Spor Yöneticiliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PES173
Ders İsmi: Pilates I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 2 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ERGÜL GEDİK
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ERGÜL GEDİK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere, Pilates Mat egzersizlerini temel düzeyde uygulama becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Pilates egzersizleri ile ilgili kavramlar, Pilates çalışma prensipleri, yardımcı materyallerin tanıtımı, kullanım şekilleri ve pilates egzersiz uygulamaları konularını kapsamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Pilates branşına ilişkin temel kavramları tanımlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Mat- Reformer vb. malzeme kullanımının önemini açıklar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Kişiye uygun program yapabilme kabiliyeti gösterir.
Öğrenme Yetkinliği
1) Mat’da egzersiz kurallarını bilir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Mat’da egzersizlere ilişkin temel teknikleri uygular.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pilates Temelleri ve Tarihi Konulara İlişkin Ön Okumalar
2) Başlangıç seviye Karın Egzersizleri Konulara İlişkin Ön Okumalar
3) Başlangıç seviye Bacak Egzersizleri Konulara İlişkin Ön Okumalar
4) Başlangıç seviye Kol Egzersizleri Konulara İlişkin Ön Okumalar
5) Başlangıç seviye Sırt Egzersizleri Konulara İlişkin Ön Okumalar
6) Başlangıç seviye Kalça Egzersizleri Konulara İlişkin Ön Okumalar
7) İleri seviye Karın Egzersizleri Konulara İlişkin Ön Okumalar
8) Vize Sınavı
9) İleri seviye Bacak Egzersizleri Konulara İlişkin Ön Okumalar
10) İleri seviye Kol Egzersizleri Konulara İlişkin Ön Okumalar
11) İleri seviye Sırt Egzersizleri Konulara İlişkin Ön Okumalar
12) İleri seviye Kalça Egzersizleri Konulara İlişkin Ön Okumalar
13) Temel Düzey (Destek Malzeme Kullanımlı) Ders Serileme çalışmaları Konulara İlişkin Ön Okumalar
14) Özel Gruplarda( Hamile, Çocuk.. )Pilates Programları Konulara İlişkin Ön Okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Her yönüyle pilates : daha güçlü, esnek ve sağlıklı bir vücuda sahip olmak için ihtiyacınız olan kılavuz / Amy Taylor Alpers ; Rachel Taylor Segel; ed.: Lorna Gentry; çev.: Gülce Arman Bayrakçı
2. PİLATES ANATOMİSİ/A.ELLSWORTH/AKILÇELEN / ABBY ELLSWORTH
3. Pilates : eğitmenler için el kitabı / editörler: Verena Geweniger, Alexander Bohlander.
Diğer Kaynaklar: 1. Her yönüyle pilates : daha güçlü, esnek ve sağlıklı bir vücuda sahip olmak için ihtiyacınız olan kılavuz / Amy Taylor Alpers ; Rachel Taylor Segel; ed.: Lorna Gentry; çev.: Gülce Arman Bayrakçı
2. PİLATES ANATOMİSİ/A.ELLSWORTH/AKILÇELEN / ABBY ELLSWORTH
3. Pilates : eğitmenler için el kitabı / editörler: Verena Geweniger, Alexander Bohlander.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
3) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 5
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 5
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 5
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %