Radyo, Televizyon ve Sinema
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: RTF105
Ders İsmi: Kitle İletişimine Giriş
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. DENİZ YÜCEER BERKER
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. DENİZ YÜCEER BERKER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, iletişim ve kitle iletişim kavramlarını açıklamak ve alana dair genel bir görüş oluşturabilmektir.
Dersin İçeriği: İletişime ve kitle iletişim kuramlarına ilişkin genel bir bakış kazandır, temel kitle İletişim kuram ve kavramlarını gündelik hayatla ilişkilendirir ve tartışabilme becerisi kazandırır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kitle İletişiminin temel kavram ve kuramlarını öğrenir.
2) Kitle İletişiminin önemini kavrar.
3) Kitle İletişiminin geçirdiği tarihsel süreçlere hakim olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kitle İletişim alanında soru sormayı ve tartışmayı öğrenir.
2) Öğrendiği kavram ve kuramların, medyadaki güncel olay ve olgularla bağlantısını kurar ve eleştirebilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin amacının, işlenişinin konuşulması, iletişim kavramının tanımlanması.
2) İletişimin tanımı, türleri ve işleyişi
3) İletişimin Temel Kavram ve Kuramları
4) İletişim Modelleri I
5) İletişim Modelleri II
6) Diğer Kuram ve Yaklaşımlar
7) Teknolojik Yaklaşımlar
8) Ara Sınav
9) Chiago okulu ve etki Çalışmaları
10) İletişim ve Kültür
11) Modernizm kavramı (Charle Chaplin modern zamanlar filminin izlenmesi ve üzerine tartışılması)
12) Postmodernizm kavramı.
13) Postmodernizm etkileri ve fordizm-postfordizm kavramlarının tanımlanması.
14) Genel değerlendirme ve kuramları güncel olaylar üzerinden tartışma.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Fotokopi olarak verilecektir.
Diğer Kaynaklar: 1. Mutlu, Erol. (Der.) (2005). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Ütopya Yayınları.
2. Oskay, Ünsal. (1992). İletişimin ABC’sı. İstanbul: İnkilap Kitapevi.
3. Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015
4. Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015
5. Yaylagül, Levent. (2006). Kitle İletişim Kuramları. İstanbul: Dipnot yayınları
6. Kumar, Krishan (2004). Sanayi Sonrası Toplumdan Post-Modern Topluma. Ankara: Dost Kitapevi.
7. Gidddens, Anthony. (2014). Modernliğin Sonuçları. İstanbul: Ayrıntı yayınları.
8. Chomsky, Noam ve Edward S. Herman (2006). Rızanın İmalatı: Kitle Medyasının Ekonomi Politiği. Çev. Ender Abadoğlu. İstanbul: Aram Yayıncılık. sf. 75-120
9. İnceoğlu, Yasemin. (2015). İnternet ve Sokak. İstanbul: Ayrıntı yayınları


Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

5

3

4

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100