Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | VCD216 | ||||||||
Ders İsmi: | Çağdaş Sanat ve Tartışmaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEVGİ AKA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SEVGİ AKA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Derste, 1960’lı yıllardan günümüze sanatçıların toplumsal olaylara tepki olarak geliştirdikleri sanatsal yöntemler ve tavırlar konusunda bilgiler aktarılır. Öğrencinin, çağdaş sanatın dili, düşünce şekli ve yöntemlerini görsel dünyayı algılama ve değerlendirme biçimlerinde kullanma becerilerini geliştirmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği: | 1960’lı yıllardan günümüze sanatçıların toplumsal olaylara tepki olarak ürettikleri eserler ve geliştirdikleri kavramlar, yöntemler ve tavırlar konusunda bilgiler aktarılır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel ders sunumu. Dersin tanıtımı. | |
2) | Sanat nedir? Avangard akımlar ve Marcel Duchamp | |
3) | Pop Art | |
4) | Kavramsal Sanat | |
5) | Fluxus, Situationist Hareket | |
6) | Minimalizm, Kurumsal Eleştiri | Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda çalışma yapmaları beklenir. |
7) | Arte Povera | |
8) | Ara sınav | |
9) | Arazi Sanatı, Enstalasyon | |
10) | Performans Sanatı | |
11) | Yeni Medya - Video Sanatı | |
12) | Katılımcı Sanat: İlişkisel Estetik | Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda çalışma yapmaları beklenir. |
13) | Öğrenci Sunumları | |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Fotokopi ve dijital olarak dağıtılır. |
Diğer Kaynaklar: | - Brian O’Doherty, Beyaz Kübün İçinde 'Galeri Mekanının İdeolojisi’ - Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar - Edward Lucie-Smith, Movements in Art Since 1945 - John Berger, Görme biçimleri - Sol Lewitt, ‘Paragraphs on Conceptual Art’ (‘Kavramsal Sanat Üzerine Paragraflar’) - Rosalind Krauss, ‘Sculpture in the Expanded Field’ (Genişletilmiş alanda Heykel) - Nicolas Bourriaud, İlişkisel Estetik. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |