Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları |
|
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
1) Girişimciliğin temel kavramlarını ve girişimcide bulunması gereken özellikler, girişimcilik türleri ve girişimciliğin önemini öğrenir.
|
2) Girişimciliği belirleyen faktörler, girişimcide olması gereken özellikler yenilikçi iş fikri oluşturma yöntemleri ve iş planı hazırlama konusunda bilgi edinir.
|
3) Girişimcinin Pazar ve rakip analizini neden ve nasıl yapması gerektiği, potansiyel müşterilerini nasıl belirleyeceği, rekabet stratejileri konusunda bilgi edinir.
|
4) SWOT analizi ile iş fikrinin güçlü ve zayıf yönlerini, fırsat ve tehditleri analiz etmeyi öğrenir
|
5) Kanvas İş Modeli ile müşteri segmentini, değer önerisini, müşteriye ulaşacağı kanalları, müşteri ile ilişkisini nası yöneteceğini, gelir modelini, temel faaliyetlerini, ihtiyaç duyacağı temel kaynakları, temel ortaklıklarını ve gider yapısını tanımlamayı öğrenir.
|
6) Şirket kurulumu ve şirket türleri konusunda bilgi edinir. Şirketin sürdürülebilirliği için fon kaynakları hakkında bilgi sahibi olur.
|
7) Büyüme stratejileri konusunda bilgi edinir.
|
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
1) Proje ile ilgili temel kavramlar, proje yönetiminin aşamaları, proje planı hazırlama, proje süresi ve iş paketlerinin belirlenmesi konusunda bilgi edinir, örnek bir çalışma ile pekiştirir.
|
2) Proje yönetim metodolojileri konusunda bilgi edinir, proje gider ve gelirlerinin belirlenmesini öğrenir, örnek çalışma ile pekiştirir.
|
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Öğrenme Yetkinliği |
Alana Özgü Yetkinlik |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Girişimcilik temel kavramları ve girişimcinin özellikleri
-Girişimcilik tanımı
-Girişimcilik türleri
-Girişimciliğin önem kazanmasına yönelik faktörler
-Girişimci tanımı ve girişimciliği belirleyen faktörler
Girişimcinin özellikleri
|
|
2) |
Yenilikçi ve rekabet edebilir iş fikri geliştirme
-İş fikri geliştirme yöntemleri
-İş fikri testi
-İş Planı hazırlama amacı
-İş Planı içeriği
|
|
3) |
Pazar ve Rakip Araştırması
-Pazar analizi
-Kurulacak şirketin ve hedeflenen ürün/hizmet/sürecin yer alacağı sektör ve özelliklerinin belirlenmesi
-Potansiyel müşteriler
-Rakip analizi
-Rekabet stratejileri
-Değer önerisi
-SWOT analizi |
|
4) |
Potansiyel müşterilerin belirlenmesi, müşteri ihtiyaç analizi
-Girişimcilikte başarısızlık faktörleri
-Müşteri ihtiyaç analizi
-Kanvas İş Modeli ve bileşenlerinin analizi
-Kanvas İş Modeli örnekleri
|
|
5) |
Proje kavramı, proje yönetim süreçleri
-Proje Tanımı
-Projenin özellikleri
-Proje yönetimi
-Proje Yönetiminin bileşenleri
-Projenin paydaşları
-Proje aşamaları
|
|
6) |
Proje planı hazırlama, proje süresi ve iş paketlerinin belirlenmesi
-İş kırınımı (Work Breakdown Structure)
-İş paketlerinin belirlenmesi
-Proje takvimi
-Proje yönetim metodolojileri |
|
7) |
Ekip ve altyapı ihtiyaçlarının belirlenmesi, proje risklerinin analizi
-Risk analizi tanımı, yapılma nedeni
-Risklerin tanımlanması
-Risk örnekleri
-Proje ekibinin belirlenmesi ve görev atamaları
-Projeye yönelik altyapı ihtiyaçları
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Proje maliyetlerinin belirlenmesi
-Proje işgücünün belirlenmesi
-Personel maliyetleri
-Alet, Techizat yazılım maliyetleri
-Seyahat, pazarlama maliyetleri
-Hizmet alımı maliyetleri
-Malzeme maliyetleri
-Geliştirilecek ürünün fiyatlandırılması, fiyatlandırma stratejileri
-Tahmini satış planlaması |
|
10) |
Pazar analizi ve pazarlama planı
-Ürün dağıtımı
-Ürün tanıtımı
-Ürün satış kanalları
-Pazarlama faaliyetleri
-Pazarlama planı
|
|
11) |
Şirket kurulumu, Şirket türleri
-Şirket kurmak için yapılması gerekenler
-Şirket türleri ve karşılaştırılması
-Kuruluş süreci
-Şirket kuruluşu için kamu fon kaynakları
-Öz sermaye finansmanı
|
|
12) |
Finansman Kaynakları
-Şirket aşamalarına göre fon kaynakları
-Erken aşama fon kaynakları
-Melek Yatırımcılar
-Risk Sermayesi
-Borç bulmaya yönelik finansman kaynakları
-Yeni sermaye bulma yöntemleri |
|
13) |
Üretim Planı ve Büyüme
-Üretimin planlanması
-Ölçeklenme
-Büyümeyi etkileyen faktörler
-Büyümenin zorlukları ve çözüm önerileri
-Büyüme yönetimi
-Büyüme stratejileri
|
|
14) |
İş planlarının sunulması ve öğrencilerle birlikte gözden geçirilmesi. Ödev teslimine kadar gereken iyileştirmelerin yapılması |
|