Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CDA106 | ||||||||
Ders İsmi: | Modelleme ve Doku Kaplama | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. AYŞE DANIŞ BEKDEMİR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. AYŞE DANIŞ BEKDEMİR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Animasyon ürün tasarımı yapmak ve geliştirmek, Yaratıcı ve etkili 3D Animasyon ürünleri üretebilmek, Dokulandırma bilgisine ve becerisinde sahip olmak, 3D Animasyon için profesyonel çalışmalar üretebilmek. |
Dersin İçeriği: | 3D Modelleme, Animasyon ve Render programları ve bu uygulamalarla geliştirilen medya hakkında bilgi ve deneyim edinme |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 3B Karakter Modellemeye ve Dersin Genel İşleyişi | I Introducing Autodesk Maya 2015 : Autodesk Official Press- Dariush Derakhshani |
2) | Autodesk Maya Yazılımı, Modelleme Araçları ile Getirilen Yenilikler ve Arayüz | Introducing Autodesk Maya 2013-Dariush Derakhshani |
3) | Karakter, Anatomi, Modelleme Kavramları | Introducing Autodesk Maya 2013-Dariush Derakhshani |
4) | Autodesk Maya Yazılımı, Poligon ve Nurbs Modelleme Kavramları | Introducing Autodesk Maya 2013-Dariush Derakhshani |
5) | Autodesk Maya Yazılımı, Primitives Nesnelerle Modelleme Çalışması | Introducing Autodesk Maya 2013-Dariush Derakhshani |
6) | Autodesk Maya Yazılımı, Primitives Nesnelerle Modelleme Çalışması | Autodesk Maya 2013: A Comprehensive Guide- Sham Tickoo |
7) | Autodesk Maya Yazılımı, Karakter Modelleme | Autodesk Maya 2013: A Comprehensive Guide- Sham Tickoo |
8) | Vize Sınav Haftası | Autodesk Maya 2013: A Comprehensive Guide- Sham Tickoo |
9) | Autodesk Maya Yazılımı, Karakter Modelleme | Autodesk Maya 2013: A Comprehensive Guide- Sham Tickoo |
10) | Autodesk Maya Yazılımı; Maya Uv Map | Autodesk Maya 2013: A Comprehensive Guide- Sham Tickoo |
11) | Autodesk Maya Yazılımı; Maya Uv Map | I Introducing Autodesk Maya 2015 : Autodesk Official Press- Dariush Derakhshani |
12) | Autodesk Maya Yazılımı; Maya Sculpting | I Introducing Autodesk Maya 2015 : Autodesk Official Press- Dariush Derakhshani |
13) | Autodesk Maya Yazılımı; Maya Polypaint | I Introducing Autodesk Maya 2015 : Autodesk Official Press- Dariush Derakhshani |
14) | Final Sınav Haftası | I Introducing Autodesk Maya 2015 : Autodesk Official Press- Dariush Derakhshani |
Ders Notları / Kitaplar: | I Introducing Autodesk Maya 2015 : Autodesk Official Press- Dariush Derakhshani Introducing Autodesk Maya 2013-Dariush Derakhshani Autodesk Maya 2013: A Comprehensive Guide- Sham Tickoo |
Diğer Kaynaklar: | I Introducing Autodesk Maya 2015 : Autodesk Official Press- Dariush Derakhshani Introducing Autodesk Maya 2013-Dariush Derakhshani Autodesk Maya 2013: A Comprehensive Guide- Sham Tickoo |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | ||||||||||||||||||||
2) Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||
3) Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||
4) Animasyon projeleri tasarlayabilme | ||||||||||||||||||||
5) Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme | ||||||||||||||||||||
6) Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||
7) Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||
8) Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme | ||||||||||||||||||||
9) Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||
10) Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme | ||||||||||||||||||||
11) 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme | ||||||||||||||||||||
12) 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme | ||||||||||||||||||||
13) Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme | ||||||||||||||||||||
14) Animasyon projeleri tasarlayabilme | ||||||||||||||||||||
15) Oyun projeleri tasarlayabilme | ||||||||||||||||||||
16) Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme | ||||||||||||||||||||
17) Video ile animasyonu birlikte kullanabilme | ||||||||||||||||||||
18) Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme | ||||||||||||||||||||
19) Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme | ||||||||||||||||||||
20) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | ||||||||||||||||||||
21) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | 1 |
2) | Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme | 4 |
3) | Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme | |
4) | Animasyon projeleri tasarlayabilme | 4 |
5) | Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme | 3 |
6) | Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme | 3 |
7) | Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme | |
8) | Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme | |
9) | Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme | 2 |
10) | Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme | |
11) | 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme | |
12) | 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme | 5 |
13) | Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme | |
14) | Animasyon projeleri tasarlayabilme | 2 |
15) | Oyun projeleri tasarlayabilme | |
16) | Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme | |
17) | Video ile animasyonu birlikte kullanabilme | 5 |
18) | Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme | |
19) | Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme | |
20) | Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | |
21) | Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |