Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Finansal Okuryazarlık Kavramı |
Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019 |
2) |
İstek ve İhtiyaç Kavramları |
Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019 |
3) |
Para Kavramı ve Para Yerine Kullanılabilen Araçlar |
Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019 |
4) |
Gelir Kavramı ve Gelirin Değerlendirilebilmesi |
Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019 |
5) |
Gider Kavramı ve Giderleri Yönetebilme |
Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019 |
6) |
Tasarruf ve Yatırım Kavramlarının Önemi ve İşleyişi |
Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019 |
7) |
Finansal Planlama ve Bütçeleme |
Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019 |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Borçlanma ve borçlanma araçları |
Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019 |
10) |
Yatırım Araçları |
Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019 |
11) |
Finansal Kurumlar |
Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019 |
12) |
Finansal Yönetim |
Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019 |
13) |
Devletlerde ve Çok Uluslu Organizasyonlarda Bütçe, Yatırım ve Tasarruf kavramlarının İşleyişi |
Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019 |
14) |
Genel Tekrar ve Dönem Değerlendirmesi |
Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim, görsel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin temel kuram ve ilkeler hakkında bilgi ve pratik sahibi olmak |
|
2) |
Grafik tasarım ve grafik iletişime ilişkin uygulamaları eleştirel bir biçimde değerlendirmek |
|
3) |
Alana ilişkin teorik ve pratik alt yapıya sahip olmak ve her türlü görsel tasarım problemini çözebilmek |
|
4) |
Tasarımda çağdaş, etkin bir görsel anlatım dili yaratabilmek, toplumsal ve kültürel yapıdaki değişimleri gözlemleyebilmek, kavrayabilmek ve sorgulayabilmek |
|
5) |
Reklam ajanslarında, tasarım stüdyolarında, firmaların reklam departmanlarında reklam kampanya uygulamaları ve konseptleri geliştirebilmek |
|
6) |
Yaratıcı, özgün, çağdaş ve estetik grafik tasarım ürünleri ve projeleri ortaya koyabilmek |
|
7) |
Üretilen projeleri sunabilmek ve sergileyebilmek konusunda pratik kazanmak |
|
8) |
Grafik yazılımlara bilgisayar ortamında tasarım uygulamaları üretebilecek düzeyde hakim olmak |
|
9) |
Değişen iletişim ve tasarım bakış açılarını takip etmek, mesleki bilgi ve becerilerini geliştirebilmek |
|
10) |
Tasarımın fikir, eskiz, uygulama basım ve sunum gibi tüm süreçlerine ilişkin profesyonel stratejiler ve planlar geliştirebilmek |
|
11) |
Görsel ve dilsel anlatıma ilişkin iletişim yolları tasarlayabilmek |
|
12) |
Takım çalışmalarında uyumlu, verimli ve etkin olarak yer alabilme yetkinliğine erişmek |
|
13) |
İleri düzey sunumlar hazırlayabilmek amacıyla sözlü, yazılı ve görsel iletişim dilini etkin ve doğru bir biçimde kullanabilmek |
|
14) |
Grafik Tasarım alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini kazanmak |
|
15) |
Alana ilişkin bilgi ve beceri gelişiminin sürekliliğini sağlayabilmek |
|