Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GRD205
Ders İsmi: Web ve Mobil Arayüz Tasarımı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 2 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BAŞAK ILDIZ YERLİKAYA
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. BAŞAK ILDIZ YERLİKAYA
Öğr.Gör. DEMET KOCA
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA HİKMET AYDINGÜLER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Arayüz tasarımı kavramı irdeleyerek bilgisayar, cep telefonu gibi farklı cihaz ve uygulamalara ilişkin yaratıcı, yenilikçi, sanatsal arayüz tasarımları yapmak. Arayüz tasarımının bileşenlerini inceleyerek etkileşim, kullanılırlık, okunurluk, erişilebilirlik kavramları üzerinde durmak.
Dersin İçeriği: Web ve mobil uygulama tasarımları incelenerek etkileşimli arayüz tasarımının özellikleri üzerine durulacaktır. Arayüz tasarımı ve kullanıcı deneyimi ilişkisi bağlamında prototip yapılacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Arayüz Tasarımı kavramı hakkında bilgi sahibi olmak
2) Tasarım süreçlerinin önemini kavramak
3) Bileşenlerin arayüz tasarımında öneminin öğrenilmesi
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Web Sayfalarını ihtiyaca göre düzenleyebilme
2) Arayüz Tasarım kavramını kullanılarak mobil mecralar için ilgi çekici tasarımlar ve düzenlemeler yapabilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin genel içeriğinin paylaşılması ve amacının aktarılması.
2) Arayüz tasarımı nedir? Örnek çalışmaların incelenmesi. Grafik Arayüz Tasarımı Paylaşım Platformları/ Web Siteleri/Forumları,
3) Tasarım Fikri Oluşturma ve Tasarım İlkeleri Grafik Tasarımda Tasarım Fikri, Gavin Ambrose
4) Arayüz tasarımının bileşenleri: tipografi, renk, mizanpaj. Grafik Tasarımda Sayfa Düzeni, Paul Harris, Gavin Ambrose
5) Arayüz tasarımının bileşenleri: Tipografi, renk, mizanpaj Grafik Tasarımda Sayfa Düzeni, Paul Harris, Gavin Ambrose
6) Web sayfası tasarımına giriş.
7) Web vs mobil İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar (Oğuzhan Özcan)
8) Ara sınav
9) Mobil cihazlar ve kullanıcı yaklaşımı İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar (Oğuzhan Özcan)
10) Mobil cihaz işletim sistemlerine ait ikon ve uygulama tasarım kuralları İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar (Oğuzhan Özcan)
11) Final Projesine giriş
12) Proje uygulamasının değerlendirilmesi.
13) Proje uygulamasının değerlendirilmesi.
14) Final projesinin son değerlendirmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Grafik Tasarımda Tasarım Fikri, Gavin Ambrose
Grafik Tasarımda Sayfa Düzeni, Paul Harris, Gavin Ambrose
İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar, Oğuzhan Özcan
Diğer Kaynaklar: Grafik Arayüz Tasarımı Paylaşım Platformları
Dribble, Behance

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
2) Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme
3) Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme
4) Animasyon projeleri tasarlayabilme
5) Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme
6) Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme
7) Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme
8) Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme
9) Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme
10) Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme
11) 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
12) 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
13) Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme
14) Animasyon projeleri tasarlayabilme
15) Oyun projeleri tasarlayabilme
16) Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme
17) Video ile animasyonu birlikte kullanabilme
18) Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme
19) Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
20) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
21) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
2) Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme
3) Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme
4) Animasyon projeleri tasarlayabilme
5) Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme
6) Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme
7) Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme
8) Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme
9) Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme
10) Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme
11) 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
12) 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
13) Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme
14) Animasyon projeleri tasarlayabilme
15) Oyun projeleri tasarlayabilme
16) Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme
17) Video ile animasyonu birlikte kullanabilme
18) Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme
19) Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
20) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
21) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 80
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100