Spor Yöneticiliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PES254
Ders İsmi: Futbol II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 2 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ALPER ERDOĞDU
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ALPER ERDOĞDU
Dr. Öğr. Üyesi ERDEN MÜÇTEBA OR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin futbolun tanımını, futbol oyununun genel karakteristik özelliklerini, futbolun Dünya'daki ve Türkiye'deki tarihi gelişimini, futbol oyun kurallarını, futbol oyununun temel tekniklerini ve taktiklerinin öğretimi hakkında bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Türkiye Futbol Federasyonu yapısı ve Dünyadaki organizasyonların işleyişi, Futbol oyun kuralları, futbolda ısınmalar, toplu ve topsuz teknikler, topa vuruş teknikleri, top kontrol teknikleri, topla aldatma teknikleri, markaj, kaleci teknikleri, taç atışı teknikleri ve bu tekniklerle ilgili antrenman uygulamalarını içerir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Futbolun tarihsel gelişimini bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Futbol temel tekniklerini doğru ve eksiksiz uygulamayı, oyun içinde kullanabilmeyi, hataların farkına varmayı bilir.
2) Futbol temel tekniklerini doğru öğretmeyi ve hataları düzeltmeyi bilir.
3) Futbol temel tekniklerinin öğretiminde basamaklama yöntemini kullanır, yaş ve seviyeye göre planlama yapar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Futbol oyun kurallarını oyun ortamında kullanmayı bilir.
2) Futbolda kullanılan ekipmanlarını tanır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dünya ve Türk Futbol tarihi ve Futbol oyun kuralları. TFF resmi web sitesi inceleme ve literatür tarama.
2) Futbol ekipmanlarının tanıtılması (antrenman çanağı, yer merdiveni, atlama engeli, sağlık topu, futbol topu, huni vb.). Görsel ve yazılı literatür tarama.
3) Futbolda ısınma ve streching çalışmaları. Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve Video İzleme.
4) Pas Becerileri; Kısa ve Uzun Pas Becerileri uygulama çalışmaları. Maç İzleme ve yorumlama
5) Pas ve aldatmalarının öğrenimi ve pasif rakiple pekiştirici uygulamalar. Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve Video İzleme.
6) Top kontrolü ve top sürme uygulama çalışmaları. Maç İzleme ve yorumlama
7) Futbolda Prensipler (Savunma-Hücum). Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve Video İzleme.
8) Vize Sınavı. Yok.
9) Futbolda Vuruş Teknikleri ve Şut çalışmaları. Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve Video İzleme.
10) Futbolda top sürme teknikleri. Maç İzleme ve yorumlama
11) İkiye bir, alan boşaltma, aldatma koşuları ve bindirme. Maç İzleme ve yorumlama
12) Savunma becerisi; topa müdahale teknikleri uygulama çalışmaları. Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve Video İzleme.
13) Markaj, adam ve alan, duran topların kullanılması, direkt, endirekt, penaltı, korner, taç, aut, başlama vuruşları. Maç İzleme ve yorumlama
14) Oyun sistemleri teori ve uygulaması. Maç İzleme ve yorumlama
15) Final sınavı. Yok.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İnal A. N. (2003). Beden eğitimi ve spor bilimi. Ankara: Nobel.
Günay, M., & Yüce, A. İ., Ocak, Y. (2017). Futbol- Futbol antrenmanının bilimsel temelleri.
Batman Belediyesi Spor Kulübü Eğitim, Kültür ve Spor Yayınlar
Topkaya İ, Futbolda Genel Kuramsal bir Çerçeve, Nobel Yayınları
Diğer Kaynaklar: İnal A. N. (2003). Beden eğitimi ve spor bilimi. Ankara: Nobel.
Günay, M., & Yüce, A. İ., Ocak, Y. (2017). Futbol- Futbol antrenmanının bilimsel temelleri.
Batman Belediyesi Spor Kulübü Eğitim, Kültür ve Spor Yayınlar
Topkaya İ, Futbolda Genel Kuramsal bir Çerçeve, Nobel Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
3) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 5
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 5
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 5
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100