Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Basketbolun tarihsel gelişimi, Türkiye Basketbol Federasyonu yapısı ve Uluslararası Organizasyonlar, oyun kural bilgisi. |
Anlatım Yöntemi, Gösterim Yöntemi, Soru-Cevap yöntemi. |
2) |
Basketbol temel duruş, üçlü tehdit, top tutma ve top el koordinasyonu, teknik geliştirmeye yönelik uygulamalar. |
Anlatım Yöntemi, Uygulama Yöntemi ve Gösterip yaptırma Yöntemi. |
3) |
Stoplar ve pivot hareketleri, farklı drillerin uygulama çalışmaları. |
Anlatım Yöntemi, Uygulama Yöntemi ve Gösterip yaptırma Yöntemi. |
4) |
Top sürme ve çeşitleri, teknik geliştirmeye yönelik uygulamalar. |
Anlatım Yöntemi, Uygulama Yöntemi ve Gösterip yaptırma Yöntemi. |
5) |
Top sürme ve çeşitleri ve teknik geliştirmeye yönelik uygulamalar. |
Anlatım Yöntemi, Uygulama Yöntemi ve Gösterip yaptırma Yöntemi. |
6) |
Pas verme, pas alma ve pas çeşitleri, teknik geliştirmeye yönelik uygulamalar. |
Anlatım Yöntemi, Uygulama Yöntemi, Gösterip yaptırma Yöntemi ve Eşli Çalışma Yöntemi. |
7) |
Şut ve şut çeşitleri, teknik geliştirmeye yönelik uygulamalar. |
Anlatım Yöntemi, Uygulama Yöntemi ve Gösterip yaptırma Yöntemi. |
8) |
ARA SINAV. |
Yok. |
9) |
Topsuz hareketler-Katlar, Hücum hareketleri; toplu aldatmalar. |
Anlatım Yöntemi, Uygulama Yöntemi ve Gösterip yaptırma Yöntemi. |
10) |
Bireysel savunma ve hücum, 1X1 oyun uygulaması. |
Anlatım Yöntemi, Uygulama Yöntemi ve Gösterip yaptırma Yöntemi. |
11) |
Bireysel savunma ve hücum, 1X1 oyun uygulaması. |
Anlatım Yöntemi, Uygulama Yöntemi ve Gösterip yaptırma Yöntemi. |
12) |
Karışık alıştırmalar, Basketbola hazırlayıcı oyunlar ve 3X3, 4x4, 5X5 oyunlarının uygulamaları. |
Anlatım Yöntemi, Uygulama Yöntemi, Gösterip yaptırma Yöntemi, Grup Çalışması ve Eşli Çalışmalar. |
13) |
Karışık alıştırmalar, Basketbola hazırlayıcı oyunlar ve 3X3, 4x4, 5X5 oyunlarının uygulamaları. |
Anlatım, Uygulama, Gösteri Yöntemi, Grup Çalışması ve Eşli Çalışmalar. |
14) |
Basketbolda yazılı işaretlerin çizimi ve taktik tahtası üzerine kullanımı. |
Anlatım Yöntemi, Uygulama Yöntemi ve Gösterip yaptırma Yöntemi. |
15) |
Basketbolda Veri Analizi. |
Anlatım Yöntemi, Uygulama Yöntemi ve Gösterip yaptırma Yöntemi. |
16) |
Final Sınavı. |
Yok. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
3 |
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
3 |
3) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
5 |
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
5 |
5) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
5 |
6) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
5 |