Psikoloji (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSC124 | ||||||||
Ders İsmi: | Presentation and Writing Skills in Psychology | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İREM ÖZTÜRK ANABAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MELİKE CEYLAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin güncel mesleki ve akademik standartların rehberliğinde yazma ve sunum becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği: | Dersin içeriği literatür taraması, Apa formatına giriş, akademik sunum türleri, etkili sunum becerileri gibi konulardan oluşmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders izlencesi ve içeriğinin tanıtılması | Ders izlencesi |
2) | Apa formatının tanıtılması ve araştırma konularının seçimi | Ders kitabı |
3) | Literatür taramasında dikkat edilmesi gerekenler | Google akademik web sitesinin incelenmesi |
4) | Farklı kaynak türlerinin bilimsel değer açısından karşılaştırılması | Google akademik üzerinden kaynak araştırması |
5) | Akademik yazımda etik ve kaynak gösterme | Ders kitabı - Bölüm 1-8-9 |
6) | Akademik yazımda organizasyon ve format | Ders kitabı - Bölüm 2 |
7) | Akademik yazımda kullanılan dil ve dikkat edilmesi gerekenler | Ders kitabı - Bölüm 5 |
8) | VİZE HAFTASI | Derleme yazılarının teslimi |
9) | Akademik sunumda tablo ve grafikler | Ders kitabı - Bölüm 7 |
10) | Farklı akademik sunum yöntemleri | Ders notları ve derste önerilen kaynaklar |
11) | Poster sunum, powerpoint v.b. gibi destekli sözel sunumlarda dikkat edilmesi gerekenler | Ders notları ve derste önerilen kaynaklar |
12) | Öğrenci sunumları | Sunum değerlendirme rubriği |
13) | Öğrenci sunumları | Değerlendirme rubriği |
14) | Öğrenci sunumları | Değerlendirme rubriği |
15) | Öğrenci sunumları | Değerlendirme rubriği |
16) | Final | Sunum çıktılarının teslimi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | American Psychological Association (2020). Publication manual of the American Psychological Association 2020: The official guide to APA style (7th ed.). American Psychological Association. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma | ||||||||||
2) Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma | ||||||||||
3) Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||||||
4) Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme | ||||||||||
5) Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme | ||||||||||
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme | ||||||||||
7) Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme | ||||||||||
8) Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme | ||||||||||
9) Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme | ||||||||||
10) Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme | ||||||||||
11) Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma | 3 |
2) | Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma | 2 |
3) | Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma | 3 |
4) | Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme | 4 |
5) | Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme | 2 |
6) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme | 5 |
7) | Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme | 5 |
8) | Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme | 5 |
9) | Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme | 4 |
10) | Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme | 4 |
11) | Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |