Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin futbolun tanımını, futbol oyununun genel karakteristik özelliklerini, futbolun Dünya'daki ve Türkiye'deki tarihi gelişimini, futbol oyun kurallarını, futbol oyununun temel tekniklerini ve taktiklerinin öğretimi hakkında bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Türkiye Futbol Federasyonu yapısı ve Dünyadaki organizasyonların işleyişi, Futbol oyun kuralları, futbolda ısınmalar, toplu ve topsuz teknikler, topa vuruş teknikleri, top kontrol teknikleri, topla aldatma teknikleri, markaj, kaleci teknikleri, taç atışı teknikleri ve bu tekniklerle ilgili antrenman uygulamalarını içerir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dünya ve Türk Futbol tarihi ve Futbol oyun kuralları |
TFF resmî web sitesi inceleme ve literatür tarama |
2) |
Futbol ekipmanlarının tanıtılması (antrenman çanağı, yer merdiveni, atlama engeli, sağlık topu, futbol topu, huni vb.) |
Görsel ve yazılı literatür tarama |
3) |
Futbolda ısınma ve stretching çalışmaları |
Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve Video İzleme |
4) |
Pas Becerileri; Kısa ve Uzun Pas Becerileri uygulama çalışmaları |
Maç İzleme ve yorumlama |
5) |
Learning of passes and cheats and reinforcing practices with passive opponents |
Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve Video İzleme |
6) |
Top kontrolü ve top sürme uygulama çalışmaları |
Maç İzleme ve yorumlama |
7) |
Futbolda Prensipler (Savunma-Hücum) |
Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve Video İzleme |
8) |
Vize |
yok |
9) |
Futbolda Vuruş Teknikleri ve Şut çalışmaları |
Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve Video İzleme |
10) |
Futbolda top sürme teknikleri |
Maç İzleme ve yorumlama |
11) |
İkiye bir, alan boşaltma, aldatma koşuları ve bindirme |
Maç İzleme ve yorumlama |
12) |
Savunma becerisi; topa müdahale teknikleri uygulama çalışmaları |
Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve Video İzleme |
13) |
Markaj, adam ve alan, duran topların kullanılması, direkt, endirekt, penaltı, korner, taç, out, başlama vuruşları |
Maç İzleme ve yorumlama |
14) |
Oyun sistemleri teori ve uygulaması |
Maç İzleme ve yorumlama |
15) |
Final sınavı |
yok |
Ders Notları / Kitaplar: |
İnal A. N. (2003). Beden eğitimi ve spor bilimi. Ankara: Nobel.
Günay, M., & Yüce, A. İ., Ocak, Y. (2017). Futbol- Futbol antrenmanının bilimsel temelleri.
Batman Belediyesi Spor Kulübü Eğitim, Kültür ve Spor Yayınlar
Topkaya İ, Futbolda Genel Kuramsal bir Çerçeve, Nobel Yayınları |
Diğer Kaynaklar: |
İnal A. N. (2003). Beden eğitimi ve spor bilimi. Ankara: Nobel.
Günay, M., & Yüce, A. İ., Ocak, Y. (2017). Futbol- Futbol antrenmanının bilimsel temelleri.
Batman Belediyesi Spor Kulübü Eğitim, Kültür ve Spor Yayınlar
Topkaya İ, Futbolda Genel Kuramsal bir Çerçeve, Nobel Yayınları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
2 |
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
3 |
3) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
5 |
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
5 |
5) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
5 |
6) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
5 |