İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ARC415
Ders İsmi: Sanal Gerçeklik Uygulamaları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TUNA KAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TUNA KAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Mimari tasarımların ve mevcut mimari çevrelerin sanal platformlarda kullanım seçenekleri ortaya konulmaktadır.
Dersin İçeriği: Sanal Gerçeklik tanımları, gelişim süreci, kullanılan terimler ve uygulamalarla ilgili genel bilgiler verilecektir. Örnekler üzerinden sanal gerçeklik platformlarının kullanılma alanları tartışılacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sanal Gerçeklik Kavramını temel düzeyde tanımak
2) Sanal Gerçeklik Kullanım alanlarını anlamak.
3) Tarihi çevrelerin sanal platformlarda kullanımın amacını öğrenmek.
4) Proje sunumlarında sanal gerçeklik uygulamasını kullanabilmek.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma ve ders hakkında genel bilgilendirme. Konulara ilişkin ön okumalar
2) Sanal gerçeklik ve türevlerine dair tanımlar.
3) Sanal gerçeklik tarihsel gelişim süreçleri.
4) Sanal gerçeklik uygulamalarında kullanılan yazılım ve ekipmanlara dair genel bilgilendirme.
5) Sanal gerçeklik uygulamalarının kullanım alanları.
6) Mimarlar için geliştirilen sanal gerçeklik uygulamaları.
7) Sanal gerçeklik uygulamalarından örnekler sunulması.
8) Ara Sınav
9) Haritacılık alanında Sanal gerçeklik uygulaması örnekleri tartışılması.
10) Kültür varlıklarının öğrenilmesi kapsamında sanal gerçeklik uygulamaları.
11) Sanat eserlerinin taşınır kültür varlıklarının korunması kapsamında Sanal gerçeklik uygulamalarının anlatılması.
12) Kültürel Mirasın Belgelenmesi ve sunulması kapsamında Sanal Gerçeklik kullanımının incelenmesi.
13) Kentsel Alanlarda Vr uygulama örnekleri.
14) Bir Vr uygulamasına dair içerik tasarımı.
15) FİNAL

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: McCaffrey, M., 2017. Unreal Engine VR Cookbook:
Developing Virtual Reality with UE4 (Game Design). 1st
Edition. Addison-Wesley. Rheingold, H., 1991. Virtual Reality: Exploring the Brave New Technologies. Simon & Schuster Adult Publishing Group.
Anderson, E. F., McLoughlin, L., Liarokapis, F., Peters, C., Petridis, P. & De Freitas, S., 2010. Developing Serious Games for Cultural Heritage: a State-of-the-art Review. Virtual reality, 14(4), 255-275. HTC Vive,
Diğer Kaynaklar: McCaffrey, M., 2017. Unreal Engine VR Cookbook:
Developing Virtual Reality with UE4 (Game Design). 1st
Edition. Addison-Wesley. Rheingold, H., 1991. Virtual Reality: Exploring the Brave New Technologies. Simon & Schuster Adult Publishing Group.
Anderson, E. F., McLoughlin, L., Liarokapis, F., Peters, C., Petridis, P. & De Freitas, S., 2010. Developing Serious Games for Cultural Heritage: a State-of-the-art Review. Virtual reality, 14(4), 255-275. HTC Vive,

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %