Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Voleybol hakkında genel bilgiler |
Görsel ve yazılı literatür tarama |
2) |
Voleybol sporunun tarihçesi- Dünyada ve Türkiye’de Voleybol |
Görsel ve yazılı literatür tarama |
3) |
Voleybolda ısınma-soğuma hareketleri, temel duruş teknikleri ve uygulama çalışmaları |
Konuya ilişkin uygulamalar |
4) |
Voleybol oyun kuralları ve değerlendirme |
Konuya ilişkin ön okumalar |
5) |
Manşet pas tekniği ve uygulama çalışmaları |
Konuya ilişkin uygulamalar |
6) |
Tenis servis teorisi ve basamaklaması |
Konuya ilişkin uygulamalar |
7) |
Tenis servis teorisi ve basamaklaması |
Konuya ilişkin uygulamalar |
8) |
Vize Sınavı |
yok |
9) |
Smaç teorisi ve basamaklaması |
Konuya ilişkin uygulamalar |
10) |
Smaç teorisi ve basamaklaması |
Konuya ilişkin uygulamalar |
11) |
Blok teorisi ve basamaklaması |
Konuya ilişkin uygulamalar |
12) |
Oyun sistemleri teorisi |
Konuya ilişkin uygulamalar |
13) |
4-2 oyun sistemi teorisi ve uygulamaları |
Konuya ilişkin uygulamalar |
14) |
5-1 oyun sistemi teorisi ve uygulamaları |
Konuya ilişkin uygulamalar |
Ders Notları / Kitaplar: |
Orkunoğlu, O. (2000). Antrenör ve Antrenman. Neyir Yayıncılık, Ankara.
Çelenk, B. (2009). Voleybol Temel Eğitimi. Spor Yayınevi, Ankara.
Kenny, B. (2006). Volleyball: Steps to Success. Human Kinetics, US.
Urartu, Ü. (2006). Teknik-Taktik-Kondisyon Voleybol. İnkılap Kitabevi, İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: |
Orkunoğlu, O. (2000). Antrenör ve Antrenman. Neyir Yayıncılık, Ankara.
Çelenk, B. (2009). Voleybol Temel Eğitimi. Spor Yayınevi, Ankara.
Kenny, B. (2006). Volleyball: Steps to Success. Human Kinetics, US.
Urartu, Ü. (2006). Teknik-Taktik-Kondisyon Voleybol. İnkılap Kitabevi, İstanbul. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
2 |
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
3 |
3) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
5 |
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
5 |
5) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
5 |
6) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
5 |