Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CDA104
Ders İsmi: Canlandırma Sineması
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA HİKMET AYDINGÜLER
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. SEDEF SARAÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Mağara çizimlerinden
günümüze gelen hareketli grafik oluşturma
süreçleri, ortaçağda kullanılan teknikler ve
günümüz modern animasyona kadar
canlandırmanın tarihi ve gelişiminin bilinmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Mağara çizimlerinden
günümüze gelen hareketli grafik oluşturma
süreçleri, ortaçağda kullanılan teknikler ve
günümüz modern animasyona kadar
canlandırmanın tarihi ve gelişimini anlatmak
dersin içerikleri arasında yer almaktadır. Ayrıca
sinema tarihi ve canlandırma sineması tarihini
öğretmek ve ilgili örnekleri ders içerisinde
izleyerek ders içerisinde tartışmak da dersin
içeriklerini oluşturmaktadır

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Canlandırma sanatının ortaya çıkışını ve tarihsel süreçlerini öğrenmiş olacaklar
2) Dünya’da canlandırma sinemasının durumu hakkında fikir sahibi olacaklar
3) Türk canlandırma sineması ve Türk sineması konularında bilgi sahibi olacaklar
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içerikleri hakkında öğrencilere bilgilerin verilmesi ve yükümlülüklerin anlatılması.
2) İlk mağara çizimleri ve hareketli grafiğin temellerinin anlatılması
3) Optik cihazlar dönemi, Emilie Reynaud ve optik tiyatro Sinemanın Arkeolojisi - C. W. Ceram
4) Sinemanın başlangıcı ve Lumiere kardeşlerin filmleri, Sinemanın Arkeolojisi - C. W.Ceram
5) Emile Cohl ve James Stuart Blackton eserlerinin incelenmesi Canlandırma Sineması Üzerine – Selçuk Hünerli, ES Yayınları
6) Fleischer kardeşler Walt Disney dönemine giriş Canlandırma Sineması Üzerine – Selçuk Hünerli, ES Yayınları
7) 1930 – 1980 arası Disney dönemi ve eserlerin incelenmesi Canlandırma Sineması Üzerine – Selçuk Hünerli, ES Yayınları
8) Vize sınavı
9) Pixar filmlerinin sınıf içerisinde incelenmesi
10) Rus sineması ve örnekleri
11) Avrupa Canlandırma Sineması
12) Uzak Doğu sineması ve örnekleri
13) Türk sineması ve örnekleri
14) Türk animasyon sineması ve örnekleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

4

Program Kazanımları
1) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
2) Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme
3) Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme
4) Animasyon projeleri tasarlayabilme
5) Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme
6) Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme
7) Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme
8) Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme
9) Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme
10) Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme
11) 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
12) 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
13) Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme
14) Animasyon projeleri tasarlayabilme
15) Oyun projeleri tasarlayabilme
16) Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme
17) Video ile animasyonu birlikte kullanabilme
18) Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme
19) Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
20) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
21) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
2) Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme 4
3) Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme 4
4) Animasyon projeleri tasarlayabilme
5) Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme
6) Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme 2
7) Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme 5
8) Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme 5
9) Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme
10) Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme
11) 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
12) 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
13) Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme
14) Animasyon projeleri tasarlayabilme
15) Oyun projeleri tasarlayabilme
16) Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme
17) Video ile animasyonu birlikte kullanabilme
18) Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme 1
19) Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
20) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
21) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100