Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin amacı, içeriği ve işleyişi hakkında bilgilendirme, İletişim kavramı ve özellikleri. |
Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi. |
2) |
İletişim türleri, sözlü ve sözsüz iletişim. |
Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi. |
3) |
Halkla ilişkilerin tanımı ve gelişimi hakkında genel bilgiler |
Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi. |
4) |
Halkla ilişkilerin yöntem ve araçları. |
Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi. |
5) |
Halkla ilişkilerde yüz yüze ve kitlesel iletişim. |
Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi. |
6) |
Spor örgütlerinde halkla ilişkilerin önemi ve fonksiyonları. |
Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi. |
7) |
Sporda halkla ilişkilerin uygulama alanları. |
Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi, bireysel çalışma. |
8) |
ARA SINAV |
Yok. |
9) |
Konuyla ilgili örnek Olayların incelenmesi. |
Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi, grup çalışmaları. |
10) |
Spor örgütlerinde kriz yönetimi kavramı ve özellikleri, öğrenci proje sunumlarının değerlendirilmesi. |
Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi, grup çalışmaları. |
11) |
Spor örgütlerinde kurumsal itibar kavramı ve kimlik, öğrenci proje sunumlarının değerlendirilmesi. |
Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi, grup çalışmaları. |
12) |
Sporda reklam, sponsorluk ve özellikleri, öğrenci proje sunumlarının değerlendirilmesi. |
Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi, grup çalışmaları. |
13) |
Spor sektöründe SEO kullanımı ve Fark Yaratmak. |
Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi, grup çalışmaları. |
14) |
Özel spor kuruluşlarında halkla ilişkiler, öğrenci proje sunumlarının değerlendirilmesi. |
Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi, grup çalışmaları |
15) |
Spor sektöründe Halkla ilişkiler kampanyalarını hazırlama. |
Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi, grup çalışmaları. |
16) |
FİNAL SINAVI. |
Yok. |
Ders Notları / Kitaplar: |
Yok. |
Diğer Kaynaklar: |
Ekenci G. ve İmamoğlu F. (2002). Spor İşletmeciliği, Nobel Yayınevi. Ankara.
Hopwood M., Skinner J., Kitchin P. (2010). Sport Public Relations and Communication. Human Kinetics, US.
Stoldt, G,. Dittmore S., Branvold, S. (2011). Sport Public Relations: Managing Organizational Communication. Human Kinetics, US.
Gültekin, B. (2006). Halkla İlişkilerde Etkinlik Yoluyla İmaj Oluşturulması. Nobel Yayınevi, Ankara.
Çetin, C. (2015). Spor İletişimi. Nobel Yayınevi, Ankara.
Yetim, A. ve Cengiz, C. (2010). Etkili Spor İletişimi. Berikan Yayıncılık, Ankara. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
3 |
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
4 |
3) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
5 |
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
5 |
5) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
4 |
6) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
4 |