Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, ders içeriği hakkında bilgi verme ve Atletizm’in tarihçesi |
Konuya İlişkin Ön Okumalar |
2) |
Koşu çıkışının temel formlarının uygulamalı çalışmaları |
Konuya İlişkin Uygulamalar |
3) |
Orta ve uzun mesafe koşuları ve uygulama çalışmaları |
Konuya İlişkin Uygulamalar |
4) |
Sürat koşuları, koşu drilleri ve Sprint temel form ve uygulama çalışmaları |
Konuya İlişkin Uygulamalar |
5) |
Koşu çıkışının temel formlarının uygulamalı çalışmaları |
Konuya İlişkin Uygulamalar |
6) |
Bayrak koşuları ve bayrak değişimlerinin anlatımı ve uygulama çalışmaları |
Konuya İlişkin Uygulamalar |
7) |
Yüksek atlama ve teknikleri ve uygulama çalışmaları |
Konuya İlişkin Uygulamalar |
8) |
Vize Sınavı |
yok |
9) |
Geçmiş olimpiyat oyunlarındaki atletizm müsabakalarının incelenmesi |
Konuya İlişkin Uygulamalar |
10) |
Uzun atlama ve teknikleri ve uygulama çalışmaları |
Konuya İlişkin Uygulamalar |
11) |
Üç adım atlama temel kuralları, tekniği ve uygulama çalışmaları |
Konuya İlişkin Uygulamalar |
12) |
Çekiç atma ve disk atma temel formları ve uygulama çalışmaları |
Konuya İlişkin Uygulamalar |
13) |
Gülle atma ve cirit atma temel formları ve uygulama çalışmaları |
Konuya İlişkin Uygulamalar |
14) |
Final sınavına hazırlık çalışmaları |
Konuya İlişkin Uygulamalar |
Ders Notları / Kitaplar: |
Demirci, A. (2007). Atletizm öğretimi: koşular. Ankara: Nobel.
Demir, M. (2008). Atletizm -Koşular, Atlamalar, Atmalar. Nobel Akademik, İstanbul.
Anderson, M.K. , Parr, G.P. ve Hall, S.J. (2012). Foundations of Athletic Training: Prevention, Assessment, and Management, 5th Edition. LWW, US.
|
Diğer Kaynaklar: |
Demirci, A. (2007). Atletizm öğretimi: koşular. Ankara: Nobel.
Demir, M. (2008). Atletizm -Koşular, Atlamalar, Atmalar. Nobel Akademik, İstanbul.
Anderson, M.K. , Parr, G.P. ve Hall, S.J. (2012). Foundations of Athletic Training: Prevention, Assessment, and Management, 5th Edition. LWW, US.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
4 |
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
3 |
3) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
5 |
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
5 |
5) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
5 |
6) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
5 |