Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CDA106
Ders İsmi: Modelleme ve Doku Kaplama
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 2 0 5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. AYŞE DANIŞ BEKDEMİR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. AYŞE DANIŞ BEKDEMİR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Animasyon ürün tasarımı yapmak ve geliştirmek,
Yaratıcı ve etkili 3D Animasyon ürünleri üretebilmek,
Dokulandırma bilgisine ve becerisinde sahip olmak,
3D Animasyon için profesyonel çalışmalar üretebilmek.
Dersin İçeriği: 3D Modelleme, Animasyon ve Render programları ve bu uygulamalarla geliştirilen medya hakkında bilgi ve deneyim edinme

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Animasyon ürünlerinin kapsamını anlamak
2) Animasyon ürün tasarımı yapmak ve geliştirmek
3) Yaratıcı ve etkili 3D Animasyon ürünleri üretebilmek
4) Dokulandırma bilgisine ve becerisinde sahip olmak
5) 3D Animasyon için profesyonel çalışmalar üretebilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 3B Karakter Modellemeye ve Dersin Genel İşleyişi I Introducing Autodesk Maya 2015 : Autodesk Official Press- Dariush Derakhshani
2) Autodesk Maya Yazılımı, Modelleme Araçları ile Getirilen Yenilikler ve Arayüz Introducing Autodesk Maya 2013-Dariush Derakhshani
3) Karakter, Anatomi, Modelleme Kavramları Introducing Autodesk Maya 2013-Dariush Derakhshani
4) Autodesk Maya Yazılımı, Poligon ve Nurbs Modelleme Kavramları Introducing Autodesk Maya 2013-Dariush Derakhshani
5) Autodesk Maya Yazılımı, Primitives Nesnelerle Modelleme Çalışması Introducing Autodesk Maya 2013-Dariush Derakhshani
6) Autodesk Maya Yazılımı, Primitives Nesnelerle Modelleme Çalışması Autodesk Maya 2013: A Comprehensive Guide- Sham Tickoo
7) Autodesk Maya Yazılımı, Karakter Modelleme Autodesk Maya 2013: A Comprehensive Guide- Sham Tickoo
8) Vize Sınav Haftası Autodesk Maya 2013: A Comprehensive Guide- Sham Tickoo
9) Autodesk Maya Yazılımı, Karakter Modelleme Autodesk Maya 2013: A Comprehensive Guide- Sham Tickoo
10) Autodesk Maya Yazılımı; Maya Uv Map Autodesk Maya 2013: A Comprehensive Guide- Sham Tickoo
11) Autodesk Maya Yazılımı; Maya Uv Map I Introducing Autodesk Maya 2015 : Autodesk Official Press- Dariush Derakhshani
12) Autodesk Maya Yazılımı; Maya Sculpting I Introducing Autodesk Maya 2015 : Autodesk Official Press- Dariush Derakhshani
13) Autodesk Maya Yazılımı; Maya Polypaint I Introducing Autodesk Maya 2015 : Autodesk Official Press- Dariush Derakhshani
14) Final Sınav Haftası I Introducing Autodesk Maya 2015 : Autodesk Official Press- Dariush Derakhshani

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: I Introducing Autodesk Maya 2015 : Autodesk Official Press- Dariush Derakhshani
Introducing Autodesk Maya 2013-Dariush Derakhshani
Autodesk Maya 2013: A Comprehensive Guide- Sham Tickoo
Diğer Kaynaklar: I Introducing Autodesk Maya 2015 : Autodesk Official Press- Dariush Derakhshani
Introducing Autodesk Maya 2013-Dariush Derakhshani
Autodesk Maya 2013: A Comprehensive Guide- Sham Tickoo

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
2) Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme
3) Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme
4) Animasyon projeleri tasarlayabilme
5) Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme
6) Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme
7) Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme
8) Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme
9) Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme
10) Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme
11) 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
12) 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
13) Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme
14) Animasyon projeleri tasarlayabilme
15) Oyun projeleri tasarlayabilme
16) Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme
17) Video ile animasyonu birlikte kullanabilme
18) Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme
19) Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
20) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
21) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme 1
2) Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme 4
3) Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme
4) Animasyon projeleri tasarlayabilme 4
5) Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme 3
6) Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme 3
7) Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme
8) Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme
9) Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme 2
10) Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme
11) 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
12) 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme 5
13) Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme
14) Animasyon projeleri tasarlayabilme 2
15) Oyun projeleri tasarlayabilme
16) Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme
17) Video ile animasyonu birlikte kullanabilme 5
18) Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme
19) Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
20) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
21) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100