Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | GRD204 | ||||||||
Ders İsmi: | Reklam Kampanyaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BAŞAK ILDIZ YERLİKAYA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. SEDA ÇİLİNGİR HAMARAT Dr. Öğr. Üyesi BERNA KILIÇOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Grafik tasarımın reklam kampanyaları üzerindeki işleyişinin geliştirmesi ve grafik tasarımını bir reklam kampanyasının bir parçası olarak kullanma becerilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği: | Reklam Tarihi Reklam Stilleri Yaratıcı Fikir Geliştirme Yöntemi; Mind Mapping Ajans Yapısı Brief Hazırlamak Strateji Oluşturmak Medya Araştırması Yaratıcı Süreç Yönetimi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriğinin tanıtımı, dersin ismi ve alan ilişkisi üzerine tartışma | |
2) | Reklamcılığın tanımı ve türleri | Tevfik Fikret Uçar, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım Emre Becer, İletişim ve Grafik Tasarım Ulufer Teker, Grafik Tasarım ve Reklam |
3) | Reklamcılığın tarihsel gelişimi | Tevfik Fikret Uçar, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım Emre Becer, İletişim ve Grafik Tasarım Ulufer Teker, Grafik Tasarım ve Reklam |
4) | Geleneksel dışı reklam – online, gerilla, viral | Notlar verilecektir. |
5) | Reklam uygulamalarında hedef kitle tespiti | Ulufer Teker, Grafik Tasarım ve Reklam |
6) | Reklam Uygulama Örnekleri ve Çözümlenmesi | Tevfik Fikret Uçar, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım Emre Becer, İletişim ve Grafik Tasarım Ulufer Teker, Grafik Tasarım ve Reklam |
7) | Reklam Uygulama Örnekleri ve Çözümlenmesi | Tevfik Fikret Uçar, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım Emre Becer, İletişim ve Grafik Tasarım Ulufer Teker, Grafik Tasarım ve Reklam |
8) | Vize | - |
9) | Logoyu Büyütenler - Belgesel | |
10) | Göstergebilimsel reklam çözümlemeleri | Ulufer Teker, Grafik Tasarım ve Reklam |
11) | Final projesi üzerine fikir geliştirme | |
12) | Kampanya oluşturma | |
13) | Kampanya oluşturma | |
14) | Final üzerine geri bildirim, revizyon |
Ders Notları / Kitaplar: | Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer Grafik Tasarım ve Reklam, Prof. Ulufer Teker Metaphor, Zoltan Kovecses Design Management: Managing Design Strategy, Process and Implementation, Kathryn Best |
Diğer Kaynaklar: | Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer Grafik Tasarım ve Reklam, Prof. Ulufer Teker Metaphor, Zoltan Kovecses Design Management: Managing Design Strategy, Process and Implementation, Kathryn Best |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | ||||||||||||||||||||
2) Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||
3) Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||
4) Animasyon projeleri tasarlayabilme | ||||||||||||||||||||
5) Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme | ||||||||||||||||||||
6) Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||
7) Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||
8) Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme | ||||||||||||||||||||
9) Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||
10) Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme | ||||||||||||||||||||
11) 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme | ||||||||||||||||||||
12) 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme | ||||||||||||||||||||
13) Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme | ||||||||||||||||||||
14) Animasyon projeleri tasarlayabilme | ||||||||||||||||||||
15) Oyun projeleri tasarlayabilme | ||||||||||||||||||||
16) Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme | ||||||||||||||||||||
17) Video ile animasyonu birlikte kullanabilme | ||||||||||||||||||||
18) Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme | ||||||||||||||||||||
19) Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme | ||||||||||||||||||||
20) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | ||||||||||||||||||||
21) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | |
2) | Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme | |
3) | Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme | |
4) | Animasyon projeleri tasarlayabilme | |
5) | Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme | |
6) | Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme | |
7) | Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme | |
8) | Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme | |
9) | Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme | |
10) | Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme | |
11) | 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme | |
12) | 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme | |
13) | Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme | |
14) | Animasyon projeleri tasarlayabilme | |
15) | Oyun projeleri tasarlayabilme | |
16) | Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme | |
17) | Video ile animasyonu birlikte kullanabilme | |
18) | Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme | |
19) | Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme | |
20) | Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | |
21) | Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 80 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |