Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CDA215
Ders İsmi: Stop-Motion ve Animasyon Sanatı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 2 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BURAK DERVİŞOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. AYŞE DANIŞ BEKDEMİR
Öğr.Gör. BURAK DERVİŞOĞLU
Öğr.Gör. SEDA ÇİLİNGİR HAMARAT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders kapsamında öğrenciler dijital oyun kavramı üzerine yetkinlik elde ederek 3 boyutlu bilgisayar grafikleri ile kendi oyunlarını tasarlayacaklardır.
Dersin İçeriği: Ders, öğrencilere genel anlamda dijital oyun tasarımı ilkelerini öğretmektir. Verilen konu üzerinde tasarlanan oyunlar çizimden dijitale oynanabilir hale getirilecektir. Ara sınava kadar masaüstü oyun geliştiren öğrenciler, final projesi olarak da yaptıkları oyunu dijital ortama aktaracaklardır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme
2) Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1)
2.1) Oyun projeleri tasarlayabilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
Öğrenme Yetkinliği
1) Oyun Türleri, Oyun Tasarım Temel İlkelerini Öğrenme
Alana Özgü Yetkinlik
1) Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
2) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içerikleri hakkında öğrencilere bilgilerin verilmesi ve yükümlülüklerin anlatılması. Derse giriş ve etkileşim hakkında kavramsal incelemelerin yapılması. Etkileşim örnekleri ve etkileşimin geleceğine dair sınıf içi fikirlerin tartışılması. Bulunmamaktadır
2) Sanat, Tasarım ve Oyun kavramlarının aktarılması. Bulunmamaktadır
3) Dijital Oyun Türlerinin Aktarılması, Oyun Tasarımında Temel Yöntemlerin Öğretilmesi. Dijital Oyun Rehberi (Mutlu Binark vd.) Bilgisayar Oyunları Tarihi (Yiğit Tezel) Dijital Oyun Tasarımı ( Yabuz Samur)
4) Board Game Tasarım Süreçleri, Konsept Tasarım, Dijital Oyun Rehberi (Mutlu Binark vd.) Bilgisayar Oyunları Tarihi (Yiğit Tezel) Dijital Oyun Tasarımı ( Yavuz Samur)
5) Board Game Tasarım Süreçleri, Mekan Tasarımı, Proje Tasarımını Teaches Game Tesign And Theory (Will Wright)
6) Board Game Tasarım Süreçleri, Karakter Tasarımı, Proje Tasarımı Teaches Game Tesign And Theory (Will Wright)
7) Prototip Geliştirme. Oyunlaştırma - Ercan Altuğ Yılmaz, Abaküs Kitap Illustrator CC - M.Hikmet Aydıngüler, Abaküs Kitap Teaches Game Tesign And Theory (Will Wright)
8) Vize Haftası Yok
9) Yapılan Board Game’lerin 2 veya 3 Boyutlu Dijital Ortama Aktarılması Oyunlaştırma - Ercan Altuğ Yılmaz, Abaküs Kitap Illustrator CC - M.Hikmet Aydıngüler, Abaküs Kitap Teaches Game Tesign And Theory (Will Wright)
10) Yapılan Board Game’lerin 2 veya 3 Boyutlu Dijital Ortama Aktarılması Oyunlaştırma - Ercan Altuğ Yılmaz, Abaküs Kitap Illustrator CC - M.Hikmet Aydıngüler, Abaküs Kitap Teaches Game Tesign And Theory (Will Wright)
11) Yapılan Board Game’lerin 2 veya 3 Boyutlu Dijital Ortama Aktarılması Oyunlaştırma - Ercan Altuğ Yılmaz, Abaküs Kitap Illustrator CC - M.Hikmet Aydıngüler, Abaküs Kitap Teaches Game Tesign And Theory (Will Wright)
12) 3 boyutlu oyun geliştirme süreci Oyunlaştırma - Ercan Altuğ Yılmaz, Abaküs Kitap Illustrator CC - M.Hikmet Aydıngüler, Abaküs Kitap Teaches Game Tesign And Theory (Will Wright)
13) 3 boyutlu oyun geliştirme Oyunlaştırma - Ercan Altuğ Yılmaz, Abaküs Kitap Illustrator CC - M.Hikmet Aydıngüler, Abaküs Kitap Teaches Game Tesign And Theory (Will Wright)
14) Yapılan oyunların revize edilmesi. Oyunlaştırma - Ercan Altuğ Yılmaz, Abaküs Kitap Illustrator CC - M.Hikmet Aydıngüler, Abaküs Kitap Teaches Game Tesign And Theory (Will Wright)
15) Final Haftası Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Photoshop CC (2017)., AYDINGÜLER MUSTAFA HİKMET, Abaküs Kitap.

Illustrator CC (2016)., AYDINGÜLER MUSTAFA HİKMET, Abaküs Kitap.
Diğer Kaynaklar: Photoshop CC (2017)., AYDINGÜLER MUSTAFA HİKMET, Abaküs Kitap.

Illustrator CC (2016)., AYDINGÜLER MUSTAFA HİKMET, Abaküs Kitap.
Tasarım (John Heskett)
Sanat Nedir? (Lev Tolstoy)
Sanatın İcadı (Larry Shiner)
Dijital Sanat (Sibel Avcı Tuğal)
Homo Ludens (Johan Huizinga)
Dijital Oyun Rehberi (Mutlu Binark vd.)
Bilgisayar Oyunları Tarihi (Yiğit Tezel)
Dijital Oyun Tasarımı ( Yabuz Samur)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
2) Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme
3) Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme
4) Animasyon projeleri tasarlayabilme
5) Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme
6) Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme
7) Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme
8) Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme
9) Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme
10) Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme
11) 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
12) 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme
13) Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme
14) Animasyon projeleri tasarlayabilme
15) Oyun projeleri tasarlayabilme
16) Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme
17) Video ile animasyonu birlikte kullanabilme
18) Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme
19) Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
20) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
21) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme 1
2) Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme 2
3) Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme
4) Animasyon projeleri tasarlayabilme
5) Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme 5
6) Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme 3
7) Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme
8) Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme 2
9) Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme 1
10) Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme 5
11) 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme 3
12) 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme 3
13) Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme 2
14) Animasyon projeleri tasarlayabilme
15) Oyun projeleri tasarlayabilme 5
16) Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme
17) Video ile animasyonu birlikte kullanabilme
18) Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme
19) Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme 3
20) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi 4
21) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100