Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UEC114 | ||||||||
Ders İsmi: | Girişimcilik | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. AHMET DURSUN ŞERBET | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. AHMET DURSUN ŞERBET |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere fikirleri değer ve zenginlik yaratan girişimlere dönüştürmek için gerekli olan yaratıcılık ve inovasyonu destekleyen zihniyeti aktarabilmek dersin genel amacını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Girişimciliğin temellerini, risklerini, planlama aşamalarını, girişimcilik tiplerini aktarmak ve girişimcilikteki en önemli hususlardan biri olan fırsatların özelliklerini tanımlamak dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders ve Dönem Hakkında Genel Bilgilendirme | Business in Action- Bovee and Thill Ders Notları |
2) | Girişimci bir dünya için girişimci fikirler ve yapıları | Business in Action- Bovee and Thill Ders notları |
3) | Girişimcilik: Kişisel Girişimcilik Stratejisinin Oluşturulması | Business in Action- Bovee and Thill Ders notları |
4) | Fırsat | Business in Action- Bovee and Thill Ders notları |
5) | Yeşil Pazarlama: Sürdürülebilirlik | Business in Action- Bovee and Thill Ders notları |
6) | Girişim Fırsatları: Sosyal Girişimcilik için Fırsatlar | Business in Action- Bovee and Thill Ders notları |
7) | İşletme Planı | Business in Action- Bovee and Thill Ders Notları |
8) | Ara Sınav-1 İşletme Planı | Business in Action- Bovee and Thill Ders notları |
9) | Kurucu ve Takımı | Business in Action- Bovee and Thill Ders notları |
10) | Girişimci ve Etik Karar Verme | Business in Action- Bovee and Thill Ders notları |
11) | Girişimlerin Finansmanı | Business in Action- Bovee and Thill Ders notları |
12) | Franchising | Business in Action- Bovee and Thill Ders notları |
13) | Girişimcilik Finansmanı | Business in Action- Bovee and Thill Ders notları |
14) | Girişim ve Büyüme Sermayesi | Business in Action- Bovee and Thill Ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Business in Action, Bovee and Thill |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları- Lecture Notes |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | ||||||||||||||||||||
2) Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||
3) Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||
4) Animasyon projeleri tasarlayabilme | ||||||||||||||||||||
5) Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme | ||||||||||||||||||||
6) Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||
7) Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||
8) Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme | ||||||||||||||||||||
9) Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme | ||||||||||||||||||||
10) Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme | ||||||||||||||||||||
11) 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme | ||||||||||||||||||||
12) 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme | ||||||||||||||||||||
13) Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme | ||||||||||||||||||||
14) Animasyon projeleri tasarlayabilme | ||||||||||||||||||||
15) Oyun projeleri tasarlayabilme | ||||||||||||||||||||
16) Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme | ||||||||||||||||||||
17) Video ile animasyonu birlikte kullanabilme | ||||||||||||||||||||
18) Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme | ||||||||||||||||||||
19) Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme | ||||||||||||||||||||
20) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | ||||||||||||||||||||
21) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | |
2) | Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme | |
3) | Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme | |
4) | Animasyon projeleri tasarlayabilme | |
5) | Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme | |
6) | Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme | |
7) | Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme | |
8) | Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme | |
9) | Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme | |
10) | Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme | |
11) | 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme | |
12) | 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme | |
13) | Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme | |
14) | Animasyon projeleri tasarlayabilme | |
15) | Oyun projeleri tasarlayabilme | |
16) | Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme | |
17) | Video ile animasyonu birlikte kullanabilme | |
18) | Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme | |
19) | Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme | |
20) | Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | |
21) | Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |