Psikoloji (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSC113 | ||||||||
Ders İsmi: | History of Psychology | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÖZDE GÜNDOĞDU MEYDANERİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi GÖZDE GÜNDOĞDU MEYDANERİ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; Psikolojinin bağımsız bir bilim dalı haline gelmesine katkı sağlayan düşünce ekollerini inceleyerek psikoloji tarihine bütüncül bir bakış açısı kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, “Psikoloji Tarihinin İncelenmesi, Psikolojide Felsefi Etkiler, Psikolojide Fizyolojik Etkiler, Modern Psikolojinin Kuruluşu, Yapısalcılık, İşlevselcilik, Uygulamalı Psikoloji, Davranışçılık, Gestalt Psikolojisi, Psikanaliz, Psikanaliz: Psikanalizin karşıtları ve türevleri” konularını içerir. ve Psikolojide Çağdaş Gelişmeler'' konuları yer almaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Psikoloji Tarihi Çalışması | Konuya ilişkin ön okumalar |
2) | Psikoloji Üzerindeki Felsefi Etkiler | Konuya ilişkin ön okumalar |
3) | Psikoloji Üzerindeki Fizyolojik Etkiler | Konuya ilişkin ön okumalar |
4) | Modern Psikolojinin Kuruluşu | Konuya ilişkin ön okumalar |
5) | Yapısalcılık | Konuya ilişkin ön okumalar |
6) | İşlevselcilik | Konuya ilişkin ön okumalar |
7) | İşlevselcilik | Konuya ilişkin ön okumalar |
8) | Ara sınav | |
9) | Uygulamalı Psikoloji | Konuya ilişkin ön okumalar |
10) | Davranışçılık | Konuya ilişkin ön okumalar |
11) | Gestalt psikolojisi | Konuya ilişkin ön okumalar |
12) | Psikanaliz | kONUYA İLİŞKİN ÖN OKUMALAR |
13) | Psikanaliz: Psikanalizin muhalifleri ve türevleri | Konuya ilişkin ön okumalar |
14) | Psikolojide Çağdaş Gelişmeler | Konuya ilişkin ön okumalar |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Schultz, D.P., & Schultz S.E. A History of Modern Psychology Tenth Edition Wadsworth Cengage Learning |
Diğer Kaynaklar: | 1. Schultz, D.P., & Schultz S.E. (2007) Modern Psikoloji Tarihi. Kaknüs Yayınları, İstanbul |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma | ||||||||||
2) Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma | ||||||||||
3) Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||||||
4) Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme | ||||||||||
5) Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme | ||||||||||
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme | ||||||||||
7) Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme | ||||||||||
8) Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme | ||||||||||
9) Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme | ||||||||||
10) Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme | ||||||||||
11) Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma | 4 |
2) | Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma | 4 |
3) | Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma | 4 |
4) | Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme | 4 |
5) | Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme | 5 |
6) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme | 4 |
7) | Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme | 3 |
8) | Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme | 3 |
9) | Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme | 3 |
10) | Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme | 2 |
11) | Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |