İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ARC414
Ders İsmi: Tarihi Çevrede Tasarım Yaklaşımları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TUNA KAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TUNA KAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tarihi Çevrede tasarım yaparken dikkate alınması gereken kritelerin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Kültürel miras kavramı, tarihi çevre değerlendirme ve koruma kavramı ve tarihi çevrede tasarıma yönelik ilkelerin örnekler üzerinden değerlendirilmesi ve bakış açısı kazanılması beklenmektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, ders içeriği. Konulara ilişkin okumalar.
2) Tarihi Çevre Kavramı Konulara ilişkin okumalar
3) Tarihi Çevrede Tasarım Yaklaşımları /Yasal Çerçeve/İlkeler Konulara ilişkin okumalar
4) Tarihi Yapıya İşlev Verme İlkeleri ve Örnekler./ ÖDEV Verilmesi: Yeniden İşlevlendirilen 2 örnek bulunarak ilkeler kapsamında incelenmesi.
5) Tarihi Yapıya İşlev Verme Örnekler /Ödev Sunumları
6) Ödev Sunumları/Öneriler (İlkelere uygun olmayan örneğin yeniden değerlednirilmesi ve işlev önerisi)
7) Öneri Proje Sunumları
8) VİZE HAFTASI
9) Tarihi Çevrede Tasarım Yaklaşımlarının Örnekler üzerinden incelenmesi/ / Vize Teslim sunumları /ÖDEV Verilmesi: Tarihi Çevrede Yapılan iki tasarım örneğinin İncelemesinin Yapılması
10) Tarihi çevrede tasarım ve işlevlendirme örnekleri incelemesi
11) Tarihi Çevrede Tasarım Yaklaşımları Örnekler üzerinden incelenmesi/
12) Ödev Sunumları
12) Ödev Sunumları
13) Seçilen olumsuz örnek için öneri geliştirilecektir.
14) Seçilen olumsuz örnek için öneri geliştirilecektir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. İclal Dinçer, Türkiye'de Miras Politikaları ve Uygulama Araçları, Türkiye'de Kültürel Mirasın Anlamı ve Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayını,2012
2. Zeynep Enlil, Kültürel Miras Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar,Türkiye'de Kültürel Mirasın Anlamı ve Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayını, 2012
3. Emre Madran2010. Kültür ve Tabiat Varlıklarının Koruma Hukuku ve Kurumsal Yapı,
Mimari Korumada Güncel Konular, s.18-44, Anadolu Üniversitesi Yayını, Ankara, 2010
4. İstanbul., T.C. Kültür ve Turizm Bakanlıgı, Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlügü, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Yüksek Kurulu İlke Kararları, (2006), Dösim Basımevi, Ankara, 63-66.
5. Valetta Sözleşmesi,
6. Dünya Mirası Sözleşmesinin Uygulanmasına Yönelik İşlevsel İlkeler Rehberi.
Diğer Kaynaklar: 1. İclal Dinçer, Türkiye'de Miras Politikaları ve Uygulama Araçları, Türkiye'de Kültürel Mirasın Anlamı ve Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayını,2012
2. Zeynep Enlil, Kültürel Miras Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar,Türkiye'de Kültürel Mirasın Anlamı ve Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayını, 2012
3. Emre Madran2010. Kültür ve Tabiat Varlıklarının Koruma Hukuku ve Kurumsal Yapı,
Mimari Korumada Güncel Konular, s.18-44, Anadolu Üniversitesi Yayını, Ankara, 2010
4. İstanbul., T.C. Kültür ve Turizm Bakanlıgı, Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlügü, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Yüksek Kurulu İlke Kararları, (2006), Dösim Basımevi, Ankara, 63-66.
5. Valetta Sözleşmesi,
6. Dünya Mirası Sözleşmesinin Uygulanmasına Yönelik İşlevsel İlkeler Rehberi.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %