlayabilme
5) Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme
6) Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme
7) Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme
8) Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme
9) Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme
10) Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme
11) 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
12) 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
13) Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme
14) Animasyon projeleri tasarlayabilme
15) Oyun projeleri tasarlayabilme
16) Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme
17) Video ile animasyonu birlikte kullanabilme
18) Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme
19) Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
20) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
21) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 2 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100