Dersin Amacı: |
Öğrencilere, proje ve proje döngüsü yönetimi, proje yönetimine ilişkin kavramlar ve uygulamalar hakkında bilgiler verilerek proje yönetim becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersi alan öğrencilere proje ve proje döngüsü yönetimi, sorun analizi, hedef analizi, strateji analizi, paydaş analizi, genel hedef ve proje amacı, faaliyetlerin belirlenmesi, mantıksal çerçeve matrisi, çıktılar, risk analizi ve projenin varsayımları, nesnel başarı göstergeleri, doğrulama kaynakları, izleme ve değerlendirme, sürdürülebilirlik, faaliyet ve zaman planlaması, bütçe hazırlama ve kaynak planlaması konuları verilir, öğretilir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Proje ve proje döngüsü yönetimi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Sorun analizi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Hedef analizi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Strateji analizi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Paydaş analizi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Genel hedef ve proje amacı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Ara sınav |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
Faaliyetlerin belirlenmesi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
9) |
Mantıksal çerçeve matrisi, çıktılar, risk analizi ve projenin varsayımları, nesnel başarı göstergeleri, doğrulama kaynakları, izleme ve değerlendirme |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Sürdürülebilirlik, faaliyet ve zaman planlaması |
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Bütçe hazırlama ve kaynak planlaması |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Çağrı rehberinin incelenmesi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Proje örneklerinin incelenmesi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
Final sınavı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
15) |
Proje örneklerinin incelenmesi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme |
|
2) |
Animasyon ile ilgili kavramları tanımlayabilme |
|
3) |
Geleneksel animasyon sanatlarını tanımlayabilme |
|
4) |
Animasyon projeleri tasarlayabilme |
|
5) |
Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme |
|
6) |
Animasyon yapım aşamalarını tanımlayabilme |
|
7) |
Süreç içerisindeki, animasyon sanatının değişimini tanımlayabilme |
|
8) |
Video ve animasyon sanatını eşleştirebilme |
|
9) |
Dijital imaj ile ilgili kavramları tanımlayabilme |
|
10) |
Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme |
|
11) |
2 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme |
|
12) |
3 boyutlu bilgisayar animasyonu programlarını kullanabilme |
|
13) |
Vektörel ve bitmap imaj , yaratım programlarını kullanabilme |
|
14) |
Animasyon projeleri tasarlayabilme |
|
15) |
Oyun projeleri tasarlayabilme |
|
16) |
Animasyonda, konsept tasarımı yapabilme |
|
17) |
Video ile animasyonu birlikte kullanabilme |
|
18) |
Geleneksel animasyon projeleri tasarlayabilme |
|
19) |
Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
|
|
20) |
Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi |
|
21) |
Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi |
|