Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCD101
Ders İsmi: Dijital İmaj Tasarımı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 6
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BERNA KILIÇOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BERNA KILIÇOĞLU
DOĞA AYTUNA
Öğr.Gör. BAŞAK ILDIZ YERLİKAYA
Öğr.Gör. EBRU TAŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Görme deneyimleri edinerek görsel üretime yönelik kavramları öğrenme. Edinilen teorik alt yapıyı uygulamaya dönüştürme dersin temel amacıdır.
Dersin İçeriği: Teorik alt yapının oluşturulması ardından haftalık brifler ve süreç değerlendirmeleri ile edinilen deneyimi Photoshop ve Illüstratör programları aracılığı ile yaratıcı uygulamalara dönüştürme.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Tasarım ve iletişim sorunsallarını çözebilme yeteneğini geliştirmek için yöntemler geliştirebilme
2) Tasarım Problemini anlayarak kullanım araçları geliştirmeyi deneyimleyebilme
3) Grafik yazılımlar aracılığıyla grafik tasarım ürünleri tasarlayabilme, yorumlayabilme ve sunabilme
4) Yaratıcı yöntemler geliştirerek özgün ve çağdaş tasarım ürünleri tasarlayabilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders İçeriğinin tanıtılması, temel kavramların tartışılması -
2) Dosya uzantıları. Piksel imaj ve vektör bazlı imaj farkları, kullanım biçimleri. Photoshop programına giriş ve temel düzenleme işlemleri. Photoshop CC-Adobe İllustratör CC Mustafa Hikmet Aydıngüler, Videolu ders anlatımları, Photoshop CS6&CC Kodlab-Özge Mardi Bayar
3) Seçim araçları, Transform işlemleri, Katmanlarla çalışmak, Sınıf içi ve sınıf dışı uygulamalar ile pekiştirme. Photoshop CC-Adobe İllustratör CC Mustafa Hikmet Aydıngüler, Videolu ders anlatımları, Photoshop CS6&CC Kodlab-Özge Mardi Bayar
4) Metin, Yazı araçları, Layer Stilleri. Gredient Tool Paint Bucket Tool Photoshop CC-Adobe İllustratör CC Mustafa Hikmet Aydıngüler, Videolu ders anlatımları, Photoshop CS6&CC Kodlab-Özge Mardi Bayar
5) Temel pen teknikleri, vektörel çizimler, (şekiller) uygulama. Clipping Mask Eraser-Background Eraser Magic eraser Photoshop CC-Adobe İllustratör CC Mustafa Hikmet Aydıngüler, Videolu ders anlatımları, Photoshop CS6&CC Kodlab-Özge Mardi Bayar
6) Boyamak ve düzenlemek, sınıf içi ve sınıf dışı uygulamalar ile pekiştirme. Dodge-Burn-Sponge Photoshop CC-Adobe İllustratör CC Mustafa Hikmet Aydıngüler, Videolu ders anlatımları, Photoshop CS6&CC Kodlab-Özge Mardi Bayar
7) Rötuşlamak ve onarmak, Blur-Sharpen-Smudge Crop-Perspektif Crop Vize projesi brif açıklaması Photoshop CC-Adobe İllustratör CC Mustafa Hikmet Aydıngüler, Videolu ders anlatımları, Photoshop CS6&CC Kodlab-Özge Mardi Bayar
8) Ara sınav-Proje Teslimi Photoshop CC-Adobe İllustratör CC Mustafa Hikmet Aydıngüler, Videolu ders anlatımları, Photoshop CS6&CC Kodlab-Özge Mardi Bayar
9) Filtreler ile çalışmak, sınıf içi ve sınıf dışı uygulamalar ile pekiştirme. Maskeler ile çalışmak Photoshop CC-Adobe İllustratör CC Mustafa Hikmet Aydıngüler, Videolu ders anlatımları, Photoshop CS6&CC Kodlab-Özge Mardi Bayar
10) Adobe Illüstrator programına giriş-arayüz tanıtımı, Basit ve karmaşık çizimler yapmak-kontürler oluşturmak, Fırça ile boyama- çizimleri düzenlemek ve biçimlendirmek, şekilleri birleştirmek - şekil katıştırma yöntemleri . Photoshop CC-Adobe İllustratör CC Mustafa Hikmet Aydıngüler, Videolu ders anlatımları, Photoshop CS6&CC Kodlab-Özge Mardi Bayar
11) Yazılarla çalışmak- Perspektif aracı kulanımı - Örnek Uygulama, Photoshop CC-Adobe İllustratör CC Mustafa Hikmet Aydıngüler, Videolu ders anlatımları, Photoshop CS6&CC Kodlab-Özge Mardi Bayar
12) Illustrator efektleri, Photoshop efektleri ile çalışmak, Final briefinin verilmesi Photoshop CC-Adobe İllustratör CC Mustafa Hikmet Aydıngüler, Videolu ders anlatımları, Photoshop CS6&CC Kodlab-Özge Mardi Bayar
13) Final projesi üzerine fikir geliştirme-öğretici pratik uygulamalar Photoshop CC-Adobe İllustratör CC Mustafa Hikmet Aydıngüler, Videolu ders anlatımları, Photoshop CS6&CC Kodlab-Özge Mardi Bayar
14) Geri bildirim, revizyon. -
14) Geri bildirim, revizyon. -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Görme Biçimleri, John Berger
Emre Becer: İletişim ve Grafik Tasarım.
Tevfik Fikret Uçar: Görsel İletişim ve Grafik Tasarım.
Dr. Abdulgani Arıkan: Grafik Tasarımda Görsel Algı.
Ulufer Teker: Grafik Tasarım ve Reklam.
Özge Mardi Bayar, Photoshop CS6&CC
Yavuz Gümüştepe, Illustrator CS6&CC
Diğer Kaynaklar: Görme Biçimleri, John Berger
Emre Becer: İletişim ve Grafik Tasarım.
Tevfik Fikret Uçar: Görsel İletişim ve Grafik Tasarım.
Dr. Abdulgani Arıkan: Grafik Tasarımda Görsel Algı.
Ulufer Teker: Grafik Tasarım ve Reklam.
Özge Mardi Bayar, Photoshop CS6&CC
Yavuz Gümüştepe, Illustrator CS6&CC

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
2) Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme
3) Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme
4) Animasyon projeleri tasarlayabilme
5) Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme
6) Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme
7) Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme
8) Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme
9) Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme
10) Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme
11) 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
12) 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
13) Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme
14) Animasyon projeleri tasarlayabilme
15) Oyun projeleri tasarlayabilme
16) Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme
17) Video ile animasyonu birlikte kullanabilme
18) Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme
19) Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
20) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
21) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
2) Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme
3) Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme
4) Animasyon projeleri tasarlayabilme
5) Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme
6) Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme
7) Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme
8) Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme
9) Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme
10) Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme
11) 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
12) 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
13) Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme
14) Animasyon projeleri tasarlayabilme
15) Oyun projeleri tasarlayabilme
16) Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme
17) Video ile animasyonu birlikte kullanabilme
18) Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme
19) Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
20) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
21) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100