Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Font, font ailesi, espas, kaligrafi, punto, hurufat, yetim hece, dul hece, initial, matrix vb. tipografi terimleri hakkında bilgi sunum ve örneklerin değerlendirilmesi. |
Tipografinin Temelleri-Gavin Ambrose, Paul Harris |
2) |
Tipografinin tanımı. Tipografinin tarihsel gelişim süreci. Osmanlı matbaasının ortaya çıkışı ve gelişimi. Matbaacılık ve kitle iletişimi. |
Tipografinin Temelleri-Gavin Ambrose, Paul Harris |
3) |
Grid ve bölümleri: Marjlar, sütunlar, sütun arası boşluklar, grid çizgileri, modüller ve akış çizgileri. Grid çeşitleri: Manuskript grid, gotik grid, sütun grid, modüler grid ve diyagonal grid. |
Tipografinin Temelleri-Gavin Ambrose, Paul Harris |
4) |
Sayfa tasarımı içerisinde tipografi kullanımı. Sayfa tasarım ilkeleri: Görsel hiyerarşi, denge, görsel süreklilik, vurgu, çekicilik, uyum |
Tipografinin Temelleri-Gavin Ambrose |
5) |
Optik denge kuralları. Tipografide kullanılan boşluk tipleri: Harf arası boşluk, satır arası boşluk, kelime arası boşluk, sütun arası boşluk. |
Tipografinin Temelleri-Gavin Ambrose |
6) |
Mesaja uygun tipografi kullanımı ile ilgili sunum ve örneklerin değerlendirilmesi |
Tipografinin Temelleri. Paul Harris |
7) |
Dijital Tasarımda Tipografinin Önemi Ve Örnek çalışmalar |
Tipografinin Temelleri-Gavin Ambrose, Paul Harris |
8) |
Dijital Tasarımda Tipografinin Önemi Ve Örnek çalışmalar |
Tipografinin Temelleri-Gavin Ambrose, Paul Harris |
9) |
İllustrator'de Tipografik Banner Tasarmı |
|
10) |
İllustrator'de Tipografik Banner Tasarmı |
|
11) |
İllustrator'de Tipografik Logo Tasarımı |
|
12) |
İllustrator'de Tipografik Logo Tasarımı |
|
13) |
Atölye Çalışması |
|
14) |
Atölye Çalışması |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme |
|
2) |
Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme |
|
3) |
Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme |
|
4) |
Animasyon projeleri tasarlayabilme |
|
5) |
Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme |
|
6) |
Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme |
|
7) |
Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme |
|
8) |
Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme |
|
9) |
Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme |
|
10) |
Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme |
|
11) |
2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme |
|
12) |
3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme |
|
13) |
Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme |
|
14) |
Animasyon projeleri tasarlayabilme |
|
15) |
Oyun projeleri tasarlayabilme |
|
16) |
Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme |
|
17) |
Video ile animasyonu birlikte kullanabilme |
|
18) |
Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme |
|
19) |
Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
|
|
20) |
Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi |
|
21) |
Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi |
|