İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UEC116
Ders İsmi: İşaret Dili
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. HİLAL KIVANÇ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. HİLAL KIVANÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İşaret dili yardımıyla işitme engelli bireylerle iletişim kurması hedeflenir.
Dersin İçeriği: İşaret dilini, işaret diline özgü dil yapısını ve temel kavramları öğrenilerek işitme engelli bireyle iletişim kurması için gerekli olan kişisel kazanımlar sağlanır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İşaret dilini kullanarak işitme engellilerle iletişim kurabilir.
2) İşaret dilini öğrenirler.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) İşaret dili yardımıyla işitme engelli bireylere yardımcı olurlar.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İşaret Dili Tarihçesi, İşaret Dili Dilbilgisi, İşaret Dili Alfabesi Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Oral Z. A., “Türk İşaret Dili Çevirisi”, 2016, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
2) Aile ve çevresi Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
3) Sağlık Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
4) Okul ve Eğitim İşaretleri Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
5) Gıda ve Giyim İşaretleri Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
6) Fiiller, Sıfatlar, Zıt Anlamlılar Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
7) Fiiller, Sıfatlar, Zıt Anlamlılar Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
8) Vize
9) Duygular ve Eşyalar Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
10) Zaman, Trafik ve Canlılar Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
11) Meslekler Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
12) Spor ve Coğrafi Terimler Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
13) Türkiye’nin İlleri, Devletler Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
14) Günlük Konuşma ve Soru Cümleleri Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
15) Genel Tekrar Ders Notları Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/) Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara Oral Z. A., “Türk İşaret Dili Çevirisi”, 2016, Ankara
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Çansağır, “Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı” ,2017, Ankara
Oral Z. A., “Türk İşaret Dili Çevirisi”, 2016, Ankara
Türk Dil Kurumu Türk İşaret Dili Sözlüğü(https://www.tdk.gov.tr/icerik/basindan/turk-isaret-dili-sozlugu/)
Diğer Kaynaklar: Ders Notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %