Spor Yöneticiliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PES375 | ||||||||
Ders İsmi: | Herkes İçin Spor | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURHAN ÇUMRALIGİL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BURHAN ÇUMRALIGİL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Antrenörlük Eğitimi, Rekreasyon ve Spor Yöneticiliği Bölümü alan seçmeli derslerinden olan "Herkes için Spor" dersinin amacı; öğrencilere, sporla ilgili temel bilgi ve becerileri vermek, sporun insan yaşamındaki yeri ve önemini kavratabilmektir. |
Dersin İçeriği: | Sporla ilgili terimler ve kavramlar, beden eğitimi, oyun, egzersiz, antrenman, proteinler, karbonhidratlar, yağlar, mineraller. Fiziksel ve zihinsel antrenman, kondisyon, performansı etkileyen faktörler, Spor Yaralanmaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | HERKES İÇİN SPOR DERSİNİN TANITIMI ve BAHAR DÖNEMİNDE İŞLENECEK KONULARIN ÖZETİ | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
1) | ||
2) | YAŞAM BOYU SPOR | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
3) | SCHNEIDER KONDİSYON TESTİ ve NABIZ SAYILI ANTRENMAN TEORİSİ (KANVONEN) | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
4) | SPORCU BESLENMESİ | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
6) | OBEZİTE(ŞİŞMANLIK) ve KİLO KONTROLÜ | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
7) | SPORDA ISINMA ve SOĞUMANIN YARARLARI ve PRENSİPLERİ | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
8) | VİZE SINAVI | YOK |
9) | SAĞLIKLI YAŞAM ve SPOR | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
10) | SAĞLIĞIMIZI OLUMSUZ ETKİLEYEN ZARARLI MADDELER( ALIŞKANLIKLAR) | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
11) | DOPİNG | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
12) | GEVŞEME ve KONSANTRASYON | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
13) | KALP-DAMAR HASTALIKLARININ NEDENLERİ ve ÖNLENMESİ | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
14) | EGZERSİZLE İLGİLİ ÖZEL DURUMLAR ve YARALANMALARIN ÖNLENMESİ | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
Ders Notları / Kitaplar: | E. Zorba, Herkes İçin Yaşam Boyu Spor; ISBN: 978--605-60674-0-2. Ankara, 2015. |
Diğer Kaynaklar: | A.G. Aykın, Fiziksel Aktivite ve Yaşam Kalitesi, ISBN: 978-605-81799-3-6.İstanbul, 2018. B.Çumralıgil, A. Görücü, Örgütlenme ve Yönetim Biçimleriyle Spor, ISBN: 978-9944-0244-0-2. Konya,2006. H.Aşçı ve Ark, Spor Bilimlerine Giriş, ISBN: 978-9944-379-06-9, Ankara, 2013. J.Syer, C.Connolly, Sporcular İçin Zihinsel Antrenman, ISBN: 975-581-035-8. Ankara,1998. M.Günay, E.Şıktar, İ.Cicioğlu, E.Kara, Egzersiz-Antrenman ve Hormonal Uyumlar, ISBN: 978-605-344-706-1. Ankara, 2018. M.Günay, K.Tamer, İ.Cicioğlu, E.Şıktar, Spor Fizyolojisi ve Performans Ölçüm Testleri, ISBN: 978-605-344-583-8. Ankara, 2019. M. Nizamlıoğlu, B. Çumralıgil, Spor & Beslenme. Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi Yayın Ünitesi, Konya, 2001. N. Erkan, Yaşam Boyu Spor, Bağırgan Yayınevi, ISBN: 975-581-018-8.Ankara, 2000. S.K.Powers, Ss.l.Dodd, Her Yönüyle Fitness ve Sağlıklı Yaşam; ISBN: 978-605-320-844-0, Ankara, 2018. R.S. Weinberg, D.Gould, Spor ve Egzersiz Psikolojisinin Temelleri, ISBN: 978-605-320-261-5. Ankara,2019. T. A. Kalyon, Spor Hekimliği, Gata Basımevi, Ankara 1994. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||||||||||
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||||||||||
3) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||||||||||
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | ||||||||||||||
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | ||||||||||||||
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 1 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 1 |
3) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 1 |
4) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 1 |
5) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 1 |
6) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |