Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CDA102
Ders İsmi: Animasyon Teknikleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA HİKMET AYDINGÜLER
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. SEDEF SARAÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Animasyon çeşitlerini ve tekniklerini ve bunları kullanmayı öğrenmek.
Dersin İçeriği: Flipbook, bilgisayarlı basit animasyon, after effects ile imajlardan katmanlı animasyon, gif, pixilation, rotoskop, hikaye yazma ve karakter yaratma, moodboard ve storyboard, stop motion animasyon tekniklerini öğrenme ve uygulama.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Animasyonun temel ilkelerini tanımlayabilme
2) Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Vektörel ve bitmap imaj yaratma programlarını kullanabilme
2) Animasyon projeleri tasarlayabilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içerikleri hakkında öğrencilere bilgilerin verilmesi ve yükümlülüklerin anlatılması. Canlandırma Sineması Üzerine, Selçuk Hünerli – ES yayınları (2005)
2) İlk mağara çizimleri ve hareketli grafiğin temellerinin anlatılması.
3) Optik cihazlar dönemi, Emilie Reynaud ve optik tiyatro
4) Sinemanın başlangıcı ve Lumiere kardeşlerin yapıtları,
5) Emile Cohl ve James Stuart Blackton eserlerinin incelenmesi
6) Fleischer kardeşler Walt Disney dönemine giriş
7) Disney dönemi eserlerinin incelenmesi -1
8) Disney dönemi eserlerinin incelenmesi -2
9) Disney dönemi propaganda filmleri
10) Pixar filmlerinin sınıf içerisinde incelenmesi
11) Dreamworks ve Sony Pictures örnekleri
12) Görsel efekt animasyonu içeren filmler hakkında incelemeler -1
13) Görsel efekt animasyonu içeren filmler hakkında incelemeler -2
14) Türkiye animasyon sinemasından örnekler -1
15) Türkiye animasyon sinemasından örnekler -2

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion and Internet Animators
Diğer Kaynaklar: The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion and Internet Animators

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
2) Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme
3) Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme
4) Animasyon projeleri tasarlayabilme
5) Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme
6) Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme
7) Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme
8) Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme
9) Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme
10) Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme
11) 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
12) 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
13) Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme
14) Animasyon projeleri tasarlayabilme
15) Oyun projeleri tasarlayabilme
16) Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme
17) Video ile animasyonu birlikte kullanabilme
18) Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme
19) Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
20) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
21) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
2) Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme
3) Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme
4) Animasyon projeleri tasarlayabilme
5) Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme
6) Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme
7) Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme
8) Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme
9) Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme
10) Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme
11) 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
12) 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
13) Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme
14) Animasyon projeleri tasarlayabilme
15) Oyun projeleri tasarlayabilme
16) Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme
17) Video ile animasyonu birlikte kullanabilme
18) Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme
19) Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
20) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
21) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100