Spor Yöneticiliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PES157
Ders İsmi: Hentbol I
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 2 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. İLDAR TEKDAL
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. İLDAR TEKDAL
Dr. Öğr. Üyesi GÜLSÜM YILMAZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Hentbol oyun kurallarını anlayabilme ve tanımlayabilme, hentbol oyununun temel tekniklerini uygulayabilme, hentbol oyununu meydana getiren savunma ve hücum taktiklerini uygulayabilme, hentbol oyununa yeni başlayan kişilere oyunun kurallarını tanıtabilme, hentbol oyununa yeni başlayan kişilere temel teknik ve taktikleri öğretebilme.
Dersin İçeriği: Hentbol branşı ile ilgili tanım ve kavramlar, hentbolun tarihçesi, hentbol oyun kuralları, hentbolda kullanılan pas çeşitleri, hentbolda kullanılan kale atışları, hentbolda kullanılan aldatmalar, hentbolda uygulanan hücum ve savunma taktikleri konularını kapsamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Hentbol oyununun karakteristik özelliklerini detaylı olarak açıklar.
2) Hentbolun ilk oynandığı tarihten günümüze kadar olan gelişimini kavrar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Hentbol oyununun kurallarını analiz eder.
2) Hentbol oyununun kurallarının önemini vurgular.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Hentbolun oyun taktiklerini yorumlar.
Öğrenme Yetkinliği
1) Hentbolun oyun kurallarını uygular.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Hentbol oyununda takım bilinci içinde oynamaya açıktır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Hentbol oyun kurallarının uygulanış biçimini ayrıntılı olarak sorgulayabilecektir.
2) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hentbol branşı ile ilgili tanım ve kavramlar Slayt Sunum
2) Hentbol Oyununun Tarihçesi Slayt Sunumu
3) Hentbol Uluslararası Oyun Kuralları Slayt Sunumu
4) Hentbolda Top Tutma ve Atma Teknikleri Slayt Sunumu ve Video Görseli
5) Hentbolda Pas Çeşitleri ve Oyuna Etkileri Slayt Sunumu
6) Hentbol'da Kale Atışı ve Teknikleri Slayt Sunumu ve Video Görselleri
7) Hentbol'da Altyapı takımlarında uygulanacak topla bütünleşme çalışmaları Video Görseli ve anlatımı
8) Vize
9) Hentbolda altyapı ve okul takımlarında uygulanacak olan topla bütünleşme ve koordinasyon çalışmaları. Video Görseli ve Anlatımı
10) Hentbolda 6:0 Savunma Sistemi Uygulanması, Avantajları Dezavantajları Slayt Sunumu
11) Hentbol'da Savunma Sistemlerinden 5:1 Uygulanması Slayt Sunumu
12) Hentbol 'da 4:2 ve 3:2:1 Savunma Sistemleri ve savunma sistemlerine göre uygulanacak hücum şekilleri
13) Hentbol 'da 4:2 ve 3:2:1 Savunma Sistemleri ve savunma sistemlerine göre uygulanacak hücum şekilleri Slayt Sunumu ve Video Gösterimi
14) Hentbolda hücum teknikleri ve hücumun özellikleri, Takım Hücumu (hücum aşamaları, hücum sistemleri) Slayt Sunumu
15) Savunma ve hücum sistemleri ile ilgili alıştırmalar Maç değerlendirmesi özeti
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sevim, Yaşar.
Hentbolda Teknik Taktik - Gazi Yayınevi - 1992 ANKARA
Diğer Kaynaklar: Sevim, Yaşar.
Hentbolda Teknik Taktik - Gazi Yayınevi - 1992 ANKARA

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Program Kazanımları
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 2
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
3) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 5
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 5
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 5
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100