İç Mekan Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IND102
Ders İsmi: İç Mekan Tasarımı II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. GÖKHAN DUYUR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. GÖKHAN DUYUR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İç mekânların tasarlanmasının önemini anlamayı, insan ergonomisinin ve evrensel tasarım ilkelerin normları üzerine detaylı bilgi öğrenmeyi ve ayrıca doğru malzemeleri doğru yerde uygulama becerisi edinmeyi amaçlamaktadır. Ders içeriğine yaşamın geçtiği tüm alanların iç mekan tasarımlarının yapılması girmektedir.
Dersin İçeriği: İnsan, mekân ve mobilya ilişkilerini de kapsayan 3 Boyutlu mekân anlayışının kavranması. Öğrencilerin tasarım dilini mekan çözümlemeleri üzerinden anlamalarını ve mekanı duyumsamanın farklı boyutlarını keşfetmelerini sağlamak. Tasarımın temel ilke ve kurallarının, çevrenin algılanması ve deneyimlenmesi, mekanın kurgulanması bağlamında tartışılmasını içerir. İç mekan tasarımının sorumluluk alanı, tasarı süreci ve tasarım yaklaşımları. Tasarım ve yaratıcılık temelinde form, mekan ve işlev. İç mekan tasarımında insan-mekan ilişkisi bağlamında kullanıcı gereksinmeleri ve kullanıcı boyutları.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Tasarım becerileri gelişir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) İşlev şeması ve ihtiyaç listesi kavramlarını öğrenir.
Öğrenme Yetkinliği
1) Plan, kesit ve görünüşlerini çizimleri yapar.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kat planı verilen projenin kesitini alabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Teknik resim kavramının incelenmesi ve teknik resim gereçlerinin tanıtılması.
2) Çizgi türlerinin tanıtılması ve kağıt katlama.
3) Temel geometrik çizimler ve yazı.
4) Ölçek kavramı, eğriler ve helis hareketi
5) İzdüşüm kavramının incelenmesi ve görünüş çıkartma.
6) Paralel perspektif çeşitleri: Aksanometrik, izometrik, dimetrik, trimetrik.
7) Malzeme simgeleri ve projelerde tarama.
8) Ara Sınav
9) Projelerde Ölçülendirme
10) 1/100 ölçek plan ve kesitler
11) 1/100 ölçek plan ve kesitler
12) 1/50 ölçek plan ve kesitler.
13) Merdiven plan, kesit ve görünüşleri
14) Konuların Tekrarı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Neufert, 2016, Yapı Tasarımı, Beta Yayınları, İstanbul.
2. Dodsworth, S., Anderson, S., 2015, İç Mekan Tasarımının Temelleri, Literatür Yayıncılık, İstanbul.
3. Coles, J., House, N., 2012, İç Mimarlığın Temelleri, Literatür Yayıncılık, İstanbul.
4. Ching, F., 2016, İç Mekan Tasarımı (Resimli), Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.
5. Ching, F., 2004, Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.
6. Ching, F., 2014, Mimarlık ve Sanatta Yaratıcı Bir Süreç Çizim, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.
7. Kalınkara, V., 2006, Tasarım ve Dekorasyon, Gazi Kitabevi, Ankara.
8. Brooker, G., Stone, S., 2011, İç Mekan Tasarımı Nedir, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.
9. Bielefeld, B., 2016, Tasarım Fikirleri, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.
10. Rasmussen, S., 2016, Yaşanan Mimari, Remzi Kitabevi, İstanbul.
11. Gürer, L., Gürer, G., Temel Tasarım, Birsen Yayınevi, İstanbul.
12. Jormakka, K., 2016, Adım Adım Tasarım Yöntemleri, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.
13. Mollison, B., 2014, Permakültüre Giriş, Sinek Sekiz Yayınları, İstanbul.
Diğer Kaynaklar: 1. Hasol, D., 2003, Mimarlık ve Yapı Sözlügü, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.
2. Hasol, D., 2008, Ansiklopedik Mimarlık Sözlügü, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.
3. Kolektif, 2009, Mimarlık, NTV Yayınları, İstanbul.
4. Tanyeli, U., 2007, Mimarlığın Aktörleri : Türkiye 1900 – 2000, Garanti Galeri, İstanbul.
5. Tanyeli, U., 2015, Sözen, M., Sanat Kavramı ve Terimleri Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul.
6. Panero, J., Zelnik, M., Time-Saver Standards for Interior Design and Space Planning, McGraw-Hill Books
7. Kuban, D., 2000, Mimarlık Kavramları, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.
8. Müller, W., 2012, Mimarlık Atlası 1-2 Cilt, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.
9. Roth, L., 2014, Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi, İstanbul.
10. Coates, M., Stone, S.,Brooker , G., 2011, Görsel İç Mimarlık Sözlüğü, Literatür Yayıncılık, İstanbul.
11. Ching, F., 2013, Çizimlerle Bina Yapım Rehberi, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.
12. Güngör, H., 2016, Görsel Sanatlar ve Mimarlık İçin Temel Tasar, Patates Baskı Yayınları, İstanbul.
13. Divanlıoğlu, D., Temel Tasarım Öğeleri ve İlkeleri, Birsen Yayınevi, İstanbul.
14. Özcan, Z., Bayraktar, N., Görer Tamer, N., Tekel, A., Gürer, N., Kızıltaş, A., Armatlı Köroğlu, B., Görsel Eğitimde Yaratıcılık ve Temel Tasarım, Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Temel tasarım ilke ve yöntemlerine hakim olmak
2) Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlamak; analiz etmek ve bu sorunlara çözüm önerileri getirmek.
3) Mesleki teknik ve iletişim diline hakim olmak; ilgili yasa ve yönetmelikleri tanımak
4) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgilerle birlikte iç Mekanı (çevresini) kullanıcı istekleri/ihtiyaçları doğrultusunda tasarlayabilmek
5) Mekan tasarımında fiziksel çevre kalitesini arttıracak sistemleri tasarlamak ve denetimini yapmak
6) Geleneksel yöntemle ve bilgisayar ortamında teknik çizim yapabilmek, 3 boyutlu modelleme ve sunum yapabilmek.
7) Sektöründe fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olmak ve yeni yönetim tekniklerini iş süreçlerine adapte ederek uygulayabilmek.
8) Alanında almış olduğu teorik ve uygulamalı bilgileri iş hayatında kullanabilme becerisine sahip olmak.
9) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
10) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma ve birlikte çalışmaya yatkın olabilme
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek; teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlayabilmek
12) Bağımsız tasarlama ve çalışma güvenine sahip, aynı zamanda iyi bir takım oyuncusu olma uyumu gösterebilen, mesleki sorumluluk ve etik kuralların bilincinde, tasarımcılar yetiştirmektedir.
13) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel tasarım ilke ve yöntemlerine hakim olmak
2) Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlamak; analiz etmek ve bu sorunlara çözüm önerileri getirmek.
3) Mesleki teknik ve iletişim diline hakim olmak; ilgili yasa ve yönetmelikleri tanımak
4) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgilerle birlikte iç Mekanı (çevresini) kullanıcı istekleri/ihtiyaçları doğrultusunda tasarlayabilmek
5) Mekan tasarımında fiziksel çevre kalitesini arttıracak sistemleri tasarlamak ve denetimini yapmak
6) Geleneksel yöntemle ve bilgisayar ortamında teknik çizim yapabilmek, 3 boyutlu modelleme ve sunum yapabilmek.
7) Sektöründe fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olmak ve yeni yönetim tekniklerini iş süreçlerine adapte ederek uygulayabilmek.
8) Alanında almış olduğu teorik ve uygulamalı bilgileri iş hayatında kullanabilme becerisine sahip olmak.
9) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
10) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma ve birlikte çalışmaya yatkın olabilme
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek; teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlayabilmek
12) Bağımsız tasarlama ve çalışma güvenine sahip, aynı zamanda iyi bir takım oyuncusu olma uyumu gösterebilen, mesleki sorumluluk ve etik kuralların bilincinde, tasarımcılar yetiştirmektedir.
13) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100