Spor Yöneticiliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PES155
Ders İsmi: Basketbol I
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 2 0 5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. YELDA KAVAZOĞLU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: BASKETBOLUN TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİNDE TEMEL HAREKETLERİN ÖĞRETİLMESİ VE BU DOĞRULTUDA HEM SAVUNMA HEMDE HÜCUM SİSTEMLERİNİN ÖĞRETİLMESİ AMAÇLANMAKTADIR.
Dersin İçeriği: Dersin içeriği; Türkiye Basketbol Federasyonunun yapısı ve Uluslararası organizasyonların işleyişi, basketbol temel teknikleri, basketbol temel tekniklerinin öğretim basamaklaması, temel savunma ve hücum teknikleri konularını kapsamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Yaş, cinsiyet ve özel gereksinimli bireyler gibi farklı özelliklerdeki gruplara yönelik sportif faaliyetlere ilişkin ihtiyaçları belirler.
2) Antrenman bilimi alanındaki güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) BASKETBOLUN GELİŞİM SÜRECİ AYTEKİN ALPULLU; HER YÖNÜYLE BASKETBOL, BETA YAYINLARI, İSTANBUL AYDINER ATTİLA; BASKETBOLDA BİREYSEL GELİŞİM ANTRENÖRLÜĞÜ, KİTAPYURDU DOĞRUDAN YAYINCILIK, İSTANBUL, 2020
2) TOP HAKİMİYETİ AYTEKİN ALPULLU; HER YÖNÜYLE BASKETBOL, BETA YAYINLARI, İSTANBUL AYDINER ATTİLA; BASKETBOLDA BİREYSEL GELİŞİM ANTRENÖRLÜĞÜ, KİTAPYURDU DOĞRUDAN YAYINCILIK, İSTANBUL, 2020
3) PAS VE PAS ÇALIŞMALARINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR AYTEKİN ALPULLU; HER YÖNÜYLE BASKETBOL, BETA YAYINLARI, İSTANBUL AYDINER ATTİLA; BASKETBOLDA BİREYSEL GELİŞİM ANTRENÖRLÜĞÜ, KİTAPYURDU DOĞRUDAN YAYINCILIK, İSTANBUL, 2020
4) TOP SÜRME-DRİPLİNG AYTEKİN ALPULLU; HER YÖNÜYLE BASKETBOL, BETA YAYINLARI, İSTANBUL AYDINER ATTİLA; BASKETBOLDA BİREYSEL GELİŞİM ANTRENÖRLÜĞÜ, KİTAPYURDU DOĞRUDAN YAYINCILIK, İSTANBUL, 2020
5) ŞUT VE ÖĞRETİM AŞAMALARI AYTEKİN ALPULLU; HER YÖNÜYLE BASKETBOL, BETA YAYINLARI, İSTANBUL AYDINER ATTİLA; BASKETBOLDA BİREYSEL GELİŞİM ANTRENÖRLÜĞÜ, KİTAPYURDU DOĞRUDAN YAYINCILIK, İSTANBUL, 2020
6) AYAK ÇALIŞMALARI AYTEKİN ALPULLU; HER YÖNÜYLE BASKETBOL, BETA YAYINLARI, İSTANBUL AYDINER ATTİLA; BASKETBOLDA BİREYSEL GELİŞİM ANTRENÖRLÜĞÜ, KİTAPYURDU DOĞRUDAN YAYINCILIK, İSTANBUL, 2020
7) BASKETBOLDA ALDATMA HAREKETLERİ VE AŞAMALARI AYTEKİN ALPULLU; HER YÖNÜYLE BASKETBOL, BETA YAYINLARI, İSTANBUL AYDINER ATTİLA; BASKETBOLDA BİREYSEL GELİŞİM ANTRENÖRLÜĞÜ, KİTAPYURDU DOĞRUDAN YAYINCILIK, İSTANBUL, 2020
8) ARA SINAV+ PERDELEME
9) SAVUNMA RİBAUNDU AYTEKİN ALPULLU; HER YÖNÜYLE BASKETBOL, BETA YAYINLARI, İSTANBUL AYDINER ATTİLA; BASKETBOLDA BİREYSEL GELİŞİM ANTRENÖRLÜĞÜ, KİTAPYURDU DOĞRUDAN YAYINCILIK, İSTANBUL, 2020
10) ANTRENMAN PROGRAMLANMASI-GÜNLÜK ANTRENMAN AYTEKİN ALPULLU; HER YÖNÜYLE BASKETBOL, BETA YAYINLARI, İSTANBUL AYDINER ATTİLA; BASKETBOLDA BİREYSEL GELİŞİM ANTRENÖRLÜĞÜ, KİTAPYURDU DOĞRUDAN YAYINCILIK, İSTANBUL, 2020
11) HÜCUM RİBAUNDU AYTEKİN ALPULLU; HER YÖNÜYLE BASKETBOL, BETA YAYINLARI, İSTANBUL AYDINER ATTİLA; BASKETBOLDA BİREYSEL GELİŞİM ANTRENÖRLÜĞÜ, KİTAPYURDU DOĞRUDAN YAYINCILIK, İSTANBUL, 2020
12) HIZLI HÜCUM AYTEKİN ALPULLU; HER YÖNÜYLE BASKETBOL, BETA YAYINLARI, İSTANBUL AYDINER ATTİLA; BASKETBOLDA BİREYSEL GELİŞİM ANTRENÖRLÜĞÜ, KİTAPYURDU DOĞRUDAN YAYINCILIK, İSTANBUL, 2020
13) SAVUNMA ÇEŞİTLERİ AYTEKİN ALPULLU; HER YÖNÜYLE BASKETBOL, BETA YAYINLARI, İSTANBUL AYDINER ATTİLA; BASKETBOLDA BİREYSEL GELİŞİM ANTRENÖRLÜĞÜ, KİTAPYURDU DOĞRUDAN YAYINCILIK, İSTANBUL, 2020
14) BÖLGE SAVUMASI+BÖLGE SAVUNMASINA TEMEL HÜCUM AYTEKİN ALPULLU; HER YÖNÜYLE BASKETBOL, BETA YAYINLARI, İSTANBUL AYDINER ATTİLA; BASKETBOLDA BİREYSEL GELİŞİM ANTRENÖRLÜĞÜ, KİTAPYURDU DOĞRUDAN YAYINCILIK, İSTANBUL, 2020
15) REKREATİF OYUNLARDA FİZİKSEL AKTİVİTE AYTEKİN ALPULLU; HER YÖNÜYLE BASKETBOL, BETA YAYINLARI, İSTANBUL AYDINER ATTİLA; BASKETBOLDA BİREYSEL GELİŞİM ANTRENÖRLÜĞÜ, KİTAPYURDU DOĞRUDAN YAYINCILIK, İSTANBUL, 2020
16) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: AYTEKİN ALPULLU,HER YÖNÜYLE BASKETBOL, BETA YAYINLARI, İSTANBUL
PDF DOSYALARI
MP4 GÖRSEL EĞİTİM
TBF BASKETBOL KURALLARI KİTABI
Diğer Kaynaklar: AYTEKİN ALPULLU; HER YÖNÜYLE BASKETBOL, BETA YAYINLARI, İSTANBUL
AYDINER ATTİLA; BASKETBOLDA BİREYSEL GELİŞİM ANTRENÖRLÜĞÜ, KİTAPYURDU DOĞRUDAN YAYINCILIK, İSTANBUL, 2020

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 2
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
3) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 5
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 5
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 5
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %