Medya ve İletişim | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MEC106 | ||||||||
Ders İsmi: | Televizyonda Röportaj ve Sunum Teknikleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. MUSTAFA MURAT ÜNSAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. MUSTAFA MURAT ÜNSAL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste Radyo-Televizyon haberciliğinin özellikleri, röportajın tanımı ve türleri, Haber yazmanın temel kuralları ve haber röportaj hazırlamanın temel ilkeleri ile, Röportaj öncesi ve sonrasında dikkat edilmesi gereken temel kuralların ve sunum yaparken dikkat edilmesi gerekenlerin öğretilmesi hedeflenmiştir. Öğrenme sürecinin sonunda da yapılacak sunum ve röportajlarla pekiştirme yapılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Röportaj ve söyleşi kavramlarının tanımlanması. Röportaj ve söyleşi arasındaki farklılıklar. Röportajın tanımı ve türleri, Haber röportajın tanımı , Haber röportaj hazırlamanın temel kuralları.Televizyonlarda Haber Röportajın öncesi, röportaj esnasında ve sonrasında dikkat edilmesi gerekenler. Kullanılacak teknik malzemeler.Televizyon röportajlarında aranan nitelikler,Sorulacak soruların çeşitleri ve özellikleri, Anons Çekimi ve dikkat edilmesi gerekenler, Canlı Yayında röportaj ve sunum , Stüdyo Röportajında dikkat edilecekler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma Dersin içeriği hakkında bilgilendirme. | |
2) | Röportaj ve söyleşi kavramlarının tanımlanması. Röportaj ve söyleşi arasındaki farklılıklar. | |
3) | Röportajın tanımı ve türleri | Ali Kaptan “Haberciliğin Temel Kuralları ve röportaj Teknikleri” Atilla Girgin “Söyleşi mi? Röportaj mı?” |
4) | Haber röportajın tanımı Haber röportaj hazırlamanın temel kuralları. | Neşe Kars, Haberin Tarihi, Kuramları, Söylemi ve Radyo-Televizyon Haberciliği, Der yayınları Ali Kaptan “Haberciliğin Temel Kuralları ve röportaj Teknikleri” |
5) | Televizyonlarda Haber Röportajın öncesi, röportaj esnasında ve sonrasında dikkat edilmesi gerekenler. Kullanılacak teknik malzemeler. | Ali Kaptan “Haberciliğin Temel Kuralları ve röportaj Teknikleri” |
6) | Televizyon röportajlarında aranan nitelikler Sorulacak soruların çeşitleri ve özellikleri | Ali Kaptan “Haberciliğin Temel Kuralları ve röportaj Teknikleri” |
7) | Haber-Röportaj hazırlamak. | Ali Kaptan “Haberciliğin Temel Kuralları ve röportaj Teknikleri” |
8) | VİZE | |
9) | Sunuş Teknikleri | |
10) | Sunuşu Hazırlamak | |
11) | Anons Çekimi ve dikkat edilmesi gerekenler | |
12) | Canlı Yayında röportaj ve sunum uygulamaları | |
13) | Stüdyo Röportajında dikkat edilecekler | |
14) | Stüdyo röportajı uygulama |
Ders Notları / Kitaplar: | Atilla Girgin “Söyleşi mi? Röportaj mı?” Ali Kaptan “Haberciliğin Temel Kuralları ve röportaj Teknikleri” |
Diğer Kaynaklar: | Soru Nasıl Sorulur? Kemal Arslan Etkili Ve Güzel Konuşma Teknikleri Diksiyon (NASIL SPİKER OLUNUR) Rana Elik |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||||||||||
1) İletişim kuramları ve medya konularında bilgi birikimine sahip olabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
2) İletişimin tarihsel gelişimini ve önemini açıklayabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
3) Medya, ve televizyon programcılığı alanında kuramsal ve olgusal bilgi birikimine sahip olma. | ||||||||||||||||||||||||||||
4) Televizyon haberciliği ve programcılığı araç ve teknikleri konusunu bilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
5) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olma. | ||||||||||||||||||||||||||||
6) İletişim araştırmalarında yöntem konusunda bilgi sahibi olma. | ||||||||||||||||||||||||||||
7) İletişim kuramları ve medya ürünlerini bir bütün olarak algılama ve meslek ilkelerine uygun olarak içerik tasarlama becerisine sahip olabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
8) Hedef kitleyi dikkate alarak, görsel yöntem ve tekniklerle, konuya uygun iletişim stratejisi geliştirebilme, kuram uygulama bütünlüğü gözetebilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
9) Medyadaki içeriği geniş bir perspektiften değerlendirebilme ve tasarlayıp uygulayabilme | ||||||||||||||||||||||||||||
10) Yeni iletişim teknolojileri ve sosyal medyaya estetik, sanat ve reklam gibi çeşitli açılardan bakabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
11) Kamera, ses, ışık, montaj gibi teknik materyal kullanımı ile yapım ve yönetime destek verebilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
12) İletişim ve Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini etkileşimli bir bütünlük içinde kullanabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
13) Haber türleri ile televizyon program türlerinin teknik ve içerik bilgilerinin strateji ve yöntemlerini geliştirebilme ve uygulayabilme. | ||||||||||||||||||||||||||||
14) Çalışmalarında bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||||||||||||||||||||||||
15) Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | ||||||||||||||||||||||||||||
16) Edindiği iletişim bilgi ve becerisiyle, yenilikçi ve özgün eserler ortaya koyabilir. | ||||||||||||||||||||||||||||
17) Alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||||||||||||||||||||||||
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | ||||||||||||||||||||||||||||
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | ||||||||||||||||||||||||||||
20) Mesleki alanda paydaşlarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar. | ||||||||||||||||||||||||||||
21) İletişim Bilimleri alanına ilişkin edindiği bilgileri karar alma süreci, uygulama ve davranışlarına aktararak yorumlar, sorunları tanımlayarak çözüm önerileri getirir. | ||||||||||||||||||||||||||||
22) Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder, etkin olarak katılır ve düzenler. | ||||||||||||||||||||||||||||
23) Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar. | ||||||||||||||||||||||||||||
24) Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | ||||||||||||||||||||||||||||
25) İletişim bilimleri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||||||||||||||||||||||
26) İletişim ve medya alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | ||||||||||||||||||||||||||||
27) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirerek alanındaki yeni yöntem ve teknolojileri takip eder. | ||||||||||||||||||||||||||||
28) Uygulama sırasında karşılaşılan karmaşık sorunları çözer, takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır. | ||||||||||||||||||||||||||||
29) Medya ve İletişim alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim kuramları ve medya konularında bilgi birikimine sahip olabilme. | 3 |
2) | İletişimin tarihsel gelişimini ve önemini açıklayabilme. | 2 |
3) | Medya, ve televizyon programcılığı alanında kuramsal ve olgusal bilgi birikimine sahip olma. | 3 |
4) | Televizyon haberciliği ve programcılığı araç ve teknikleri konusunu bilme. | 4 |
5) | Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olma. | 4 |
6) | İletişim araştırmalarında yöntem konusunda bilgi sahibi olma. | 3 |
7) | İletişim kuramları ve medya ürünlerini bir bütün olarak algılama ve meslek ilkelerine uygun olarak içerik tasarlama becerisine sahip olabilme. | 4 |
8) | Hedef kitleyi dikkate alarak, görsel yöntem ve tekniklerle, konuya uygun iletişim stratejisi geliştirebilme, kuram uygulama bütünlüğü gözetebilme. | 4 |
9) | Medyadaki içeriği geniş bir perspektiften değerlendirebilme ve tasarlayıp uygulayabilme | 4 |
10) | Yeni iletişim teknolojileri ve sosyal medyaya estetik, sanat ve reklam gibi çeşitli açılardan bakabilme. | 4 |
11) | Kamera, ses, ışık, montaj gibi teknik materyal kullanımı ile yapım ve yönetime destek verebilme. | 4 |
12) | İletişim ve Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini etkileşimli bir bütünlük içinde kullanabilme. | 4 |
13) | Haber türleri ile televizyon program türlerinin teknik ve içerik bilgilerinin strateji ve yöntemlerini geliştirebilme ve uygulayabilme. | 3 |
14) | Çalışmalarında bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket eder. | 4 |
15) | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 3 |
16) | Edindiği iletişim bilgi ve becerisiyle, yenilikçi ve özgün eserler ortaya koyabilir. | 4 |
17) | Alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | 4 |
18) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | 4 |
19) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | 4 |
20) | Mesleki alanda paydaşlarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar. | 5 |
21) | İletişim Bilimleri alanına ilişkin edindiği bilgileri karar alma süreci, uygulama ve davranışlarına aktararak yorumlar, sorunları tanımlayarak çözüm önerileri getirir. | 4 |
22) | Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder, etkin olarak katılır ve düzenler. | 4 |
23) | Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar. | 5 |
24) | Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | 5 |
25) | İletişim bilimleri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
26) | İletişim ve medya alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | 4 |
27) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirerek alanındaki yeni yöntem ve teknolojileri takip eder. | 4 |
28) | Uygulama sırasında karşılaşılan karmaşık sorunları çözer, takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır. | 4 |
29) | Medya ve İletişim alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |