Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı; öğrencilere kozmetiğin tanımı ve tarihçesi, temel kozmetik ürünler, kozmesötikler, kozmetik ürünlerde kalite ve güvenilirlik şartları ile, fitoterapi, doğal ürünler, bitkisel preparatlar, ekstrakt, tentürler ve tıbbi bitki çayları gibi konular hakkında bilgi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Dersin içeriğini; kozmesötik bilgisi, tüm kozmetik çeşitlerinin tanımı, kozmetik ürünlerin sağlık ve güvenlik açısından taşıması gereken özellikler, kozmetik ürün güvenliği için yapılması zorunlu olan testler, ambalaj güvenliği, kozmetik güvenliğinin hukuki boyutu, fitoterapi ve doğal ürün bilgisi, bitkisel preparatlar, tentürler, doğal tıbbi bitki çayları ve bu ürünlerin güvenilirliğine dair bilgiler oluşturmaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kozmetiğin tanımı ve tarihçesi
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Cildimiz hakkında bilmemiz gerekenler |
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Temel kozmetik ürünler (Deriye uygulanan kozmetik preparatlar, kremler, losyonlar, yüz maskeleri, cilt lekelerini gideren preparatlar, güneş koruyucular, ter kokularını önleyici preparatlar, tıraş ve bakım preparatları, vs..) |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Temel kozmetik ürünler (Tozlar ve pigmentli preparatlar, yüz pudraları gibi makyaj preparatları, saç ve saça uygulanan kozmetik ürünler, saça şekil veren preparatlar, şampuanlar, saç besleyici preparatlar, saç boyaları, vs..) |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Temel kozmetik ürünler (Dişlere ve ağız boşluğuna uygulanan preparatlar, diş patları, ağız bakım suları, ayağa uygulanan kozmetik preparatlar, banyo preparatları, vücut pudraları, depilatuvarlar, vs..) |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Bebek ve çocuklara yönelik kozmetik ürünler (Bebek pudraları, bebek yağları, losyon ve kremler, bebek sabun ve şampuanları, vs..) |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Kozmesötik bilgisi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
Vize sınavı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
9) |
Kozmetik ürünlerde istenmeyen reaksiyonlar, kozmetik ürünlere yapılması zorunlu olan testler |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Kozmetiklerde ambalaj ve güvenlik, kozmetik ürünlerin kalite ve stabilitesi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Doğal ürünler, fitoterapi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Basit bitkisel preparatlar, bitkisel preparatların kalitesi ve güvenilirliği |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Bitkisel ekstraktlar, tentürler |
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
Tıbbi bitkisel çaylar ve hazırlama yöntemleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
15) |
Final Sınavı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
Ders Notları / Kitaplar: |
Mised Dergi, Türk Eczacıları Birliği Yayını, Meslek İçi Sürekli Eğitim Dergisi, Sayı 27-28, 2012, Sayı 03-04, 2002
Mised Magazine, Turkish Pharmacists Association Publication, Issue 27-28, 2012, Issue 03-04, 2002.
|
Diğer Kaynaklar: |
Kırımer, N. Başaran, A., Ülkemizde Kullanılan Bazı Bitkisel Droglar, Türk Eczacıları Birliği Eczacılık Akademisi Yayını, 2012 / Kırımer, N. Başaran, A., Some Herbal Drugs Used in Our Country, Turkish Pharmacists Association Pharmacy Academy Publication, 2012
Gerçek Z., Kozmetik Kimyası Güzelliğin Formülü, Nobel Bilimsel Eserler, 2019
Yazan Y., Kozmetik Bilimi, Nobel Tıp Kitabevleri, 2020 / Gerçek Z., Cosmetic Chemistry The Formula of Beauty, Nobel Scientific Works, 2019
Yazan Y., Kozmetik Bilimi, Nobel Tıp Kitabevleri, 2020 / Yazan Y., Cosmetics Science, Nobel Medical Bookstores, 2020
Alp H., Güncel Fitoterapi ve Geleneksel Tıbbi Bitkiler, Nobel Tıp Kitabevleri, 2021 / Alp H, Current Phytotherapy and Traditional Medicinal Plants, Nobel Medicine Bookstores, 2021 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatı kavrayabilmek. |
5 |
2) |
Biyolojik sistemlerin normal ve patolojik durumlardaki işleyişine yönelik kavramları tanımak. |
4 |
3) |
İnsan vücudunun fonksiyonel yapı ve işlevini yeterli derecede bilmek ve temel hastalıkları kavrayabilmek. |
3 |
4) |
Eczane teknikerliği mesleğinin görev ve sorumluluklarını kavrayabilmek. |
5 |
5) |
Edinmiş olduğu temel ve uygulamalı bilimlerle ilgili bilgileri birleştirebilmek ve kullanabilmek. |
4 |
6) |
Mesleki etik değerlerin önemini kavrayabilmek. |
5 |
7) |
Alanıyla ilgili konularda bilişim teknolojilerini kullanabilmek. |
|
8) |
İletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. |
|
9) |
Meslek uygulama alanlarındaki bir projede çalışabilmek, ekip üyesi olabilmek, ortak çalışmalara katılabilmek. |
3 |
10) |
Meslek uygulama alanlarında gereken iletişim tekniklerini kullanabilmek. |
3 |
11) |
Halk sağlığı, çevre koruma, iş güvenliği konularının önemini kavramak. |
4 |
12) |
Türkiye’deki ve dünyadaki genel sağlık örgütlenmesini tanımak. |
4 |