Dersin Amacı: |
Spor Bilimleri ve Terminolojisi dersinin amacı; eğitim ve öğretimde sporun yeri, işlevi, amaçları, felsefesi, diğer bilimlerle ilişkisi; spor bilimlerinin ortaya çıkışı, farklı alanların birleşerek spor bilimlerini oluşturulmasının tarihsel gelişimi ve spor bilimlerinin geleceği gibi konuları içermektedir. |
Dersin İçeriği: |
Beden eğitimi ve spor kavramı ile tanımlarının belirlenmesi, beden eğitimi ve spor aktivitelerinin tarihi gelişimi, beden eğitimi ve sporun insan sağlığı üzerine etkisi, beden eğitimi ve spor aktivitelerinin toplumsal etkisi, beden eğitimi ve spor öğretmenliği, antrenörlük, spor yöneticiliği ve rekreasyon liderliği mesleklerinin tanımı, beden eğitimi ve sporun genel sorunlarının bilinmesi ve tartışılmasıdır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Eski çağlarda sporun gelişimi ve modern çağda sporun etkileri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Olimpizm ve olimpiyatlar |
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Spor felsefesinin doğuşu, özellikleri ve etkileri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Ulusal ve uluslararası spor yönetim örgütlenmesi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Spor organizasyonların amaçları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Spor bilimlerinin prensipleri ve temel kavramları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Spor biliminin sorunları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
Vize Sınavı |
7. haftaya kadar olan tüm konular
|
9) |
Temel hareket beceri terminolojisi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Doping |
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Spor ve diğer disiplinlerin ilişkisi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Spor felsefesi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Çocuk ve spor |
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
Yaşlılarda ve çocuklarda spor |
Konulara ilişkin ön okumalar |
15) |
Yarışma sistemleri Uygulama: Öğrenci sunumları |
Ppt sunum hazırlama-Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
16) |
FİNAL SINAVI |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Sunay,H.,(2017) Spor Yönetimi, geliştirimiş 3.Baskı ,Gazi Kitapevi, Ankara.
Keten,M.,(1993) Türkiye’de Spor, Ayyıldız Matbaası, Ankara.
Peker, Ö.,(1994)Yönetici Eğitimi.TODAİE Yayınları 2.Baskı, Ankara
|
Diğer Kaynaklar: |
Sunay,H.,(2017) Spor Yönetimi, geliştirimiş 3.Baskı ,Gazi Kitapevi, Ankara.
Keten,M.,(1993) Türkiye’de Spor, Ayyıldız Matbaası, Ankara.
Peker, Ö.,(1994)Yönetici Eğitimi.TODAİE Yayınları 2.Baskı, Ankara
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
3 |
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
5 |
3) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
4 |
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
4 |
5) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
5 |
6) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
5 |