Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İşletmeyle ilgili temel kavramların açıklanması |
Konuya ilişkin kitap bölümü okuma |
2) |
Spor tesislerinin planlanması ve işletmeciliği insan ihtiyaçları |
Konuya ilişkin kitap bölümü okuma |
3) |
İşletme yönetimi ve fonksiyonları |
Konuya ilişkin kitap bölümü okuma |
4) |
Yönetimin tanımı, önlemi ve yönetim fonksiyonlarını (planlama-örgütleme) |
Görsel ve yazılı literatür tarama |
5) |
Yönetim fonksiyonları (yönetme-koordinasyon-kontrol) |
Konuya ilişkin kitap bölümü okuma |
6) |
Spor işletmeciliğinde yönetim fonksiyonları |
Görsel ve yazılı literatür tarama |
7) |
Pazarlama kavramı, pazarlama anlayışının gelişimi. Pazarlama stratejileri |
Görsel ve yazılı literatür tarama |
8) |
Vize Sınavı. |
Yok. |
9) |
Spor işletmeciliğinde pazarlama stratejileri (ürün-yer-fiyat-tutundurma) |
Konuya ilişkin kitap bölümü okuma |
10) |
Personel yönetiminin tanımı ve anlamı, personel yönetimi stratejileri |
Konuya ilişkin kitap bölümü okuma |
11) |
Spor işletmelerinde insan kaynakları yönetimi ve insan kaynakları yönetimi sürecinde karşılaşılan sorunlar |
Görsel ve yazılı literatür tarama |
12) |
Halkla ilişkiler tanımı ve anlamı. Halkla ilişkiler anlayışının gelişimi ve Spor işletmelerinde halkla ilişkiler kavramları |
Konuya ilişkin kitap bölümü okuma |
13) |
Sponsorluk anlayışının gelişimi ve sporda sponsorluk stratejileri |
Görsel ve yazılı literatür tarama |
14) |
Spor tesislerinin işletilmesinde göz önüne alınacak işletme şartları ve yönetmelikler |
Görsel ve yazılı literatür tarama |
15) |
Spor tesislerinin planlanması ve işletmeciliği |
|
16) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Aybey, S., (2009) Spor Yönetimi, Kadir Has Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
Ekenci, G., İmamoğlu, A.F., (2002) Spor İşletmeciliği, Nobel Yayınları, Ankara. |
Diğer Kaynaklar: |
Yetim, A., (2017), Yönetim ve Spor, Gazi Kitapevi, Ankara
Erkiner, K., (2007) Türk Spor Mevzuatı, Kadir Has Üniversitesi Yayınları, İstanbul. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
5 |
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
5 |
3) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
4 |
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
4 |
5) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
5 |
6) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
4 |