Psikoloji (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSC115
Ders İsmi: Interpersonal Relationships
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 6
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü:
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÖZDE GÜNDOĞDU MEYDANERİ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÖZDE GÜNDOĞDU MEYDANERİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı kişiler arası ilişkilerde temel iletişim becerilerini öğretmektir. Ayrıca yakın ilişkiler, ergenlik, yetişkinlikte kişilerarası ilişkiler ve farklı ilişkiler vaka çalışmaları ele alınarak tartışılacaktır
Dersin İçeriği: Bu ders, ''İletişime Giriş: Temel Kavramlar, İletişim Becerilerine Genel Bir Bakış ve İlişkinin Önemi, Kişilerarası İletişimin Başlangıcı ve Gelişimi, Kişilerarası İlişkilerde Temel Beceriler: Aktif Dinleme ve Empati, Kendini Açma, Sözsüz İletişim ve Atılganlıklar, Sosyal İlişkiler: Arkadaşlık ve Sosyal Destek, Yakın İlişkiler: Bağlanma Örüntüleri ve İlişkiyi Sürdürme Nedenleri, Çatışma, İlişkinin Sona Ermesi; Ayrılık ve Boşanma, Duygusal Zeka, Çocukluk, Ergenlik ve Genç Yetişkinlikte Kişilerarası İlişkiler ve İletişim ile Farklı İlişkiler ve Cinsiyet Rolleri konuları

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 1- İletişimin temel kavramlarını açıklar.
2) 2- Kişilerarası ilişkilerde temel iletişim becerilerini yorumlar.
3) 3- Kişilerarası iletişim ve iletişim çatışmalarını açıklar.
4) 4- Kişiler arası ilişkilerde aile, bireysel farklılıklar ve kültürün etkisini açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İletişime Giriş: Temel Kavramlar Konuya dair ön okumalar
2) İletişim Becerilerine Genel Bir Bakış ve İlişkilerin Önemi Konuya dair ön okumalar
3) Kişilerarası İletişimin Başlangıcı ve Gelişimi Konuya dair ön okumalar
4) Kişilerarası İlişkilerde Temel Beceriler: Aktif Dinleme ve Empati Konuya dair ön okumalar
5) Kişilerarası İlişkilerde Temel Beceriler: Kendini Açma, Sözsüz İletişim ve Girişkenlik Konuya dair ön okumalar
6) Sosyal İlişkiler: Arkadaşlık ve Sosyal Destek Konuya dair ön okumalar
7) Yakın İlişkiler: Bağlanma Modelleri ve Bir İlişkiyi Sürdürmenin Nedenleri Konuya dair ön okumalar
8) Ara sınav
9) Yakın İlişkiler: Çatışma Konuya dair ön okumalar
10) İlişkinin Sona Ermesi; Ayrılık ve Boşanma Konuya dair ön okumalar
11) Duygusal zeka Konuya dair ön okumalar
12) Çocuklukta Kişilerarası İlişkiler ve İletişim Konuya dair ön okumalar
13) Ergenlik ve Genç Yetişkinlik Döneminde Kişilerarası İlişkiler ve İletişim Konuya dair ön okumalar
14) Farklı İlişkiler ve Cinsiyet Rolleri Konuya dair ön okumalar
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.D. J. Myers, J. D. Delamater, Social Psychology, 7th edition, Wadsworth Cengage Learning
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma
2) Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma
3) Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma
4) Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme
5) Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme
7) Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme
8) Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme
9) Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme
10) Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme
11) Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma 4
2) Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma 4
3) Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma 4
4) Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme 4
5) Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme 5
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme 4
7) Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme 3
8) Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme 3
9) Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme 3
10) Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme 2
11) Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100