Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı kişiler arası ilişkilerde temel iletişim becerilerini öğretmektir. Ayrıca yakın ilişkiler, ergenlik, yetişkinlikte kişilerarası ilişkiler ve farklı ilişkiler vaka çalışmaları ele alınarak tartışılacaktır |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, ''İletişime Giriş: Temel Kavramlar, İletişim Becerilerine Genel Bir Bakış ve İlişkinin Önemi, Kişilerarası İletişimin Başlangıcı ve Gelişimi, Kişilerarası İlişkilerde Temel Beceriler: Aktif Dinleme ve Empati, Kendini Açma, Sözsüz İletişim ve Atılganlıklar, Sosyal İlişkiler: Arkadaşlık ve Sosyal Destek, Yakın İlişkiler: Bağlanma Örüntüleri ve İlişkiyi Sürdürme Nedenleri, Çatışma, İlişkinin Sona Ermesi; Ayrılık ve Boşanma, Duygusal Zeka, Çocukluk, Ergenlik ve Genç Yetişkinlikte Kişilerarası İlişkiler ve İletişim ile Farklı İlişkiler ve Cinsiyet Rolleri konuları
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İletişime Giriş: Temel Kavramlar
|
Konuya dair ön okumalar |
2) |
İletişim Becerilerine Genel Bir Bakış ve İlişkilerin Önemi
|
Konuya dair ön okumalar |
3) |
Kişilerarası İletişimin Başlangıcı ve Gelişimi
|
Konuya dair ön okumalar |
4) |
Kişilerarası İlişkilerde Temel Beceriler: Aktif Dinleme ve Empati
|
Konuya dair ön okumalar |
5) |
Kişilerarası İlişkilerde Temel Beceriler: Kendini Açma, Sözsüz İletişim ve Girişkenlik
|
Konuya dair ön okumalar |
6) |
Sosyal İlişkiler: Arkadaşlık ve Sosyal Destek
|
Konuya dair ön okumalar |
7) |
Yakın İlişkiler: Bağlanma Modelleri ve Bir İlişkiyi Sürdürmenin Nedenleri
|
Konuya dair ön okumalar |
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Yakın İlişkiler: Çatışma
|
Konuya dair ön okumalar |
10) |
İlişkinin Sona Ermesi; Ayrılık ve Boşanma
|
Konuya dair ön okumalar |
11) |
Duygusal zeka
|
Konuya dair ön okumalar |
12) |
Çocuklukta Kişilerarası İlişkiler ve İletişim
|
Konuya dair ön okumalar |
13) |
Ergenlik ve Genç Yetişkinlik Döneminde Kişilerarası İlişkiler ve İletişim
|
Konuya dair ön okumalar |
14) |
Farklı İlişkiler ve Cinsiyet Rolleri
|
Konuya dair ön okumalar |
15) |
Final |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma |
4 |
2) |
Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma |
4 |
3) |
Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
4 |
4) |
Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme |
4 |
5) |
Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme |
5 |
6) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme |
4 |
7) |
Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme |
3 |
8) |
Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme |
3 |
9) |
Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme |
3 |
10) |
Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme |
2 |
11) |
Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme |
3 |