Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | GRD205 | ||||||||
Ders İsmi: | Web ve Mobil Arayüz Tasarımı | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BAŞAK ILDIZ YERLİKAYA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. BAŞAK ILDIZ YERLİKAYA Öğr.Gör. DEMET KOCA Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA HİKMET AYDINGÜLER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Arayüz tasarımı kavramı irdeleyerek bilgisayar, cep telefonu gibi farklı cihaz ve uygulamalara ilişkin yaratıcı, yenilikçi, sanatsal arayüz tasarımları yapmak. Arayüz tasarımının bileşenlerini inceleyerek etkileşim, kullanılırlık, okunurluk, erişilebilirlik kavramları üzerinde durmak. |
Dersin İçeriği: | Web ve mobil uygulama tasarımları incelenerek etkileşimli arayüz tasarımının özellikleri üzerine durulacaktır. Arayüz tasarımı ve kullanıcı deneyimi ilişkisi bağlamında prototip yapılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin genel içeriğinin paylaşılması ve amacının aktarılması. | |
2) | Arayüz tasarımı nedir? Örnek çalışmaların incelenmesi. | Grafik Arayüz Tasarımı Paylaşım Platformları/ Web Siteleri/Forumları, |
3) | Tasarım Fikri Oluşturma ve Tasarım İlkeleri | Grafik Tasarımda Tasarım Fikri, Gavin Ambrose |
4) | Arayüz tasarımının bileşenleri: tipografi, renk, mizanpaj. | Grafik Tasarımda Sayfa Düzeni, Paul Harris, Gavin Ambrose |
5) | Arayüz tasarımının bileşenleri: Tipografi, renk, mizanpaj | Grafik Tasarımda Sayfa Düzeni, Paul Harris, Gavin Ambrose |
6) | Web sayfası tasarımına giriş. | |
7) | Web vs mobil | İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar (Oğuzhan Özcan) |
8) | Ara sınav | |
9) | Mobil cihazlar ve kullanıcı yaklaşımı | İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar (Oğuzhan Özcan) |
10) | Mobil cihaz işletim sistemlerine ait ikon ve uygulama tasarım kuralları | İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar (Oğuzhan Özcan) |
11) | Final Projesine giriş | |
12) | Proje uygulamasının değerlendirilmesi. | |
13) | Proje uygulamasının değerlendirilmesi. | |
14) | Final projesinin son değerlendirmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Grafik Tasarımda Tasarım Fikri, Gavin Ambrose Grafik Tasarımda Sayfa Düzeni, Paul Harris, Gavin Ambrose İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar, Oğuzhan Özcan |
Diğer Kaynaklar: | Grafik Arayüz Tasarımı Paylaşım Platformları Dribble, Behance |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | ||||||||||||||||||||
2) Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||
3) Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||
4) Animasyon projeleri tasarlayabilme | ||||||||||||||||||||
5) Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme | ||||||||||||||||||||
6) Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||
7) Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||
8) Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme | ||||||||||||||||||||
9) Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||
10) Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme | ||||||||||||||||||||
11) 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme | ||||||||||||||||||||
12) 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme | ||||||||||||||||||||
13) Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme | ||||||||||||||||||||
14) Animasyon projeleri tasarlayabilme | ||||||||||||||||||||
15) Oyun projeleri tasarlayabilme | ||||||||||||||||||||
16) Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme | ||||||||||||||||||||
17) Video ile animasyonu birlikte kullanabilme | ||||||||||||||||||||
18) Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme | ||||||||||||||||||||
19) Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme | ||||||||||||||||||||
20) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | ||||||||||||||||||||
21) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | |
2) | Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme | |
3) | Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme | |
4) | Animasyon projeleri tasarlayabilme | |
5) | Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme | |
6) | Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme | |
7) | Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme | |
8) | Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme | |
9) | Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme | |
10) | Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme | |
11) | 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme | |
12) | 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme | |
13) | Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme | |
14) | Animasyon projeleri tasarlayabilme | |
15) | Oyun projeleri tasarlayabilme | |
16) | Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme | |
17) | Video ile animasyonu birlikte kullanabilme | |
18) | Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme | |
19) | Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme | |
20) | Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | |
21) | Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 80 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |