Dersin Amacı: |
Takım sporları hentbol dersini seçen öğrenciler; hentbol sporunun tarihçesi ve oyun kurallarının, hentbol sporunun temel teknikleri, temel pas, sıçrayarak pas, bilek pas, arkadan pas, göğüs pası, ense pası ve alttan pas çeşitlerini uygulamalarıyla öğreneceklerdir. Diğer pas çeşitleri ise kavisli paslar, falsolu paslar, yere çarptırılarak paslar, göğüs hizasındaki paslardır. Top sürme teknikleri ve oyun kurallarını hentbol temel becerilerini uygulayan bireyler olacaklardır. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin içeriği, hentbolda top kontrolü, top tutma, top sürme, pas türleri atış türleri, aldatma, kaleci, savunma, çapraz geçiş, düz dalma, savunmada eş değişme, sahayı kontrol, dizilişler vb... bireysel ve grup tekniklerini kapsar. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Hentbol branşı ile ilgili tanım ve kavramlar |
Konuya ilişkin ön okumalar |
2) |
Hentbol oyununun tarihçesi |
Konuya ilişkin ön okumalar |
3) |
Hentbol uluslararası oyun kuralları |
Konuya ilişkin ön okumalar |
4) |
Hentbolda top tutma ve atma teknikleri |
Konuya ilişkin uygulamalar |
5) |
Hentbolda pas çeşitleri ve oyuna etkileri |
Konuya ilişkin uygulamalar |
6) |
Hentbolda kale atışı ve teknikleri |
Konuya ilişkin uygulamalar |
7) |
Hentbolda altyapı takımlarında uygulanacak topla bütünleşme çalışmaları |
Konuya ilişkin uygulamalar |
8) |
Vize Sınavı |
yok |
9) |
Hentbolda altyapı ve okul takımlarında uygulanacak savunma çalışmaları |
Konuya ilişkin uygulamalar |
10) |
Hentbolda savunma sistemi uygulanması, avantajları ve dezavantajları (6:0) |
Konuya ilişkin uygulamalar |
11) |
Hentbolda savunma sistemlerinden 5:1 uygulanması |
Konuya ilişkin uygulamalar |
12) |
Hentbolda 4:2 ve 3:2:1 savunma sistemleri ve savunma sistemlerine göre uygulanacak hücum şekilleri |
Konuya ilişkin uygulamalar |
13) |
Hentbolda 4:2 ve 3:2:1 savunma sistemleri ve savunma sistemlerine göre uygulanacak hücum şekilleri |
Konuya ilişkin uygulamalar |
14) |
Hentbolda hücum teknikleri ve hücumun özellikleri, takım hücum şekilleri |
Konuya ilişkin uygulamalar |
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Sevim, Y. (2002). Hentbol Teknik¬Taktik, Nobel yayınevi, Ankara.
2. Taborsky, F. Ve Czerwinski, J. (2000). Basic Handball Method, Taktics, Technique. Europen Handball Federation Publising, Avusturya.
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Sevim, Y. (2002). Hentbol Teknik¬Taktik, Nobel yayınevi, Ankara.
2. Taborsky, F. Ve Czerwinski, J. (2000). Basic Handball Method, Taktics, Technique. Europen Handball Federation Publising, Avusturya.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
2 |
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
3 |
3) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
5 |
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
5 |
5) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
5 |
6) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
5 |