Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GRD103
Ders İsmi: Tipografi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. EBRU TAŞ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. BAŞAK ILDIZ YERLİKAYA
Öğr.Gör. EBRU TAŞ
Öğr.Gör. DEMET KOCA
Öğr.Gör. SEDA ÇİLİNGİR HAMARAT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Harflerin temel özellikleri, yapıları ve tasarımdaki yerini kavramak, yazı karakterleri seçimini doğru yaparak, tasarım alanında kullanmayı öğrenmek.
Dersin İçeriği: Harflerin tasarımda yerini tanımlamak afiş, logotype reklam ürünlerinde kullanılması ve tasarımının uygulanması.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Tipografi ile ilgili mesleki terimler hakkında bilgi sahibi olma.
2) Mesaja yönelik tipografi kullanımı hakkında bilgi edinme ve uygulayabilme.
3) Tipografi ile ilgili yaklaşımlar hakkında bilgi edinme ve uygulayabilme
4) Font tasarımı ve font tasarımcıları hakkında bilgi edinme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Font, font ailesi, espas, kaligrafi, punto, hurufat, yetim hece, dul hece, initial, matrix vb. tipografi terimleri hakkında bilgi sunum ve örneklerin değerlendirilmesi. Tipografinin Temelleri-Gavin Ambrose, Paul Harris
2) Tipografinin tanımı. Tipografinin tarihsel gelişim süreci. Osmanlı matbaasının ortaya çıkışı ve gelişimi. Matbaacılık ve kitle iletişimi. Tipografinin Temelleri-Gavin Ambrose, Paul Harris
3) Grid ve bölümleri: Marjlar, sütunlar, sütun arası boşluklar, grid çizgileri, modüller ve akış çizgileri. Grid çeşitleri: Manuskript grid, gotik grid, sütun grid, modüler grid ve diyagonal grid. Tipografinin Temelleri-Gavin Ambrose, Paul Harris
4) Sayfa tasarımı içerisinde tipografi kullanımı. Sayfa tasarım ilkeleri: Görsel hiyerarşi, denge, görsel süreklilik, vurgu, çekicilik, uyum Tipografinin Temelleri-Gavin Ambrose
5) Optik denge kuralları. Tipografide kullanılan boşluk tipleri: Harf arası boşluk, satır arası boşluk, kelime arası boşluk, sütun arası boşluk. Tipografinin Temelleri-Gavin Ambrose
6) Mesaja uygun tipografi kullanımı ile ilgili sunum ve örneklerin değerlendirilmesi Tipografinin Temelleri. Paul Harris
7) Dijital Tasarımda Tipografinin Önemi Ve Örnek çalışmalar Tipografinin Temelleri-Gavin Ambrose, Paul Harris
8) Dijital Tasarımda Tipografinin Önemi Ve Örnek çalışmalar Tipografinin Temelleri-Gavin Ambrose, Paul Harris
9) İllustrator'de Tipografik Banner Tasarmı
10) İllustrator'de Tipografik Banner Tasarmı
11) İllustrator'de Tipografik Logo Tasarımı
12) İllustrator'de Tipografik Logo Tasarımı
13) Atölye Çalışması
14) Atölye Çalışması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Tipografinin Temelleri - Gavin Ambrose
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
2) Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme
3) Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme
4) Animasyon projeleri tasarlayabilme
5) Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme
6) Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme
7) Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme
8) Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme
9) Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme
10) Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme
11) 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
12) 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
13) Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme
14) Animasyon projeleri tasarlayabilme
15) Oyun projeleri tasarlayabilme
16) Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme
17) Video ile animasyonu birlikte kullanabilme
18) Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme
19) Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
20) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
21) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
2) Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme
3) Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme
4) Animasyon projeleri tasarlayabilme
5) Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme
6) Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme
7) Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme
8) Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme
9) Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme
10) Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme
11) 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
12) 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
13) Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme
14) Animasyon projeleri tasarlayabilme
15) Oyun projeleri tasarlayabilme
16) Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme
17) Video ile animasyonu birlikte kullanabilme
18) Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme
19) Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
20) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
21) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 80
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100