Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | VCD408 | ||||||||
Ders İsmi: | Sergileme Tasarımı | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ÖZLEM ŞİMŞEK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ÖZLEM ŞİMŞEK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, sanatsal uygulamanın farklı kültür, zaman ve mekân gibi değişken faktörler ve etkileşimlerle tasarlanma deneyimini kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Ders; oluşturdukları kavram ve içeriğe uygun olarak teknik ve sanatsal anlatım ve tasarım yollarını, araştırma yöntemlerini kullanarak uygulamayı kapsar. Proje oluşturma sürecinde yaratıcı sunum tekniklerini kültürel ve sanatsal, kavramsal, tarihsel araştırmalarla geliştirmek ve ortaya konan uygulamaların seçilen bir mekânda sergilemek ve izleyiciyle tartışmak üzere tasarlanmayı kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş. Ders İçeriğinin Açıklanması | Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
2) | Sergi turu 1 | Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
3) | Sergi turu 2 | Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
4) | Sergi turu 3 | Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
5) | Sergi turu 4 | Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
6) | Sergi turu 5 | Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
7) | Sergi turu 6 | Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
8) | VİZE SINAVI | Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
9) | Proje hazırlığı ve aşamalı olarak paylaşma | Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
10) | Tasarım süreçleri ve içerik ve kavram araştırma aşamaları | Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
11) | Tasarım sürecinin, kültürel ve sanat tarihi bağlamında tartışılması | Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
12) | Sanatçıların belirlenmesi | Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
13) | Sergi Kurgusu | Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
14) | Sergi Kurgusu | Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
15) | FİNAL SINAVI- Sergileme | Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Modernliğin Sınırında, Ali Artun, Art Since 1989, Kelly Grovier, Discourses,Conversation inPostmodern Art and Cultura Edited by: Russell,William,Marcia Tucker and Karen Fiss-The Mıt Pres Art ın Theory 1900–1990 Edited by Charles Harrison, Paul Wood,Blackwell |
Diğer Kaynaklar: | Dictionary of Art and Artists-The Thames and Hudson |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |