Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCM102
Ders İsmi: Film ve Videoda Kurgu
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. LÜTFİCAN UMUT
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. BURAK DERVİŞOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere film ve video kurgusunun tarihi ve teknolojik gelişimini öğretmek ve profesyonel standartlarda film ve video kurgulayabilmeleri ve post prodüksiyon işlemlerini uygulayabilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Öğrencilere kurgu teknolojileri ve uygulamalarının tarihsel gelişimi ile birlikte temel kurgu teknikleri, diyalog sahnesi kurgusu, aksiyon sahnesi kurgusu ve belgesel kurgusu öğretilir. Öğrencilere ayrıca kurgu uygulamalarını gerçekleştirebilecekleri Adobe Premiere Pro kurgu yazılımının temel çalışma prensipleri ile çeşitli uygulama yöntemleri de öğretilir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Film ve video üretiminde kurgu kavramının tanımlanması, kurgunun amacı ve prensiplerinin öğrenilmesi.
2) Film ve video üretiminde kurgunun tarihsel gelişimi öğrenilmesi. Kurgu türlerinin bir filmin yapımına etkisinin örneklerle incelenmesi.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Adobe Premiere programında temel ayarları olan kesme, video & audio transitions, title, export vb. öğrenilmesi.
2) Adobe Premiere programında video & audio effects, color correction vb. öğrenilmesi.
3) Adobe Premiere programında ses efektlerin yaratımı ve ses kurgusunun öğrenilmesi.
4) Adobe Premiere programında render ve film format ayarlarının öğrenilmesi.
5) Adobe After Effects programında yazı ve grafik animasyonun hazırlanması üzerine teknik uygulamaların öğrenilmesi.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kurgu nedir? Kurgucunun film yapımındaki rolü nedir? In the Blink of an Eye (Göz Kırparken) Walter Murch İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları,2005
2) Film kurgusunun tarihsel gelişimi: Griffith, Kuleshov, Eisenstein, Pudovkin Film Kurgusu: Tarihi, Kuramı ve Tekniği. Cem Yıldırım. Parşömen Yay. (2019)
3) Adobe Premiere yazılımının ara yüzüne genel bir bakış. Adobe Premiere Pro Cc ile Video Montaj Teknikleri Ümit Tunç Kodlab / Bilgisayar‐ Program Eğitimi Dizisi. 2014
4) Proje ve sekans ayarları. Çözünürlük, kare sayısı, codec bilgileri. Adobe Premiere Pro Cc ile Video Montaj Teknikleri Ümit Tunç Kodlab / Bilgisayar‐ Program Eğitimi Dizisi. 2014
5) Basit kurguya giriş: In-out kurgu, Overwrite edit, insert edit, razor blade
6) 180 derece kuralı, Devamlılık, Örnek bir sahneyi kesmek. Film Kurgusu: Tarihi, Kuramı ve Tekniği. Cem Yıldırım. Parşömen Yay. (2019)
7) Birden fazla video ve ses kanalıyla çalışmak. Geçiş efektleri. Yazı yazmak. Adobe Premiere Pro Cc ile Video Montaj Teknikleri Ümit Tunç Kodlab / Bilgisayar‐ Program Eğitimi Dizisi. 2014
8) Vize
9) Jump Cut, Devamlılık kurgusu, Paralel kurgu (çarpraz kurgu) Video efektleri, Chroma keying Film Kurgusu: Tarihi, Kuramı ve Tekniği. Cem Yıldırım. Parşömen Yay. (2019)
10) Basit Renk Düzeltme ve Grading The Art & Technique of Digital Color Correction. Steve Hullfish. Focal Press. 2008
11) Ses kurgusu, gürültü temizleme (ses filtreleri), ses geçişleri
12) Çoklu kamera görüntüsü kurgulama helpx.adobe.com/premiere-pro/using/create-multi-camera-source-sequence.html
13) Çıktı alma ve video dosyalarını transcode etme, codecler
14) Final projesinin kurgulanması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Göz Kırparken Walter Munch İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları,2005
Dijital Video ile Sinema, İlker Canıklıgil, Pusula Yayıncılık, İstanbul, 2007
Adobe Premiere Pro Cc ile Video Montaj Teknikleri Ümit Tunç Kodlab / Bilgisayar-Program Eğitimi Dizisi,2014
Diğer Kaynaklar: creativecow.net

videocopilot.net

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
2) Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme
3) Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme
4) Animasyon projeleri tasarlayabilme
5) Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme
6) Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme
7) Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme
8) Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme
9) Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme
10) Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme
11) 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
12) 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
13) Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme
14) Animasyon projeleri tasarlayabilme
15) Oyun projeleri tasarlayabilme
16) Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme
17) Video ile animasyonu birlikte kullanabilme
18) Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme
19) Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
20) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
21) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
2) Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme
3) Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme
4) Animasyon projeleri tasarlayabilme
5) Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme
6) Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme
7) Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme
8) Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme
9) Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme
10) Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme
11) 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
12) 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
13) Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme
14) Animasyon projeleri tasarlayabilme
15) Oyun projeleri tasarlayabilme
16) Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme
17) Video ile animasyonu birlikte kullanabilme
18) Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme
19) Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
20) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
21) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100