Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GRD204
Ders İsmi: Reklam Kampanyaları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 2 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BAŞAK ILDIZ YERLİKAYA
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. SEDA ÇİLİNGİR HAMARAT
Dr. Öğr. Üyesi BERNA KILIÇOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Grafik tasarımın reklam kampanyaları üzerindeki işleyişinin geliştirmesi ve grafik tasarımını bir reklam kampanyasının bir parçası olarak kullanma becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriği: Reklam Tarihi
Reklam Stilleri
Yaratıcı Fikir Geliştirme Yöntemi; Mind Mapping
Ajans Yapısı
Brief Hazırlamak
Strateji Oluşturmak
Medya Araştırması
Yaratıcı Süreç Yönetimi

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bir reklam ajansı içindeki rolleri ve işlevleri tanımlayabilme.
2) Reklam kampanyalarını anlayabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Bir reklam stratejisi geliştirebilme.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Baskı ve dijital ortam için reklamlar oluşturabilme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içeriğinin tanıtımı, dersin ismi ve alan ilişkisi üzerine tartışma
2) Reklamcılığın tanımı ve türleri Tevfik Fikret Uçar, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım Emre Becer, İletişim ve Grafik Tasarım Ulufer Teker, Grafik Tasarım ve Reklam
3) Reklamcılığın tarihsel gelişimi Tevfik Fikret Uçar, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım Emre Becer, İletişim ve Grafik Tasarım Ulufer Teker, Grafik Tasarım ve Reklam
4) Geleneksel dışı reklam – online, gerilla, viral Notlar verilecektir.
5) Reklam uygulamalarında hedef kitle tespiti Ulufer Teker, Grafik Tasarım ve Reklam
6) Reklam Uygulama Örnekleri ve Çözümlenmesi Tevfik Fikret Uçar, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım Emre Becer, İletişim ve Grafik Tasarım Ulufer Teker, Grafik Tasarım ve Reklam
7) Reklam Uygulama Örnekleri ve Çözümlenmesi Tevfik Fikret Uçar, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım Emre Becer, İletişim ve Grafik Tasarım Ulufer Teker, Grafik Tasarım ve Reklam
8) Vize -
9) Logoyu Büyütenler - Belgesel
10) Göstergebilimsel reklam çözümlemeleri Ulufer Teker, Grafik Tasarım ve Reklam
11) Final projesi üzerine fikir geliştirme
12) Kampanya oluşturma
13) Kampanya oluşturma
14) Final üzerine geri bildirim, revizyon

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar
İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer
Grafik Tasarım ve Reklam, Prof. Ulufer Teker
Metaphor, Zoltan Kovecses
Design Management: Managing Design Strategy, Process and Implementation, Kathryn Best
Diğer Kaynaklar: Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar
İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer
Grafik Tasarım ve Reklam, Prof. Ulufer Teker
Metaphor, Zoltan Kovecses
Design Management: Managing Design Strategy, Process and Implementation, Kathryn Best

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
2) Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme
3) Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme
4) Animasyon projeleri tasarlayabilme
5) Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme
6) Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme
7) Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme
8) Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme
9) Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme
10) Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme
11) 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
12) 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
13) Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme
14) Animasyon projeleri tasarlayabilme
15) Oyun projeleri tasarlayabilme
16) Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme
17) Video ile animasyonu birlikte kullanabilme
18) Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme
19) Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
20) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
21) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
2) Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme
3) Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme
4) Animasyon projeleri tasarlayabilme
5) Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme
6) Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme
7) Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme
8) Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme
9) Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme
10) Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme
11) 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
12) 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
13) Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme
14) Animasyon projeleri tasarlayabilme
15) Oyun projeleri tasarlayabilme
16) Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme
17) Video ile animasyonu birlikte kullanabilme
18) Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme
19) Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
20) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
21) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 20
Final 1 % 80
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100