Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UEC124 | ||||||||
Ders İsmi: | Bilgi Teknolojileri Kullanımı | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. GÖKHAN DİLEK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. HAKAN ÇAKAN Öğr.Gör. GÖKHAN DİLEK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bireyin işletim sisteminin işlevlerini tanımlayabilmesi, bilişimde güvenlik, etik ve bulut konularında bilgi sahibi olabilmesi, etkili sunumlar hazırlayabilmesi ve basit hesaplamalar yapabilmesi amaçlanarak dersin içeriği şekillendirilmiştir. |
Dersin İçeriği: | İşletim sistemleri; Bilişim güvenliği; Bilişim etiği; Bulut bilişim; Sunu hazırlama (MS PowerPoint); Hesap çizelgesi (MS Excel); İnsan ve Teknoloji |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İşletim Sistemleri | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
2) | Bilişim Güvenliği | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
3) | Bilişim Güvenliği (Güvenli İnternet) | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
4) | Bilişim Etiği | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
5) | Bulut Bilişim | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
6) | Sunu Hazırlama (MS PowerPoint): Kullanıcı Arayüzü; Dosya İşlemleri; Sunu Yapısı; Sununun Görsel Tasarımı | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
7) | Sunu Hazırlama (MS PowerPoint): Efektler; Sunu gösteri ayarları; Sunuyu çalıştırma; Sunuyu yazdırma | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
8) | 1. Ara Değerlendirme | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
9) | Sunu Hazırlama (MS PowerPoint): Genel Tekrar | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
10) | Hesap Çizelgesi (MS Excel): Kullanıcı Arayüzü; Dosya İşlemleri; Veri biçimlendirme; Hesap çizelgesini düzenleme | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
11) | Hesap Çizelgesi (MS Excel): Formüller | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
12) | Hesap Çizelgesi (MS Excel): Grafikler | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
13) | Hesap Çizelgesi (MS Excel): Genel Tekrar - 2. Ara Değerlendirme | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
14) | Toplum ve Teknoloji | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
15) | Genel Tekrar; Final ile ilgili bilgilendirme | Üniversitenin Öğrenme Yönetim Sistemindeki (Ayvansaray E-Öğrenme) ders sayfasında asenkron ders içerikleri paylaşılmaktadır. |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları üniversitenin öğrenme yönetim sistemi (Ayvansaray E-Öğrenme) üzerinden haftalık olarak öğrencilerle paylaşılmaktadır. |
Diğer Kaynaklar: | Aşan, H. (2019). İşletim Sistemlerinin Temelleri, Güncel İşletim Sistemleri. V. Tecim (Ed.), Bilişim Teknolojileri (s. 95-106) içinde. Ankara: Nobel Yayın Kumtepe, E. G. (2015). İşletim Sistemleri. G. EBY, M. R. Okur, (Ed.), Temel Bilgi Teknolojileri II (s. 2-36) içinde. Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 3196. Tekdal, M. (2018). İşletim Sistemlerinin Temelleri, Güncel İşletim Sistemleri. S. B. Kert (Ed.), Bilişim Teknolojileri (s. 101-124) içinde. Ankara: Nobel Yayın Çalışkan, H. (2015). Bilişim Güvenliği. G. EBY, M. R. Okur, (Ed.), Temel Bilgi Teknolojileri II (s. 38-60) içinde. Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 3196. Dönmez, O. (2019). Bilgi Güvenliği. H. F. Odabaşı, Ş. O. Leymun (Ed.), Bilişim Etiği ve Güvenliği içinde. Ankara: Nobel Yayın Odabaşı, H. F. ve Ozan Leymun, Ş. (2019). Bilişim Etiği ve Güvenliği, Nobel Akademik Yayıncılık Kumtepe, A. T. (2015). Bilişim Etiği İçinde G. EBY, M. R. Okur, (Eds.), Temel Bilgi Teknolojileri II, Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 3196. Aydın, S. (2015). Bulut Bilişim İçinde G. EBY, M. R. Okur, (Eds.), Temel Bilgi Teknolojileri II, Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 3196. Üçüncü, H. (2011). Yeni Başlayanlar İçin Bilgisayar Windows 7 ve Microsoft Office 2010. İstanbul: Alfa. Yıldız, B. (2017). Office 2016 Türkçe. İstanbul: Kodlab. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
20 |
23 |
24 |
26 |
32 |
33 |
19 |
21 |
22 |
25 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||||||||||||||||||
1) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | |||||||||||||||||||||||||||||||||
2) Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme | |||||||||||||||||||||||||||||||||
3) Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme | |||||||||||||||||||||||||||||||||
4) Animasyon projeleri tasarlayabilme | |||||||||||||||||||||||||||||||||
5) Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme | |||||||||||||||||||||||||||||||||
6) Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme | |||||||||||||||||||||||||||||||||
7) Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme | |||||||||||||||||||||||||||||||||
8) Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme | |||||||||||||||||||||||||||||||||
9) Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme | |||||||||||||||||||||||||||||||||
10) Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme | |||||||||||||||||||||||||||||||||
11) 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme | |||||||||||||||||||||||||||||||||
12) 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme | |||||||||||||||||||||||||||||||||
13) Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme | |||||||||||||||||||||||||||||||||
14) Animasyon projeleri tasarlayabilme | |||||||||||||||||||||||||||||||||
15) Oyun projeleri tasarlayabilme | |||||||||||||||||||||||||||||||||
16) Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme | |||||||||||||||||||||||||||||||||
17) Video ile animasyonu birlikte kullanabilme | |||||||||||||||||||||||||||||||||
18) Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme | |||||||||||||||||||||||||||||||||
19) Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme | |||||||||||||||||||||||||||||||||
20) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
21) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | |
2) | Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme | |
3) | Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme | |
4) | Animasyon projeleri tasarlayabilme | |
5) | Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme | |
6) | Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme | |
7) | Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme | |
8) | Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme | |
9) | Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme | |
10) | Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme | |
11) | 2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme | |
12) | 3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme | |
13) | Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme | |
14) | Animasyon projeleri tasarlayabilme | |
15) | Oyun projeleri tasarlayabilme | |
16) | Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme | |
17) | Video ile animasyonu birlikte kullanabilme | |
18) | Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme | |
19) | Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme | |
20) | Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | |
21) | Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 80 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |