İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ARC416
Ders İsmi: Çağdaş Mimarlık Tarih ve Kuramı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NURAY ÖZASLAN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. KENAN GÜVENÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı çağdaş mimarlığın gelişimini, konularını, kavramlarını, sorunlarını ve olanaklarını örnekleri ile tartışarak anlamak, eleştirel bakış açısıyla çağdaş mimarlığa katkı sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Ders; çağdaş mimarlığı tarihsel bağlamı ile ilişkilendirerek temel kavramları, kuramları, eleştirileri açıklar ve tartışır. Çağdaş mimarlık tarihinin önemli örnek yapıları ve mimarlarını ele alan konuları kapsar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Çağdaş mimarlığın gelişimini anlayabilmek,
2) Güncel mimarlık sorunlarının ve olanaklarının farkına varabilmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Çağdaş mimarlığın bağlamı ile ilişkisini değerlendirebilmek
2) Güncel mimarlığa eleştirel yaklaşarak özgün yorumlar ve fikirler ortaya koyabilmek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çağdaş Mimarlığın Kapsamı
2) Modern Mimarlık
3) Diğer Modernler
4) Modern Mimarlığın Eleştirisi
5) Geç Modernizm
6) Post Modernizm
7) Tarihselcilik
8) ARA SINAV
9) Yerel Mimarlıklar ve Rejyonalizm
10) Yeni Rasyonalizm
11) High Tech / Dekonstrüksiyon
12) Sürdürülebilir Mimarlık
13) Bilişim teknolojileri ve mimarlık
14) Öğrenci Ödev Sunumları
15) FİNAL

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Frampton, K. (2020) Modern Architecture: A Critical History, Thames and Hudson, London.
-Venturi, R. 1966. Complexity and Contradiction in Architecture. Museum of Modern Art, New York.
-Rossi, A. (1982) The Architecture of the City, The MIT Press, Cambridge Mass.and London.
Diğer Kaynaklar: Lyotard, F. J. 1984. The Postmodern Condition: A Report on Knowledge, Manchester University Press, Manchester.
-Le Corbusier (2015). Bir Mimarlığa Doğru. (Çev: S. Merzi). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
-Jencks, C. 1977. The Language of Postmodern Architecture, Rizzoli, New York.
-Nesbitt, K. (1996) Theorizing a New Agenda for Architecture:: An Anthology of Architectural Theory 1965 - 1995, Princeton Architectural Press, New York.
-Harvey, D. 1989. The Condition of Postmodernity, Blackwell, Oxford.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

4

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgileri iç mimari tasarım alanında uygulayabilme deneyimine sahip olma
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulama becerisi kazanabilmek
3) Sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve çözümleme yetisine, estetik farkındalığa sahip olma
4) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
5) İlgili alanda araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
6) Sanat ve tasarım çözümlemelerini toplumsal ve evrensel boyutlarda gerçekleştirebilme, ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olabilme
7) Meslek uygulama becerisini mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun yapabilmek
8) Mimarlık alanı içinde, farklı mekan kurgularına bağlı iç mimari tasarım yapabilme, ortak çalışmaları planlayabilme, sorumluluk alma ve yürütme
9) Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını tanıma, en az iki programı yetkin olarak kullanabilme becerisi kazanma
10) İnsan haklarına, kültürel değerlere, etik kurallara, çevreye ve evrensel tasarım ilkelerine duyarlı olmak
11) İnsan ve toplum odaklı, kültürel duyarlılığı kazanma, sosyal sorumluluk projelerinin farkında olma
12) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %