Psikoloji (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FCC108
Ders İsmi: Statistics
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 4
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü:
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi CEREN BÖRÜBAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi CEREN BÖRÜBAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere sosyal bilimlerde istatistiklerin temel kavramlarını, araçlarını ve uygulamalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Kurs esas olarak veri açıklaması, dağıtımlar ve çıkarımsal istatistikler gibi sosyal bilimler öğrencileri için temel istatistiksel konuları kapsamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Veriyi özetleme ve tanımlama
2) Temel istatistik konularını kullanabilmek
3) Kesikli ve sürekli olasılık dağılımlarını tanımlama ve özetleme
4) Örneklemeyi tanımlama ve çıkarımsal istatistikleri kullanma
5) Hipotez tanımlama ve sınama
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş İlgili okumalar
2) Veri özetleme ilgili okumalar
3) Olasılık İlgili okumalar
4) Ayrık Rassal Değişkenler ve Olasılık Dağılımları İlgili okumalar
5) Sürekli Rassal Değişkenler ve Olasılık Dağılımları İlgili okumalar
6) Örnekleme ve Örnekleme Dağılımları -1 İlgili okumalar
7) Gözden geçirme Genel gözden geçirme
8) Vize Genel tekrar
9) Örnekleme ve örnekleme dağılımları -2 6.hafta gözden geçirme
10) Nokta ve Aralık Tahmini - 1 İlgili okumalar
11) Nokta ve Aralık Tahmini -2 10.hafta gözden geçirme
12) Hipotez Testi İlgili okumalar
13) Temel Terimlerle Varyans ve Regresyon Analizi İlgili okumalar
14) Genel tekrar Genel tekrar
15) Final sınavı Genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: De Groot,M.H. (2002). Probability and Statistics. Addison-Wesley, Boston
Lecture Notes
Diğer Kaynaklar: De Groot,M.H. (2002). Probability and Statistics. Addison-Wesley, Boston

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma
2) Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma
3) Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma
4) Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme
5) Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme
7) Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme
8) Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme
9) Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme
10) Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme
11) Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir bilim dalı olarak psikolojinin temel kavramlarına, kuramlarına ve tarihsel gelişimine hakim olma 1
2) Psikolojinin alt alanlarını bilme, bu alanların yöntem ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma 3
3) Ruh sağlığı alanındaki güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma 2
4) Bilgi ve becerilerini kullanarak yorumlama, analiz etme, değerlendirme ve bilime dayalı çözümler geliştirebilme 5
5) Bireylerin bilişsel, fizyolojik, duygusal ve davranışsal süreçlerini bir bütün olarak anlayabilme 2
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak topluma yarar sağlayacak araştırmalar ve çalışmalar yapabilme 5
7) Etkin bir şekilde iletişim kurarak, alana dair konularda düşüncelerini diğer kişilerle paylaşabilme 1
8) Daima kendini geliştirmeyi hedefleyerek, bilimsel gelişmeleri takip edebilme 1
9) Sosyal sorumluluk bilincine sahip olma, toplumsal ve bireysel sorunlara duyarlı olabilme 1
10) Psikoloji alanına dair edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir şekilde yorumlayabilme ve analiz edebilme 5
11) Bilimsel yöntemleri kullanarak, bağımsız bir çalışma yürütebilme 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %