Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | VCD101 | ||||||||
Ders İsmi: | Dijital İmaj Tasarımı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BERNA KILIÇOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BERNA KILIÇOĞLU DOĞA AYTUNA Öğr.Gör. BAŞAK ILDIZ YERLİKAYA Öğr.Gör. EBRU TAŞ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Görme deneyimleri edinerek görsel üretime yönelik kavramları öğrenme. Edinilen teorik alt yapıyı uygulamaya dönüştürme dersin temel amacıdır. |
Dersin İçeriği: | Teorik alt yapının oluşturulması ardından haftalık brifler ve süreç değerlendirmeleri ile edinilen deneyimi Photoshop ve Illüstratör programları aracılığı ile yaratıcı uygulamalara dönüştürme. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders İçeriğinin tanıtılması, temel kavramların tartışılması | - |
2) | Dosya uzantıları. Piksel imaj ve vektör bazlı imaj farkları, kullanım biçimleri. Photoshop programına giriş ve temel düzenleme işlemleri. | Photoshop CC-Adobe İllustratör CC Mustafa Hikmet Aydıngüler, Videolu ders anlatımları, Photoshop CS6&CC Kodlab-Özge Mardi Bayar |
3) | Seçim araçları, Transform işlemleri, Katmanlarla çalışmak, Sınıf içi ve sınıf dışı uygulamalar ile pekiştirme. | Photoshop CC-Adobe İllustratör CC Mustafa Hikmet Aydıngüler, Videolu ders anlatımları, Photoshop CS6&CC Kodlab-Özge Mardi Bayar |
4) | Metin, Yazı araçları, Layer Stilleri. Gredient Tool Paint Bucket Tool | Photoshop CC-Adobe İllustratör CC Mustafa Hikmet Aydıngüler, Videolu ders anlatımları, Photoshop CS6&CC Kodlab-Özge Mardi Bayar |
5) | Temel pen teknikleri, vektörel çizimler, (şekiller) uygulama. Clipping Mask Eraser-Background Eraser Magic eraser | Photoshop CC-Adobe İllustratör CC Mustafa Hikmet Aydıngüler, Videolu ders anlatımları, Photoshop CS6&CC Kodlab-Özge Mardi Bayar |
6) | Boyamak ve düzenlemek, sınıf içi ve sınıf dışı uygulamalar ile pekiştirme. Dodge-Burn-Sponge | Photoshop CC-Adobe İllustratör CC Mustafa Hikmet Aydıngüler, Videolu ders anlatımları, Photoshop CS6&CC Kodlab-Özge Mardi Bayar |
7) | Rötuşlamak ve onarmak, Blur-Sharpen-Smudge Crop-Perspektif Crop Vize projesi brif açıklaması | Photoshop CC-Adobe İllustratör CC Mustafa Hikmet Aydıngüler, Videolu ders anlatımları, Photoshop CS6&CC Kodlab-Özge Mardi Bayar |
8) | Ara sınav-Proje Teslimi | Photoshop CC-Adobe İllustratör CC Mustafa Hikmet Aydıngüler, Videolu ders anlatımları, Photoshop CS6&CC Kodlab-Özge Mardi Bayar |
9) | Filtreler ile çalışmak, sınıf içi ve sınıf dışı uygulamalar ile pekiştirme. Maskeler ile çalışmak | Photoshop CC-Adobe İllustratör CC Mustafa Hikmet Aydıngüler, Videolu ders anlatımları, Photoshop CS6&CC Kodlab-Özge Mardi Bayar |
10) | Adobe Illüstrator programına giriş-arayüz tanıtımı, Basit ve karmaşık çizimler yapmak-kontürler oluşturmak, Fırça ile boyama- çizimleri düzenlemek ve biçimlendirmek, şekilleri birleştirmek - şekil katıştırma yöntemleri . | Photoshop CC-Adobe İllustratör CC Mustafa Hikmet Aydıngüler, Videolu ders anlatımları, Photoshop CS6&CC Kodlab-Özge Mardi Bayar |
11) | Yazılarla çalışmak- Perspektif aracı kulanımı - Örnek Uygulama, | Photoshop CC-Adobe İllustratör CC Mustafa Hikmet Aydıngüler, Videolu ders anlatımları, Photoshop CS6&CC Kodlab-Özge Mardi Bayar |
12) | Illustrator efektleri, Photoshop efektleri ile çalışmak, Final briefinin verilmesi | Photoshop CC-Adobe İllustratör CC Mustafa Hikmet Aydıngüler, Videolu ders anlatımları, Photoshop CS6&CC Kodlab-Özge Mardi Bayar |
13) | Final projesi üzerine fikir geliştirme-öğretici pratik uygulamalar | Photoshop CC-Adobe İllustratör CC Mustafa Hikmet Aydıngüler, Videolu ders anlatımları, Photoshop CS6&CC Kodlab-Özge Mardi Bayar |
14) | Geri bildirim, revizyon. | - |
14) | Geri bildirim, revizyon. | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Görme Biçimleri, John Berger Emre Becer: İletişim ve Grafik Tasarım. Tevfik Fikret Uçar: Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. Dr. Abdulgani Arıkan: Grafik Tasarımda Görsel Algı. Ulufer Teker: Grafik Tasarım ve Reklam. Özge Mardi Bayar, Photoshop CS6&CC Yavuz Gümüştepe, Illustrator CS6&CC |
Diğer Kaynaklar: | Görme Biçimleri, John Berger Emre Becer: İletişim ve Grafik Tasarım. Tevfik Fikret Uçar: Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. Dr. Abdulgani Arıkan: Grafik Tasarımda Görsel Algı. Ulufer Teker: Grafik Tasarım ve Reklam. Özge Mardi Bayar, Photoshop CS6&CC Yavuz Gümüştepe, Illustrator CS6&CC |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | ||||||||||||||||||||
2) Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||
3) Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||
4) Animasyon projeleri tasarlayabilme | ||||||||||||||||||||
5) Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme | ||||||||||||||||||||
6) Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||
7) Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||
8) Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme | ||||||||||||||||||||
9) Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||
10) Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme | ||||||||||||||||||||
11) 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme | ||||||||||||||||||||
12) 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme | ||||||||||||||||||||
13) Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme | ||||||||||||||||||||
14) Animasyon projeleri tasarlayabilme | ||||||||||||||||||||
15) Oyun projeleri tasarlayabilme | ||||||||||||||||||||
16) Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme | ||||||||||||||||||||
17) Video ile animasyonu birlikte kullanabilme | ||||||||||||||||||||
18) Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme | ||||||||||||||||||||
19) Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme | ||||||||||||||||||||
20) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | ||||||||||||||||||||
21) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | |
2) | Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme | |
3) | Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme | |
4) | Animasyon projeleri tasarlayabilme | |
5) | Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme | |
6) | Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme | |
7) | Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme | |
8) | Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme | |
9) | Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme | |
10) | Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme | |
11) | 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme | |
12) | 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme | |
13) | Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme | |
14) | Animasyon projeleri tasarlayabilme | |
15) | Oyun projeleri tasarlayabilme | |
16) | Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme | |
17) | Video ile animasyonu birlikte kullanabilme | |
18) | Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme | |
19) | Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme | |
20) | Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | |
21) | Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |