Bilgisayar Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EFC304 | ||||||||
Ders İsmi: | Mobil Uygulama Tasarımı ve Geliştirme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ İNCE | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ALİYE SARAÇ Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ İNCE Dr. Öğr. Üyesi BUKET İŞLER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencileri mobil uygulamalarla ilgili programlama teknolojileri, tasarım ve geliştirme ile tanıştırır. Konular, bir OS Yazılım Geliştirme Kiti (SDK) kullanarak cihaz özelliklerine, endüstri standartlarına, işletim sistemlerine ve mobil uygulamalar için programlamaya erişmeyi içerir. Tamamlandığında, öğrenciler mobil cihazlar için temel uygulamalar oluşturabilmelidir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında mobil sistemlere giriş, mobil işletim sistemleri ve uygulama geliştirme ortamlarımobil sistemler için uygulama geliştirme teknikleri (Android-Java), mobil uygulama yayınlama ve dağıtma konuları sunulmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Android'e Giriş: Android Platformu, Android SDK, Eclipse Kurulumu, Android Kurulumu, | |
2) | İlk Android Uygulaması Oluşturma, Android Uygulamasının Anatomisini Anlama, manifest dosyası | |
3) | Android Uygulama Tasarımının Temelleri: Bir Android uygulamasının anatomisi, Android terminolojileri, | |
4) | Uygulama Bağlamı, Etkinlikler, Hizmetler, Amaçlar, Alma ve Yayın Amaçları | |
5) | Android Manifest Dosyası ve ortak ayarları, Amaç Filtresini Kullanma, İzinler | |
6) | Android Kullanıcı Arayüzü Tasarım Temelleri: Kullanıcı Arayüzü Ekran öğeleri | |
7) | Android Kullanıcı Arayüzü Tasarım Temelleri: Kullanıcı Arayüzleri Tasarlama Düzenler, Çizim ve Animasyon ile Çalışma. | |
8) | Android uygulamalarını test etme, Android uygulamasını yayınlama | |
9) | Android uygulamalarını test etme, Android uygulamasını yayınlama - II | |
10) | Android tercihlerini kullanma, Yönetme Farklı türde kaynaklarla çalışan bir hiyerarşideki uygulama kaynakları | |
11) | Android API'lerini Kullanma: Android Veri ve Depolama API'lerini Kullanma, Sqlite kullanarak verileri yönetme | |
12) | İçerik Sağlayıcılarla Uygulamalar Arasında Veri Paylaşımı, Android Ağ API'lerini Kullanma | |
13) | Android Web API'leri | |
14) | Android Web API'leri - II |
Ders Notları / Kitaplar: | Android How to Program 3rd Edition Paul Deitel / Harvey Deitel |
Diğer Kaynaklar: | Android How to Program 3rd Edition Paul Deitel / Harvey Deitel |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | ||||||||||
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||||||
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||||||
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi | ||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | 5 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 4 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 4 |
4) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 5 |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 5 |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi | 5 |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | 3 |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |