Spor Yöneticiliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SMA102
Ders İsmi: Spor İşletmelerinde Yönetim
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BÜLENT KÜÇÜK
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. BÜLENT KÜÇÜK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kamu ve özel spor kuruluşlarının, işletme stratejileri ile ilgili uygulamalarını ve spor İşletmelerinde, insan kaynakları yönetimi ile ilgili problem çözme yöntemlerinin işlevselliğini tartışabilecek bilgiyi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Spor işletmeciliği ile ilgili temel kavramlar, spor işletmelerinin kuruluşu, temel işletme görevlerinin spor hizmetleri hazırlayıp, sunan işletmeler açısından ele alınması

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bir işletmenin temel kuram ve kavramlarının neler olduğunu ve birbiriyle olan ilişkilerini ifade edebilecektir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İşletme fonksiyonlarını açıklar
2) İşletmeyi oluşturan öğeleri birbiriyle ilişkilendirir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Spor işletmelerinde yer seçimini etkileyen faktörleri açıklar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Kamu ve özel spor kuruluşlarının, işletme stratejileri ile ilgili uygulamalarını tartışır

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İşletmeyle ilgili temel kavramların açıklanması Konuya ilişkin kitap bölümü okuma
2) Spor tesislerinin planlanması ve işletmeciliği insan ihtiyaçları Konuya ilişkin kitap bölümü okuma
3) İşletme yönetimi ve fonksiyonları Konuya ilişkin kitap bölümü okuma
4) Yönetimin tanımı, önlemi ve yönetim fonksiyonlarını (planlama-örgütleme) Görsel ve yazılı literatür tarama
5) Yönetim fonksiyonları (yönetme-koordinasyon-kontrol) Konuya ilişkin kitap bölümü okuma
6) Spor işletmeciliğinde yönetim fonksiyonları Görsel ve yazılı literatür tarama
7) Pazarlama kavramı, pazarlama anlayışının gelişimi. Pazarlama stratejileri Görsel ve yazılı literatür tarama
8) Vize Sınavı. Yok.
9) Spor işletmeciliğinde pazarlama stratejileri (ürün-yer-fiyat-tutundurma) Konuya ilişkin kitap bölümü okuma
10) Personel yönetiminin tanımı ve anlamı, personel yönetimi stratejileri Konuya ilişkin kitap bölümü okuma
11) Spor işletmelerinde insan kaynakları yönetimi ve insan kaynakları yönetimi sürecinde karşılaşılan sorunlar Görsel ve yazılı literatür tarama
12) Halkla ilişkiler tanımı ve anlamı. Halkla ilişkiler anlayışının gelişimi ve Spor işletmelerinde halkla ilişkiler kavramları Konuya ilişkin kitap bölümü okuma
13) Sponsorluk anlayışının gelişimi ve sporda sponsorluk stratejileri Görsel ve yazılı literatür tarama
14) Spor tesislerinin işletilmesinde göz önüne alınacak işletme şartları ve yönetmelikler Görsel ve yazılı literatür tarama
15) Spor tesislerinin planlanması ve işletmeciliği
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Aybey, S., (2009) Spor Yönetimi, Kadir Has Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
Ekenci, G., İmamoğlu, A.F., (2002) Spor İşletmeciliği, Nobel Yayınları, Ankara.
Diğer Kaynaklar: Yetim, A., (2017), Yönetim ve Spor, Gazi Kitapevi, Ankara
Erkiner, K., (2007) Türk Spor Mevzuatı, Kadir Has Üniversitesi Yayınları, İstanbul.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

5

Program Kazanımları
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 5
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 5
3) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 4
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 4
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 5
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 4

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100